اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد/ اظهارات ترامپ قابل اعتنا نیست

آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد/ اظهارات ترامپ قابل اعتنا نیست
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت: امریکایی ها در رفتار و فشار بر جمهوری اسلامی ایران عملیات روانی به راه می اندازند نه عملی؛ چون به لحاظ نظامی هیچ امکانی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی مهتدی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار کرد: امریکایی ها در رفتار و فشار بر جمهوری اسلامی ایران بیشتر عملیات روانی به راه می اندازند نه عملی؛ چون می دانند که از نظر نظامی هیچ امکانی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارند، به این دلیل که توان تحمل ضربه دوم یعنی پاسخ نیروهای آماده نظامی ما را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که مذاکره نمی کنیم و جنگی هم اتفاق نخواهد افتاد و با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه، امریکایی ها ترسیدند و نیروهای خودشان را از خلیج فارس بیرون کردند.

,

 

,

مهتدی در خصوص اتفاق اخیر بامداد پنجشنبه و ورود پهباد امریکایی به مرزهای ایران اسلامی گفت: در مسئله پهباد که بهترین از نوع خود در جهان است و ساخت آن 200 میلیون دلار برای امریکایی ها هزینه در برداشته است، بیشترین هدف آنها جمع آوری اطلاعات بود که با آمادگی نیروهای مسلح کشورمان این پهباد شناسایی و در حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد.

,

 

,

کارشناس مسایل خاورمیانه خاطر نشان کرد: تاکید فعلی امریکایی ها بر روی این نکته است که این پهباد در فضای بین المللی حرکت داشته و لذا اقدام ایران را یک تجاوز به حساب می آورند و لذا هجمه رسانه ای مثل رویترز روی این هدف بسیار سرمایه گذاری کرده است.

,

 

,

وی بیان کرد: طبیعتا اگر چنین می بود آنها فکر می کردند باید پاسخی به ایران بدهند و در جلسه ای که مشاوران ترامپ با یکدیگر داشته اند، بحث این بوده که ما باید پاسخی به ایران در برابر این اقدام بدهیم و در ادامه یک تصمیم نابخردانه می گیرند که یک عملیات کوچکی که البته منجر به جنگ نشود را صورت دهند.

,

 

,

مهتدی گفت: البته آنها تحمل جنگ را نداشته اما از اقدام به اجرای همین طرح هم منصرف شده و بر اساس تحلیل جنرال های پنتاگون این امکان وجود دارد که ما اگر یک عملیات محدودی را در تلافی اقدام جمهوری اسلامی ایران هم صورت دهیم، از حجم واکنش آنها باخبر نبوده و ممکن هست آنها آماده باشند و این بهانه ای باشد برای هدفگیری منافع ما توسط ایران، لذا از این اقدام هم منصرف شده و در واقع امریکا هیچ برنامه ای در قبال جمهوری اسلامی ایران ندارد.

,

 

,

نقاط ضعف آمریکا در سیطره جبهه مقاومت

, نقاط ضعف آمریکا در سیطره جبهه مقاومت,

این تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: امریکایی ها نقاط ضعفی دارند که نیروهای مقاومت در کل منطقه می توانند پاسخ هایی را به آنها بدهند و لذا ایالات متخده و رژیم صهیونیستی تاب و تحمل آن را ندارند.

,

 

,

به عقیده این کارشناس سیاسی امریکا در مقابل حق مسلم جمهوری اسلامی مبنی بر سرنگونی پهباد امریکایی که متجاوز به حریم دریایی ما بوده است، نمی تواند کاری انجام دهد.

,

 

,

وی در پاسخ به اظهارات دوگانه دونالد ترامپ گفت: ترامپ یک سمسار، تاجر و بازرگان است و نه یک سیاستمدار و مواضعی که اتخاذ می کند، اصلا قابل اعتنا نبوده و اظهاراتش بعنوان یک رئیس جمهور ارزشی ندارد.

,

 

,

مهتدی تاکید کرد: متاسفانه مشاوران نابخردی چون جان بولتون و یا کوشنر داماد او هم با دادن مشورت هایی که از عدم اطلاع دقیق از شرایط منطقه خاورمیانه نشات می گیرد، بی تاثیر در واکنش های ترامپ نیستند و بارها شاهد تغییر مواضع از سوی او هستیم.

,

 

,

وی در خصوص توییت اخیر ترامپ مبنی بر اینکه ایران اشتباه بزرگی را مرتکب شد، گفت: این توییت در واقع از دیدگاه او یک تهدید بود و اعلام این بود که یک عمل متقابل را در برابر رفتار جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد داد، اما بعد با مشورت رجال کنگره و پنتاگون متوجه این موضوع شد که هیچ امکانی برای پاسخگویی وجود ندارد و پاسخ بعدی او مبنی بر اینکه اشتباه از یکی از فرماندهان نظامی امریکا صورت گرفته نتیجه این نظرات بود.

,

 

,

مهتدی اظهار داشت: در هر صورت نباید خیلی به توییت های ترامپ توجه کرد و بایستی واقعیت های میدانی را در نظر گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه