اخبار داغ

ساعت مچی شما سه برابر آلوده‎تر از توالت است

ساعت مچی شما سه برابر آلوده‎تر از توالت است
در نظر داشته باشید که ساعت شما در معرض عطسه، سرفه و ذرات غذا قرار دارد، پس ساعت خود را به طور مرتب تمیز کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ما به طور مرتب ملحفه های خود را عوض می کنیم، زمین را جارو می کشیم و ظرف ها را می شوییم، اما اغلب فراموش می کنیم که موارد دیگر را تمیز کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از, تیتریک,

به عنوان مثال، برس های آرایشی علیرغم دارا بودن باکتری هایی که منجر به بیماری های پوستی می شوند، از قلم می افتند. یکی از این اقلام، ساعت مچی است.

,

به گفته مترو، اگرچه ممکن است باکتری ها دیده نشوند اما شما بمب ساعتی با خود حمل می کنید. یافته های اخیر متخصصان در مورد ساعت مچی و عینک آفتابی نشان می دهد که این دو مورد سه برابر آلوده تر از کاسه توالت هستند.

, مترو,

بنا بر آزمایش انجام شده توسط شرکت فیبیت (Fitbit) روی 10 نوع مختلف از باکتری های هوازی، مخمر و قارچ، آلودگی های ثبت شده بسیار نگران کننده بود.

,

 

,

, ,

 

,

وسایل یکی از افراد مورد آزمایش، 8 برابر بیشتر از باکتری های روی کاسه توالت بود. در مجموع، وسایل پلاستیکی و چرمی آلودگی بیشتری نسبت به وسایل فلزی دارند.

,

طبق این بررسی، 24 درصد از انگلیسی ها هرگز ساعت خود را تمیز نمی کنند و 21 درصد این کار را 6 ماه یکبار انجام می دهند. با در نظر گرفتن جنسیت، عملکرد زنان در این بازه زمانی (6 ماه) بدتر از مردان است و مقدار آن به ترتیب 27 و 24 درصد است.

,

البته یک سطح معین از باکتری طبیعی است. ما با آلودگی، گرد و خاک احاطه شده ایم، تنها باید اجازه گسترش غیر طبیعی را به آنها ندهیم.

,

متأسفانه اکثر ساعت ها ضد آب نیستند و شستن آنها میسر نیست، همین دلیل منجر به رشد بیشتر باکتری ها می شود.

,

در نظر داشته باشید که ساعت شما در معرض عطسه، سرفه و ذرات غذا قرار دارد، پس ساعت خود را به طور مرتب تمیز کنید. کسانی که دائم از ساعت مچی استفاده می کنند بهتر است که یک بار در ماه آن را به خوبی تمیز کنند.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه