اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان مطرح کرد:

پایش و غربالگری فشار خون 33 هزار قوچانی

پایش و غربالگری فشار خون 33 هزار قوچانی
رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: از زمان آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان، فشار خون بیش از 33 هزار نفر از شهروندان قوچانی اندازه گیری و غربالگری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس، اردشیر کارآمد، رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در این شهرستان گفت: از ابتدای آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در قوچان تا کنون بیش از 33 هزار شهروند قوچانی برای کنترل و اندازه گیری فشار خون خود به مراکز تعیین شده در این شهرستان مراجعه کرده و فشار خون آنها مورد غربالگری قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت، ایستگاه های موقت راه اندازی شده در سطح شهر، بیمارستان ها و داروخانه های تعیین شده در سطح شهر در اجرای طرح کنترل فشار خون مشارکت داشته و همچنان آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

,


وی با بیان اینکه  بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند، تصریح کرد: متاسفانه ۵۰ درصد افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، دارو مصرف نکرده و تحت درمان مناسبی قرار ندارند و فشار خون آن‌ها تحت کنترل نیست.

,
,

رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان تاکید کرد: باتوجه به مشکلات و خطرات موجود در حوزه فشار خون، یکی از توصیه‌های مهم سازمان بهداشت جهانی در حوزه کنترل بیماری‌های غیر واگیر، کنترل فشارخون است.

,

کارآمد در پایان با بیان اینکه 10 ایستگاه کنترل فشار خون بصورت موقت در قوچان راه اندای شده، گفت: طی حدود یک ماه از اجرای این طرح اقدامات بسیار خوبی از سوی تمام همکاران حوزه بهداشت در راستای ارتقا سلامت جامعه انجام شده است که قدردان تمام همکاران و فعالان عرصه بهداشت و سلامت می باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه