اخبار داغ

رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه عنوان کرد:

تکمیل آزمایشگاه کنترل کیفی تربت حیدریه نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار

تکمیل آزمایشگاه کنترل کیفی تربت حیدریه نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار
رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه از نبود آزمایشگاه کنترل کیفی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: یکی از چالش های اساسی ما نبود آزمایشگاه کنترل کیفی در این حوزه است که به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون 10درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل و تجهیز آن نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ داوود نورمحمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پارسال ۱۲۸ مورد صدور مجوز زیست محیطی برای واحدهای صنعتی صورت گرفته که از این میزان ۱۶ مورد آن به بهره برداری رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی افزود: در این شهرستان ۱۲ واحد صنعتی آب بر وجود دارد که این واحدها روزانه ۵۰۰۰ متر مکعب مصرف آب دارند و این مقدار تقریباً به اندازه‌ مصرف آب ۵۰۰۰ خانوار در تربت حیدریه است.

,

نور محمدی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحد های صنعتی این شهرستان به سمت احداث تصفیه خانه رفتند و یا اقدام به بازچرخانی آب کردند، گفت: تنها یک واحد صنعتی که متعلق به شهرداری یعنی کشتارگاه سنتی فاقد تصفیه خانه است، اما بقیه واحد های آب بر شهرستان دارای تصفیه خانه هستند.

,

رییس محیط زیست تربت حیدریه بیان کرد: به جز کارخانه آسفالت شهرداری واحد دیگری آلودگی هوایی ندارد، به همین دلیل برای این واحد نیز آخرین اخطار صادر شده و منتظر اصلاح آن هستیم که در غیر این صورت اقدامات قضایی صورت خواهد گرفت.

,

نورمحمدی  عنوان کرد: رسالت سازمان محیط زیست در چند سال اخیر به گونه ای است که واحدهای صنعتی متخلف در موضوعات محیط زیستی را تا جایی که بشود تعطیل نکنیم و به همین دلیل این رویه اصلاحی را در پیش گرفتیم.

,

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه از بوی نامطبوع کارخانه قند این شهرستان انتقاد کرد و گفت: پیرامون بوی نامطبوع کارخانه قند، در حوزه فاضلاب، با تزریق مواد کاهنده بو، در سال گذشته بوی نامطبوع فاضلاب کارخانه قند بسیار کاهش پیدا کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: البته بخشی از بوی نامطبوع کارخانه قند مربوط به ملاس آن می باشد که این موضوع اجتناب ناپذیر است، اما ما و مدیریت کارخانه در تلاش هستیم برای همین موضوع هم راه حلی اتخاذ کنیم، هرچند من با حضور کارخانه قند در مرکز شهر موافق نیستم اما  بحث انتقال هم ممکن نیست.

,

نورمحمدی افزود: جریمه آلایندگی کارخانه قند مانند سایر کارخانجات دریافت می شود که این مبالغ طبق قانون، برای واحدهای در حریم شهر، به شهرداری ها تعلق می گیرد و در واحدهای خارج حریم شهر، جریمه آلایندگی ، به حساب استانداری می رود که به روستاهای کمتر توسعه یافته و روستاهای اطراف آن واحد صنعتی تعلق می گیرد.

,

رییس محیط زیست تربت حیدریه در تشریح مشکلات زیست محیطی تصفیه خانه این شهرستان عنوان کرد: آب خروجی تصفیه خانه تربت حیدریه توسط برخی کشاورزان به بهره برداری می رسید که در سال گذشته ما علیه چند مورد اعلام جرم کردیم و همچنین از مراجع قضایی چند دستور تخریب برای برخی از مراتع کشاورزی آن منطقه گرفته ایم اما به هر صورت باید دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی در این موضوع ورود پیدا کنند.

,

وی در ادامه از شکایتی علیه آبفای شهرستان خبر داد و افزود: در سال ۹۳ با توجه به شکایت های مردمی، پرونده‌ای در موضوع بوی نامطبوع تصفیه خانه علیه آبفای شهرستان در محاکم قضایی تشکیل می شود که منجر به صدور ۶ ماه حبس برای مدیر وقت آبفا می شود.

,

نورمحمدی بیان کرد: تصفیه خانه موجود شهرستان، علی رغم اینکه پروژه ملی بوده اما در زمان احداث مجوزی از سازمان محیط زیست اخذ نکرده است.

,

وی از نبود آزمایشگاه کنترل کیفی گلایه کرد و گفت: یکی از چالش های اداره محیط زیست تربت حیدریه نبود آزمایشگاه کنترل کیفی در این حوزه است، که از سال ۸۷ احداث آن آغاز شده اما به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون 10 درصد یشرفت فیزیکی داشته است.

,

نورمحمدی گفت: در حال حاضر برای تکمیل و تجهیز این واحد آزمایشگاهی مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است که درصورت راه اندازی این آزمایشگاه، می توان نیاز جنوب استان را در این حوزه برطرف کرد.

,

نورمحمدی گفت: این درحالی است که شهرهایی مانند نیشابور و سبزوار از آزمایشگاه های کنترل کیفی محیط زیستی برخوردارند.

,

شهرستان تربت حیدریه مساحتی به میزان ۳۶۲۰۰۰ هکتار عرصه دارد که از این میزان ۲۵۵۰۰۰ هکتار آن عرصه های طبیعی است و از این مقدار ۱۷۰۰۰ هکتار آن مناطق شکار ممنوع شامل: ۱۱۰۰۰ هزار منطقه شکار ممنوع ژرف ، ۵۰۰۰ هکتار منطقه بزمای و ۱۰۰۰ هکتار آن نیز منطقه سید مرتضی را در بر می گیرد.

,

همچنین ۱۱۲۰۰۰ هکتار از کل مساحت منطقه را عرصه های شهری و روستایی تشکیل می دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه