اخبار داغ

در دیدار اعضای شورای قضائی استان با نماینده ولی فقیه کرمان مطرح شد؛

تعداد پرونده های قضائی استان کرمان کمتر از متوسط کشوری است/عملکرد دستگاه قضاء در استان کرمان قابل دفاع و ارزشمند است

تعداد پرونده های قضائی استان کرمان کمتر از متوسط کشوری است/عملکرد دستگاه قضاء در استان کرمان قابل دفاع و ارزشمند است
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۳٫۹ درصد جمعیت کشور در استان کرمان بوده که ۳٫۲۰ درصد پرونده های قضائی کشور مربوط به استان کرمان است که نسبت به متوسط کشور پایین تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ یداله موحد امروز اول تیرماه در دیدار اعضای شورای قضائی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: روزانه قریب به ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به دادگستری استان کرمان مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد:اهمیت جایگاه قضاء و عدالت قضائی در دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک رکن اساسی و یکی از قوای سه گانه بر کسی پوشیده نیست و در کشور و استان کرمان تلاش همه ارکان دستگاه قضاء بر این است به تناسب این جایگاه رفیع در جامعه ایفای نقش و از تمامی ظرفیت های موجود برای نیل به اهداف دستگاه قضاء استفاه کند.

,

نماینده عالی دستگاه قضائی استان کرمان عنوان کرد:خدمات دستگاه قضائی به مردم متنوع و مراجعات مردمی به بخش های مختلف برای دریافت خدمات قضائی فوق العاده است و هیچ تناسبی با عده و عُده دستگاه ندارد و این امر سرمنشاء بسیاری از مشکلات برای ای نهاد و مردم شده و هیچ وقت گوش شنوایی برای این معضل نبوده است.

,

روزانه قریب به ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به دادگستری استان کرمان مراجعه می کنند

, روزانه قریب به ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به دادگستری استان کرمان مراجعه می کنند ,

موحد تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی که مهم ترین مسئله در دستگاه قضائی است، رسیدگی و صدور حکم درمورد تظلمات، شکایات و رفع خصومات مردم است که روزانه قریب به ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به دادگستری استان کرمان مراجعه می کنند.

,

این مقام قضائی بیان کرد: در سال گذشته ۵۶۹ هزار و ۲۶۴ فقره پرونده در مقاطع مختلف دادرسی و اجرای حکم دادگستری استان رسیدگی و منتهی به نتیجه شده که به این عدد باید ۱۶۶ هزار و ۳۵۴ فقره پرونده رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف استان را اضافه کرد.

,

پایین بودن پرونده های قضائی استان کرمان نسبت به متوسط کشوری

, پایین بودن پرونده های قضائی استان کرمان نسبت به متوسط کشوری,

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد:گفت: ۳٫۹ درصد جمعیت کشور در استان کرمان بوده که ۳٫۲۰ درصد پرونده های قضائی کشور مربوط به استان کرمان است که نسبت به متوسط کشور پایین تر است.

,

موحد با بیان اینکه ۳۲ حوزه قضائی فعال در استان کرمان فعالیت می کنند، عنوان کرد: ۳۴۵ نفر قاضی در استان به مردم خدمات می دهند که تقریبا ۵۰ درصد چارت تشکیلاتی است و در واقع ۶۸۸ قاضی نیاز داریم.

,

موحد تصریح کرد: در کشور به ازای هر ۷۴۰۰ نفر یک قاضی مشغول به خدمت و در استان کرمان به ازای هر ۹۵۰۰ نفر است که این تناسب باید رعایت شود.

,

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: استان کرمان سعی کرده در چند سال گذشته با بومی گزینی و برگزاری دوره کارآموزی، قضات بومی را کسب کند که اکنون وضعیت بهتر شده و ۸۱ درصد از قضات بومی هستند.

,

, ,

۶۰ درصد پست های اداری دادگستری استان کرمان بلا تصدی است

, ۶۰ درصد پست های اداری دادگستری استان کرمان بلا تصدی است,

وی افزود: اوقات دادرسی از ۹۴ روز به ۸۸ روز کاهش داده شده و ۴۰ درصد پرونده های قابل صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان به سازش ختم شده و کرمان در این زمینه جزو استان های موفق کشور است.

,

موحد با اشاره به اینکه وضعیت تشکیلات اداری در کمبود نیروی انسانی به مراتب بدتر از تشکلات قضائی است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۶ پست مصوب اداری در دادگستری استان کرمان داریم اما ۶۰ درصد پست ها بلاتصدی است و در صورتی جذب شوند، خدمات‌دهی بهتر از وضع موجود خواهد بود.

,

این مقام قضائی تصریح کرد: ۲۶ پروژه جدید در حوزه عمرانی در سال گذشته در استان افتتاح کردیم و همچنین در سال قبل ۶۶ میلیارد تومان درآمد دادگستری استان کرمان به نفع خزانه بوده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۸۱ درصد ابلاغات قضائی در دادگستری استان کرمان به صورت الکترونیکی است، گفت: ۲۶ نفر زندانی صرفا به علت بدهی مهریه در زندان های استان داریم.

عملکرد دستگاه قضاء در استان کرمان قابل دفاع و ارزشمند است

,
,
,
, عملکرد دستگاه قضاء در استان کرمان قابل دفاع و ارزشمند است,

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دیدار گفت: امیدواریم کار بسیار سنگین، حساس، مهم و در واقع مجاهدانه فعالان در حوزه های مختلف دستگاه قضائی در خدمت به مردم برای احقاق حقوق ذی نفعان و برای اجرای عدالت مقبول پیشگاه خداوند واقع شود.

وی افزود: باید در شورای توانمند و پرظرفیت قضائی استان کرمان همه سعی و تلاش بر این باشد که آمارها در حوزه های مختلف به جهت پیشرفت و تحول و مسیری که در آن عدالت رعایت شود، مثبت باشد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: متاسفانه از صفر تا ۱۰۰ آنچه اتفاق می افتد، در اختیار دستگاه قضائی نیست و به اموری رسیدگی می کند که در بخش های دیگری از جامعه رقم می خورد و این کار را خیلی سخت تر می کند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: وقتی جمعیت زیاد می شود، پرونده های بیشتری به دستگاه قصائی ورود پیدا کرده و هر چه معیشت مردم دچار مشکل می شود، پرونده ها افزایش پیدا خواهد کرد و هر کدام از این عامل ها و عوامل دیگر در اختیار دستگاه قضائی که قرار است عدالت را اجرا کند، نیست.

وی با تشکر از شورای قضائی و مسوولان دستگاه قضائی استان کرمان گفت: ساختار بحث مهمی است و ساختار فعلی تجربه موفق بشر در بخش قضائی است که البته باید در جاهایی قوی و چابک شود ضمن آنکه باید همه افراد متناسب با تجربه و تخصصشان کار کنند این در حالی است که متاسفانه به دلیل محدودیت ها ساختارهای دیده شده، کامل در اختیار نیست و یک نفر باید کار چند نفر و مجموعه را انجام بدهد.

وی تصریح کرد: رویکردها، مسئله دیگر است که به اراده و انگیزه افراد برمی گردد که می تواند کمبودها را جبران کند و فرد با انگیزه می تواند در ساختارهای ناقص و یا محدود تا حدودی بار را به دوش بکشد و دستگاه را توانمند کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نکته دیگر عملکردهاست که وقتی مردم می خواهند یک دستگاه را بسنجند، همه به عمل نگاه می کنند که خروجی این دستگاه چیست و ساختار و رویکرد این حوزه را رقم می زنند. اگرساختاری کارآمد با رویکرد منطقی و قوی در کنار هم قرار بگیرند، مطمئنا عملکرد قابل دفاع و ارزشمند خواهد شد.

علیدادی سلیمانی گفت: با شناختی که از امکانات و ظرفیت دستگاه قضائی استان کرمان دارم، عملکرد این دستگاه کاملا قابل دفاع و ارزشمند است که کار با دقت هرچه تمام تر و با نگاه عدالت محور و اینکه به مردم هر چه می شود، خدمت کرد، دارد اتفاق می افتد و از همکاران این عرصه تشکر می کنم.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه