اخبار داغ

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

رفع وابستگی به اقتصاد نفتی با اجرای ۸ برنامه جامع/ 2 هزار و 588 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای رونق تولید اختصاص پیدا می‎کند

رفع وابستگی به اقتصاد نفتی با اجرای ۸ برنامه جامع/ 2 هزار و 588 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای رونق تولید اختصاص پیدا می‎کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در راستای رسیدن به رونق تولید ۸برنامه در نظر گرفته شده و ۴۵هزار و ۱۴۶میلیارد تومان برای این حوزه‌ها در نظر گرفته شده که شامل صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی و بخش‌های خدماتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محمدباقر نوبخت طی سفر دو روزه به استان قزوین ضمن بازدید از مراکز صنعتی و تولیدی قزوین و شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین و برنامه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه سازمان برنامه و بودجه اصلاح ساختار بودجه کشور است. برای جدایی بودجه از نفت باید منابع پایدار درآمد شناسایی و جایگزین آن شود؛ به همین منظور برنامه‌های بلند مدت و میان مدت تعریف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز کرد: تلاش براین است که در سال‌جاری برای کاهش وابستگی به نفت، بودجه را بازبینی کنیم، کاهش بخشی از هزینه‌ها و اضافه کردن منابع جدید و اولویت‌‎بندی هزینه‌ها در دستگاه‌های اجرایی درخواستی است که دولت در این راستا از واحدهای اجرایی دارد.

,

وی افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی در ابتدا فرصتی برای مدیران سه قوه فراهم می‌کند تا نظرات و سخنان خود را مطرح کرده و علاوه بر آن مسئولین استانی مشکلات منطقه خود را بیان کنند.

,

معاون رئیس جمهور بیان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود تا مصوبات این جلسات را دنبال کنند و در جلسه آینده گزارشات را ارائه دهند، درواقع درکنار بیان مشکلات لازم است به عنوان مسئول مشکلات موجود را حل کنیم.

,

وی عنوان کرد: هر سال راهبرهای اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شوند، امسال نیز باید رونق تولید را به عنوان استراتژی مهم سال دنبال کنیم. 

,

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در راستای رسیدن به رونق تولید طرحی را در قالب 8برنامه درنظر دارد و لازم است دستگاه‌ها در سطح ملی نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

,

اختصاص 112میلیارد تومان ویژه راه آهن قزوین تهران

, اختصاص 112میلیارد تومان ویژه راه آهن قزوین تهران,

وی افزود: 45هزار و 146میلیارد تومان برای حوزه‌های رونق تولید درنظر گرفته شده که شامل صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی و بخش‌های خدماتی است.

,

نوبخت گفت: 1989میلیارد تومان به صورت یارانه و 2588 میلیارد تومان نیز به‌عنوان کمک بلاعوض تعریف شده است و انتظار می‌رود این میزان هزینه 986هزار و 998 فرصت شغلی در سطح ملی ایجاد کند.

,

وی ادامه داد: سهم استان قزوین از این اعتبارات عبارت است از 1562 میلیارد تومان تسهیلات، 45میلیارد تومان وجوه، 90 میلیارد تومان یارانه تسهیلات و 55میلیارد تومان کمک بلاعوض خواهد بود که با این میزان باید 18هزار و 384جوان در استان قزوین مشغول به کار شوند.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: لازم است در دوره‌های سه ماهه گزارش پیشرفت طرح ارائه شده و درصورت وجود مشکل، موضوع مورد نظر به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارائه شود.

,

وی افزود: پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی اولویت اول ماست و در همین راستا از فروردین ماه سال جاری 20درصد به حقوق کارکنان اضافه شده که این میزان حدود 30هزار میلیارد تومان است.

,

معاون رئیس جمهور ابراز کرد: مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 3هزار میلیارد تومان تصویب کرده بود که این میزان توسط سازمان برنامه و بودجه به 5هزارمیلیارد تومان رسید.

,

وی ادامه داد: برای پروژه‌های عمرانی با محدودیت اعتبار مواجه هستیم محدودیت وجود دارد، به همین دلیل تنها طرح‌هایی که قابلیت اتمام تا پایان سال را داشته باشند بودجه دریافت می‌کنند.

,

این مسئول عنوان کرد: 112میلیارد تومان برای راه آهن قزوین-تهران اختصاص داده شده و این پروژه طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه