اخبار داغ

بر اساس سامانه‌های هواشناسی مشخص شد؛

پیش‌بینی باران و صاعقه در شرق مازندران/ باران مهمان اولین ساعات تابستان در نکا

پیش‌بینی باران و صاعقه در شرق مازندران/ باران مهمان اولین ساعات تابستان در نکا
بررسی داده‌های هواشناسی از ورود مقطعی سامانه بارشی جدید در آخرین ساعات آخرین روز از فصل بهار به سمت شرق مازندران حکایت دارند که بر این اساس می‌توان بارش‌های پراکنده نسبتاً شدید همراه با صاعقه را برای ساعات پایانی خردادماه و روزهای ابتدایی فصل تابستان در این منطقه از مازندران متصور بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، درحالی که در روزهای اخیر با وود حضور پراکنده ابرها در منطقه، افزایش دما و رطوبت نسبی هوا پدیده غالب در منطقه شرق مازندران بوده است اما آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی از تغییرات مقطعی در ساعات آینده برای این منطقه خبر می‌دهند.

به گونه‌ای که تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و بررسی داده‌های ایستگاه‌های محلی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد که از بعدازظهر روز جمعه 31 خرداد بر میزان ابرها در آسمان شرق مازندران افزوده می‌شود.

در ادامه نیز با شدت و تراکم بیشتر سامانه وارد شده به منطقه از غروب همین روز باید شاهد باران‌های پراکنده و رعد و برق نسبتاً شدید به خصوص در مناطق کوهستانی باشیم که این وضعیت تا بامداد روز شنبه اولین روز از تابستان ادامه خواهد داشت.

جالب این است که طبق نقشه‌های دریافتی از سامانه‌های ماهواره‌ای وضعیت جوی از صبح روز شنبه تا بعدازظهر این روز به صورت پایدار در می‌آید اما مجدداً از بعدازظهر روز شنبه مانند روز قبل بر تراکم ابرها افزوده شده و تا شامگاه شنبه بارش‌های پراکنده همراه با صاعقه پدیده غالب گزارش می‌شود.

اما این درحالی است که به علت مقطعی بودن این بارش‌های مقطعی در ابتدای تابستان چندان در کاهش دمای غالب تأثیر نداشته و بیشتر سبب افزایش رطوبت هوا و شرجی شدن وضعیت جوی می‌شود.

در روزهای آتی نیز با کاهش ابرها در منطقه شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود که در روزهای پایانی هفته پیش رو این افزایش دما حتی به 35 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد تا از همین ابتدا گرمای شدید تابستانی در منطقه ملموس باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه