اخبار داغ

گفتگو با 2 استاد دانشگاه کرج به مناسبت روز بسیج اساتید؛

پرورش دانشجوی کارآفرین، رشته "بیکاری" در کشور را پنبه می کند/ شرکت های دانش بنیان تحریم را بی اثر کردند/ لزوم پوست اندازی نظام آموزشی

پرورش دانشجوی کارآفرین، رشته "بیکاری" در کشور را پنبه می کند/ شرکت های دانش بنیان تحریم را بی اثر کردند/ لزوم پوست اندازی نظام آموزشی
اقتصاد دانش بنیان مطالبه ای است که امروز جامعه علمی و کارشناسی کشور از مسئولین دارند، مسئله ای که تحقق ان می تواند با بهره گیری از اساتید بنام، ایران را از نابسامانی کنونی اقتصادی و معضلات برهاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، دستاوردهای اساتید، نخبگان و محققان علمی کشور در طول 40 سال موجب درخشش هر چه بیشتر نام ایران در مجامع علمی شده است، به گونه ای که 31 خرداد به پاسداشتِ نمونه کامل علم و عمل "شهید مصطفی چمران"، روز بسیج اساتید نام گرفت. 
 
کرج در طول تاریخ انقلاب اسلامی توانسته است نقش موثری در ارتقا علمی کشور داشته باشد و شکل گیری بسیج اساتید در این شهر از سال 87 می تواند گویای این مسئله باشد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
,
,

همزمان با تاسیس البرز در سال 90، بسیج اساتید روندی کاملا مستقل را در قالب استان دنبال کرد و ثمره آن تشکیل کارگروه فضای مجازی و تولیدات رسانه ای، تشکیل اندیشکده راهبردی جمعیت با حضور اساتید بسیجی در دانشگاه خوارزمی، نشست های هم افزایی تحول در علوم انسانی، تشکیل قرارگاه جنگ نرم در دانشگاه فنی و ...است. 

,
برگزاری نشست های تخصصی ماهیانه با حضور اساتید برجسته بسیجی استان با موضوع مهمترین رویدادهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در راستای بهره گیری از نظر اساتید برای حل مشکلات و مسائل کشور نیز اقدام دیگری است که با جدیت توسط بسیج اساتید دنبال می شود. 
,
 
,
اقتصاد دانش بنیان مطالبه ای است که امروز جامعه علمی و کارشناسی کشور از مسئولین دارند، مسئله ای که تحقق ان می تواند با بهره گیری از اساتید بنام، ایران را از نابسامانی کنونی اقتصادی و معضلات برهاند و تجربه 40 ساله گویای این مهم است که در هر عرصه ای استفاده نظرات از اساتید و کارشناسان، پیرشفت را به دنبال داشته باشد. 
,
 
,
شرکت های دانش بنیان تحریم را بی اثر کردند
, شرکت های دانش بنیان تحریم را بی اثر کردند ,
 
,
علی احمدی استاد دانشگاه خوارزمی و از پژوهشگران برتر استان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" می گوید: ایران از نظر سرعت رشد اقتصادی در رتبه شانزدهم جهان و از نظر تولید علم در رتبه اول منطقه قرار دارد بنابراین امروز دشمن از پیشرفت های علمی کشور در هراس است. 
, تیتریک,
 
,
امروز شرکت های دانش بنیان توانسته اند بر تحریم ها غلبه کرده و با تولیدات و فروش خود بازار را در دست گرفته و موجب رونق تولید شوند، همچنین حضور فعالان علمی در کارخانه ها و شرکت های صنعتی در تعامل صنعت و دانشگاه نقش بسزایی دارد. 
,
 
,
دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین با قدم برداشتن در این راه، توانستند دانشجوی کارآفرین تربیت کنند و به جرات می توان گفت: شتغالزایی با کمترین هزینه از مزایای ایده های استارتاپی است و دانشگاه های کشور با پرورش ایده های استارتاپی دانشجویان، گام های موثری در راستای اشتغال برداشته اند تا با حداقل هزینه، هزاران نفر را از بیکاری نجات دهند. 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
اساتید نقش موثری در بلوغ فکری و خلاقیت دانشجویان دارند و شهید چمران باید الگوی اساتید بسیجی در دانشگاه ‌ها باشد زیرا این شهید در ادای دین هیچگونه کوتاهی نکرد و تا آخرین لحظه در خدمت انقلاب بود.
,
 
,
پرورش دانشجوی کارآفرین، رشته "بیکاری" در کشور را پنبه می کند 
, پرورش دانشجوی کارآفرین، رشته "بیکاری" در کشور را پنبه می کند  ,
 
,
رمضان جهانیان دانشیار دانشگاه آزاد کرج نیز که مولف 30 عنوان کتاب و نویسنده بیش از 250 مقاله علمی پژوهشی است در گفتگو با "تیتریک" می گوید: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از جمله دانشگاه های برتر کشور و جهان است که از لحاظ رتبه بندی بین مراکز مختلف داخلی و بین المللی اعتبار بالایی دارد.
,
 
,
این دانشگاه با داشتن حدود 500 عضو هیات علمی در رشته های مختلف علم و فناوری در حال خدمت رسانی به جوانان است و با توجه به اینکه دانشگاه های نسل اول آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور، نسل سوم کارآفرین و دانشگاههای نسل چهارم بر مبنای توسعه علمی، محتوایی و بین المللی هستند، امروز دانشگاه آزاد اسلامی کرج در حال تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است.
,
 
,

,

, , ,
 
,
آموزش و پژوهش دو موضوعی است که اساتید دانشگاه آزاد کرج سعی دارند با سرمایه گذاری بر روی آن دانشجوی کارآفرین تربیت کنند زیرا برای توسعه مجموعه دانشگاهی کشور با استفاده از زیر ساختهای فناوری، باید ابتدا این مقوله آموزش داده شود.
,
 
,
امروز تربیت خام دانشجو بدون توجه به آینده، از مهمترین مشکلات در نظام آموزشی کشور محسوب می شود در نتیجه بر اساس برنامه تحول و نوآوری در آموزش، تربیت نیروی انسانی متناسب با نیازهای کشور و توسعه بومی گزینی در مناطق در تمام رشته ها و مقاطع با جدیت دنبال می شود.
,
 
,
ختم کلام اینکه، دانشگاه ها به عنوان مرکز اصلی تحرک فرهنگی و علمی کشور می توانند ایران را به سوی پیشرفت و توسعه هدایت کنند و همراهی فناوری اطلاعات با آنها نیز می تواند موجب شتاب بخشی و تسهیل این روند شود.  
,
 
,
الهه ملاحسینی
, الهه ملاحسینی,
 
انتهای پیام/
 
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه