اخبار داغ

بازتاب توئیت ترامپ علیه ایران در میان کاربران آمریکایی/ تو باید به جای کاخ سفید در بیمارستان روانی باشی

بازتاب توئیت ترامپ علیه ایران در میان کاربران آمریکایی/ تو باید به جای کاخ سفید در بیمارستان روانی باشی
در پی سرنگونی پهباد متجاوز "گلوبال هاوک" آمریکا توسط سپاه پاسداران، ترامپ در صفحه توئیتری خود نوشت: "ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد."
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ پس از تجاوز پهباد "گلوبال هاوک" آمریکا به حریم هوایی ایران در روز پنجشنبه (30 خرداد سال 98)، سامانه پدافندی "سوم خرداد" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین را هدف قرار داده و ساقط کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, تیتریک,

بنا بر گزارش های متعدد این پهباد در حال جاسوسی علیه تأسیسات هسته ای ایران بوده است، اما این اظهارات از سوی مقامات آمریکایی تأیید نشد. آنها نقص در سیستم موقعیت یاب را علت این سقوط دانسته اند.

,

 

,

, ,

در پی این سرنگونی، ترامپ در صفحه توئیتری خود نوشت: "ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد."

,

کاربران سراسر دنیا از جمله مردم عادی، روزنامه نگاران و کهنه سربازان آمریکایی به این توئیت واکنش نشان دادند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

,

 

,

, ,

 

,

- با عشق به تمام مقدسات، ما قصد جنگ نداریم. ترامپ، با مردم آمریکا صادق باش. اگر به خاک ایران قدم بگذاریم، هزاران آمریکایی و ایرانی جان خود را از دست می دهند.

,

 

,

, ,

 

,

- این (جنگ با ایران) یکی از بزرگترین ترس های من است، زیرا مجبور می شوم به خاطر چیزی که به آن اعتقاد ندارم به بیابان ها بروم. من می خواهم شاهد بزرگ شدن کودکانم باشم.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

یکی دیگر از کاربران آمریکایی با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مواضع بی شمار و متناقض ترامپ و لفاظی های مداوم بولتون و پمپئو نوشت: "ایران گفته بود که ما تمایلی به جنگ با کشورها نداریم، اما کاملا آماده جنگ هستیم. ساقط شدن پهباد حاکی از این پیام دقیق بود."

,

 

,

, ,

, ,

 

,

وی ادامه داد: "وقتی ترامپ یک طرفه از برجام خارج شد و تحریم ها را بر ایران تحمیل کرد، روابط بین این دو کشور به شدت کاهش یافت و موجب تحریک ایران شد. هیچ یک از متحدان ما حاضر به جنگ نیستند. ایرانی ها هم به دنبال جنگ نیستند، بلکه در جستجوی راه حلی برای تحریم های آمریکا هستند."

,

 

,

, ,

 

,

- ... در حالی که به خاطر سرنگونی پهباد با مشاوران و احزاب، به تلافی و مقابله با ایران فکر می کنید، به خاطر بیاورید که آمریکا هواپیمای ایران را که مملو از زن و کودک بود را مورد هدف قرار داد و منجر به مرگ 290 شد.

,

 

,

, ,

 

,

- به نظر من تو باید کلمه "ایران" را جایگزین کن و بنویسی: "من مرتکب اشتباه بزرگی شدم."

,

 

,

, ,

 

,

- آمریکایی ها با انتخاب تو بزرگترین اشتباه را مرتکب شدند. تو به جای کاخ سفید باید در بیمارستان روانی باشی.

,

 

,

, ,

 

,

- در دوران ریاست جمهوری اوباما تهدید جنگ با ایران وجود نداشت. تو که رئیس جمهور شدی، توافق را بدون هیچ جایگزینی پاره کردی. به ما اطمینان دادی که ایران به ما احترام می گذارد و از ما می ترسد. خاک بر سرت. تو اکنون ما را در آستانه جنگ قرار داده ای. تو و سیاست خارجه ما فاجعه وحشتناکی هستید.

,

 

,

, ,

 

,

- اروپا با آمریکا است، اما قطعا با دونالد ترامپ نیست. ترامپ مایه خنده تمام جهان است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

- تو به خاطر بی لیاقتی در همراهی انجمن ملی اسلحه آمریکا مسئول از دست رفتن زندگی آمریکایی ها هستی. تو مسئول مرگ نوزادان و پناهجویان هستی. تو به خاطر عدم درکِ نتیجه حاصل از این توئیت، مسئول مرگ های بیشتری خواهی بود.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه