اخبار داغ

کارشناسی سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش محسوس دما طی اواسط هفته جاری/ افزایش دمای هوای اهواز تا ۵۰ درجه/ تهرانی‌ها برای دمای ۴۲ درجه آماده باشند!

افزایش محسوس دما طی اواسط هفته جاری/ افزایش دمای هوای اهواز تا ۵۰ درجه/ تهرانی‌ها برای دمای ۴۲ درجه آماده باشند!
امیر حسین نقشینه گفت: طی هفته جاری با افزایش دما در کشور رو به رو هستیم و در مناطق جنوب غرب کشور و غرب کشور افزایش دما محسوس‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حسین نقشینه کارشناسی سازمان هواشناسی در گفت و گو با میزان درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای جاری گفت: طی هفته جاری با افزایش دما در کشور رو به رو هستیم و در مناطق جنوب غرب کشور و غرب کشور افزایش دما محسوس‌تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ادامه گفت: این افزایش دما برای اهواز به ۵۰ درجه خواهد رسید، اردبیل ۳۰ درجه، تبریز ۳۶ درجه، تهران ۴۱ درجه، زنجان ۳۶ درجه، سنندج ۴۰ درجه، قم ۴۲ درجه، همدان ۳۷ درجه، یاسوج ۳۸ درجه، و  یزد به ۴۲ درجه خواهد رسید. به طور میانگین دمای هوای کشور حدود ۶ درجه گرمتر خواهد شد.
,
 
,
نقشینه در ادامه بیان کرد: این افزایش دما فقط برای ایران نیست و در اروپا هم شاهد این افزایش دما خواهیم بود.
,
 
,
این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی این هفته با بارندگی اغلب در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب نیز مواجه خواهیم شد.  برای امشب شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با بارندگی مواجه خواهند شد.
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: برای فردا بعد از ظهر و فردا شب ارتفاعات البرز شرقی شامل استان های گلستان، شرق مازندران و سمنان شامل بارندگی خواهند شد.
,
 
,
وی در ادامه درباره وضعیت هوای تهران گفت: برای امشب تهران ارتفاعات شرق منطقه فیروزکوه احتمال رگبار خفیف همراه با رعد و برق برای امشب وجود دارد.
,
 
,
نقشینه در ادامه گفت: باد شدید برای شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور تا اواسط هفته نیز خواهیم داشت به ویژه منطقه زابل که پیش بینی احتمال طوفان هم داشته ایم. طوفان گرد و خاک در زابل در سیستان و بلوچستان می تواند باعث ایجاد اختلال در جاده های مواصلاتی شود و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را داشته باشیم هم برای شرق کرمان هم برای خراسان جنوبی و هم برای سیستان و بلوچستان احتمال طوفان وجود دارد.
,
 
,
این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: استان سمنان، قم، اصفهان، یزد، تهران، قزوین، البرز و استان مرکزی هم در بعضی ساعات با وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.
,
 
,
نقشینه افزود: احتمال افزایش وقوع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع برای این هفته برای زاگرس، مراتع زاگرس، مراتع البرز وجود دارد که باید تمعیدات لازم به عمل بیاید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه