اخبار داغ

معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان:

ارائه راهکار برای کنترل پساب واحدهای زیتون وظیفه محیط زیست نیست/ واحدهای فرآوری زیتون موظف به نصب سیستم تصفیه پساب هستند

ارائه راهکار برای کنترل پساب واحدهای زیتون وظیفه محیط زیست نیست/ واحدهای فرآوری زیتون موظف به نصب سیستم تصفیه پساب هستند
معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان در مورد ارائه راهکار و مشاوره به واحدهای فرآوری زیتون در خصوص کنترل پساب گفت: سازمان محیط زیست براساس قانون در این مورد هیچ وظیفه ای ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع ساماندهی پساب واحد‌های فرآوری زیتون اظهار کرد: این موضوع از طریق کارگروه امنیت غذایی استان در حال پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ابراز کرد: واحدهای فرآوری زیتون موظف هستند مشاور متخصص بگیرند و مشاور برای این واحدها روش تصفیه را اعلام می‌کند.

,

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک سازمان نظارتی بوده و ما نمی‌توانیم برای این واحدها مشاوره دهیم افزود: محیط زیست براساس قانون اجازه دادن مشاوره برای واحدهای فرآوری زیتون به منظور کنترل پساب زیتون را ندارد.

,

وی ابراز کرد: تولیدکننده خود موظف است همانطوری که برای روند تولید هزینه می‌گذارد برای کنترل پساب واحد خود نیز هزینه کنند.

,

اسدی عنوان کرد: خروجی فاضلاب هم بخشی از روند تولید است و این گونه نیست که سیستم‌های خط تولید وجود داشته باشد ولی برای کنترل پساب هیچ سیستمی وجود نداشته باشد.

,

وی بیان کرد: براساس قانون باید این واحدها تجهیزات کنترل پساب را تهیه و نصب کنند و اگر خودشان تخصص دارند نصب کنند و اگر این تخصص را ندارند از مشاور ذیصلاح برای نصب تجهیزات کنترل پساب استفاده کنند.

,

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان ابراز کرد: این واحدها می‌توانند مشاوره‌های خود را از اساتید دانشگاه و از دانش برخی شرکت‌هایی که کارشان ارائه مشاوره سیستم‌های تصفیه است که می‌‌توانند از این شرکت‌ها در راه اندازی سیستم‌های تصفیه استفاده کنند.

,

وی افزود: طبق قانون مشاورها باید از مدیریت برنامه‌ریزی مجوز فعالیت بگیرند و سازمان محیط زیست در خصوص صدور مجوز و ارائه هیچ مشاور نقشی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه