اخبار داغ

هشدار رهبران اروپایی به نخست وزیر بعدی بریتانیا

هشدار رهبران اروپایی به نخست وزیر بعدی بریتانیا
رهبران ارشد اتحادیه اروپا به نخست وزیر بعدی بریتانیا هشدار داده‌اند که توافق فعلی برگزیت به هیچ وجه قابل تغییر نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه به نخست وزیر بعدی بریتانیا هشدار دادند که هیچ گونه مذاکره مجددی درباره توافق برگزیت وجود نخواهد داشت و این توافق به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هشدار اتحادیه اروپا در شرایطی است که بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس و شهردار پیشین لندن در دور نهایی رقابت برای احراز پست نخست وزیری، با جرمی هانت وزیر خارجه فعلی انگلیس روبرو خواهد شد. به نظر می رسد جانسون بیشترین شانس را برای احراز این سمت و رهبری حزب محافظه کار انگلیس خواهد داشت.
,
 
,
هر دو نامزد نهایی نخست وزیری انگلیس تاکید کرده اند که خواستار مذاکره مجدد بر سر توافق برگزیت هستند که ترزا می نخست وزیر مستعفی با رهبران اروپایی منعقد کرده است، توافقی که ترزا می در جلب حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس ناکام بوده است.
,
 
,
دونالد تاسک رئیس شورای اروپا در اظهاراتی گفت: اتحادیه اروپا بسیار دقیق و صبور خواهد بود، آن هم علی رغم بی ثباتی شدید در دولت انگلیس.
,
 
,
وی افزود: شاید روند برگزیت به خاطر برخی تصمیمات شخصی در لندن، هیجان انگیزتر از قبل شود ولی باید بگویم که مواضع ما هیچ تغییری نکرده است. همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر این مساله اتفاق نظر دارند که هیچ تغییری در توافق 600 صفحه ای برگزیت که نوامبر گذشته با لندن حاصل شده است، انجام نخواهد شد. ما منتظر همکاری با نخست وزیر بعدی انگلیس هستیم.
,
 
,
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز در اظهاراتی تاکید کرد: هیچ چیزی برای اضافه کردن به توافق فعلی برگزیت وجود ندارد چرا که رهبران اروپا به اجماع تاکید کرده اند که هیچ گونه مذاکره مجددی درباره برگزیت وجود نخواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه