اخبار داغ

۴۵ روز از وعده وزیر راه گذشت/ کارت مصالح ساختمانی عملیاتی نشد

۴۵ روز از وعده وزیر راه گذشت/ کارت مصالح ساختمانی عملیاتی نشد
در حالی اوایل سال‌جاری وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اواسط بهار (نیمه اردیبهشت) خبر داده بود که ۴۵ روز از این موعد گذشته و هنوز خبری از اجرایی شدن این طرح وزارت راه و شهرسازی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد اسلامی در روزهای ابتدایی فروردین امسال با اشاره به تحرک تولید مسکن و ساخت و ساز  در زمستان 97 گفته بود: کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با یادآوری این‌که تحرک در تولید مسکن و ساخت و ساز یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال جدید است و سال گذشته برنامه های خوبی در این زمینه پایه گذاری و از سوی رئیس جمهور نیز رونمایی شد، افزود:  کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای تولید کنندگان و سازندگان مسکن شهری در نظر گرفته شده است.
,
 
,
وی وعده داد: طرح مذکور حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد به نحوی که در خرید و سفارش انبوه مصالح تخفیف قابل ملاحظه ای در نظر گرفته شود تا بتواند دو نقش بسیار مهم نخست تدارکات و لجستیک ساخت و ساز را فراهم کند.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی به کارخانه تولیدی در حالت توقف و رکود جانی دوباره می‌بخشد و در نهایت قیمت تمام شده تولید مسکن راا با همان میزان درصد تخفیف مصالح کاهش خواهد داد.
,
 
,
45 روز از زمان اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد اما هنوز خبری از اجرایی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیست. برنامه‌ای که به گفته کارشناس مسکن در حد یک گفتار درمانی است و در صورت اجرایی شدن حداکثر 3 درصد قیمت ‌ها تعدیل خواهد کرد.
,
 
,
اواخر ماه گذشته دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان درباره وضعیت بازرا مصالح ساختمانی به تسنیم گفته بود:‌در بحث تامین مصالح ساختمانی در حال حاضر با کمبودی در بازار مواجه نیستیم، مشکل این بخش آن است که در بحث توزیع نظارتی وجود ندارد.
,
 
,
پورحاجت با بیان این‌که عدم کنترل قیمت‌ها مشکل دیگر بازار مصالح ساختمانی است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ کنترلی بر قیمت مصالح ساختمانی وجود ندارد و نرخ‌ها را کارخانه‌ها اعلام می‌کنند.
,
 
,
وی با تاکید بر این‌که مطالح ساختمانی به وفور در کشور وجود دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اکثر کارخانه‌ها زیر ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند که اگر تولید را افزایش دهند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه