اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی/ فساد در جامعه ریشه‎کن شود

برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی/ فساد در جامعه ریشه‎کن شود
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امروز یکی از انتظارات مردم از دستگاه قضایی این است که با مفسدان اقتصادی برخورد کنند و زمینه‌های فساد اقتصادی را از بین ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه مسئله حجاب یک حکم شرعی و الهی است اظهار داشت: وضعیت عفاف و حجاب در جامعه ما نگران‌کننده است و تأسف بیشتر آن است که عزم جدی جهت مقابله با هنجارشکنی‌ها مشاهده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: به‌طور یقین بعضی از افراد از روی علم و عقل هنجارشکنی می‌کنند نه اینکه بگویم از روی عادت و جهل است بلکه عالمانه باحجاب، حیا  و عفت عمومی مبارزه می‌کنند، این افراد از دشمنان درس می‌گیرند و پیروی می‌کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: حجاب نماد دین و عفت زن مسلمان است که دشمنان می‌خواهند این عفت شکسته شود، عده‌ای در خیابان‌ها با وضعیت بسیار زننده عمداً رفتار نامناسب از خودشان نشان می‌دهند که جای بسی تأسف است بر همین اساس، امیدواریم مسئولان مربوطه برای مقابله با هنجارشکنی‌ها اقدامات لازم را انجام بدهند.

,

وی با اشاره به سی ویکم خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران  خاطرنشان کرد: شهید چمران دانشمند نخبه، مؤمن، انقلابی و بسیار دوست‌داشتنی بود، شهید چمران ایمان عاشقانه داشت، مجاهدی خستگی‌ناپذیر، بسیجی مخلص و معلمی متعهد بود که سرانجام لباس شهادت بر قامت این مرد زیبایی افکند و شهادت گوارای وجودش شد.

,

میرعمادی عنوان کرد: اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است و این‌یک نهاد انقلابی مسئولیت تبلیغات دینی را بر عهده دارد و در طی 40 سال انقلاب اسلامی با عملکرد صحیحی که داشت از نهادهای سالم انقلابی بوده و در اعزام مبلغ، حضور در مراسم‌های معنوی، ملی و دینی همواره نقش‌آفرینی کرده است.   

,

وی تصریح کرد: تبلیغ بسیار مهم است و سلاح تبلیغ از سلاح نظامی برنده‌تر است به‌ویژه در این فضای مجازی اثر تبلیغات یک کشور را زیرورو می‌کند و اگر بتوانیم از آموزه‌های دینی که ریشه در فطرت انسان‌ها دارد و موردپذیرش انسان‌ها و روش‌های جذاب روز استفاده کنیم به‌طور یقین تبلیغات ما موفق خواهد بود چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری به تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیازمند هستیم.

,

آیت‌الله میرعمادی در رابطه با ششم تیرماه سالروز حادثه تلخ انفجار مسجد ابوذر تهران گفت: در این حادثه به جان مقام معظم رهبری سوءقصد شد، در سال ۱۳۶۰ دشمنان چهرهای مؤثر ایران را می‌شناختند همچنان که امام(ره) شاگردانش را خوب می‌شناختند و در مورد مقام معظم رهبری فرمودند ایشان ذخیره انقلاب است، متعلق به اسلام، آشنای به مسائل فکری است و این سخنان امام(ره) در مورد مقام معظم رهبری مهر تأیید بر تقوا، اجتهاد، مرجعیت، بصیرت، هوشیاری، دوراندیشی و آینده‌نگری مقام معظم رهبری است و امروز نیز شاهد هستیم پس از 30 سال از ارتحال امام(ره) مقام معظم رهبری  کشتی نجات را در این دریای مواج به‌سلامت به مقصد می‌رساند.

,

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه عنوان کرد: هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان ازجمله شهید صادقی و شهید رحیمی است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: انتظارات و توقعات مردم از دستگاه قضایی بسیار زیاد است واصلی‌ترین و بزرگ‌ترین وظیفه قوه قضاییه  گسترش عدالت است چراکه مسئله عدالت بسیار مهم بوده و وقتی بحث قضاوت و دستگاه قضایی مطرح می‌شود خودبه‌خود عدالت در ذهن‌ها تداعی می‌شود و ازنظر اسلام عدالت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی و شرط پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی است.  

,

میرعمادی تصریح کرد: در امر قضاوت مسئله عدالت بسیار مهم است و در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اصلی را باز کردند تحت عنوان عدالت یعنی در 40 ساله دوم انقلاب باید به سمت عدالت حرکت کنیم و مقام معظم رهبری عدالت و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانستند.

,

وی بیان کرد: امروز یکی از انتظارات مردم از دستگاه قضایی این است که با مفسدان اقتصادی برخورد کنند و زمینه‌های فساد اقتصادی را از بین ببرند و اگر امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم وعده‌ای با زیاده‌خواهی به جان بیت‌المال افتاده‌اند، معیشت مردم را دچار مشکل می‌کنند و جیب خود را از بیت‌المال پر می‌کنند مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و محکمی داشته باشند.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد عنوان کرد:  خوشبختانه باروی کار آمدن آیت‌الله رئیسی  در رأس دستگاه قضا شاهد هستیم که برخورد خوبی نسبت به مفسدان اقتصادی آغازشده است که در همین راستا از این حرکت تشکر می‌کنیم و چند مورد محاکمه و حکم صادرشده و همچنین انتظار مردم این است که با شدت و قاطعیت بیشتری این امر ادامه پیدا کند.

,

آیت‌الله میرعمادی افزود: اغلب مفسدان اقتصادی مسئولیت و سمت دولتی ندارند اما نکته مهم این است که این افراد با همکاری بعضی از مدیران فاسد دست به فساد اقتصادی می‌زنند که انتظار این است که برخورد قاطع با ولو اندک از مدیران فاسد صورت گیرد تا ریشه فساد در جامعه کنده شود و سبب شود عدالت را با مواجهه با فساد اقتصادی عملی کنیم.

,

وی بیان کرد: دو حادثه اخیر کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سازمان سیاه آمریکا توسط، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران که این کشف و انهدام سبب شکست مفتضحانه اطلاعاتی آمریکا شده است و حادثه دوم سرنگونی پهباد جاسوسی و متجاوز آمریکا در جنوب خلیج‌فارس نشان‌دهنده قدرت نظامی، امنیتی و اطلاعاتی ایران است و نشان داد نیروهای ایرانی در این دو حادثه هوشمندانه عمل کردند و این هواپیمای بدون سرنشین متجاوز آمریکایی که از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان، گران‌ترین پهبادهای در اختیار آمریکا و از دوربردترین هواپیماهای جاسوسی در جهان به شمار می‌آمد با دقت و هوشمندی نیروهای مسلح ایران ساقط شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: این حرکت درس بزرگی به آمریکا داده است و به آن‌ها فهماند که ما طالب جنگ نیستیم و در طول این 40 سال جنگی را آغاز نکرده‌ایم اما هر متجاوزی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند قطعاً پاسخ دندان‌شکن و کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

,

وی گفت: مثلت شوم آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب نقشه حمله به نفت‌کش‌هایی که در خلیج‌فارس حرکت می‌کردند کشیده بودند، ایران اگر هر کاری بکند آن‌قدر شهامت دارد که بگوید این کار را انجام داده‌ام همان‌گونه که در حادثه پهباد رسماً اعلام کرد این پهباد را ما سرنگون کردیم، آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ایران در خلیج‌فارس از یک قدرت برتر برخوردار است و امنیت  خلیج‌فارس به دست ایرانیان است.

,

میرعمادی تصریح کرد: اگر در خلیج‌فارس آمریکایی‌ها یا کشورهای مرتجع عرب دچار اشتباه شوند و ناامن کنند بدانند این خار به چشم آن‌ها خواهد رفت و بیشترین ضرر را آمریکا و کشورهای مرتجع عرب خواهند دید و چنانچه ناامنی در خلیج‌فارس اتفاق بیفتد آمریکا و نیروهای آمریکا جز اولین کسانی خواهند بود که برای آن‌ها خلیج‌فارس تبدیل به گورستانی خواهد شد و منافع آمریکا در تمام دنیا به خطر خواهد افتاد چراکه می‌دانند قدرت جمهوری اسلامی چقدر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه