اخبار داغ

قائم مقام وزیر بهداشت:

افزایش قیمت دارو بسیار کمتر از نرخ تورم است

افزایش قیمت دارو بسیار کمتر از نرخ تورم است
معاون وزیر بهداشتف درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس اعلام رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، افزایش قیمت دارو بسیار کمتر از نرخ تورم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: این درحالی است که در بخش دارو و درمان بیشترین وابستگی ارزی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

حریرچی با اشاره به اینکه افزایش قیمت داروهای داخلی در برخی موارد به گروهی از داروها مربوط می شود که در لیست تخفیفات قرار ندارند، افزود: همچنین ممنوعیت واردات داروهای خارجی که داروی مشابه تولید داخل آنها وجود دارد، از دلایل افزایش قیمت داروهای داخلی در موارد خاص است.

,

وی تصریح کرد: مردم باید در سال رونق تولید ملی و در شرایط اقتصاد مقاومتی به دانشمندان و تولیدات ایرانی اعتماد داشته باشند.

,

حریرچی اضافه کرد: قاطع و شفاف اعلام می کنم که قیمت دارو و خدمات پزشکی بسیار کمتر از نرخ تورم افزایش پیدا کرده و به عنوان یک دستاورد مهم در حوزه سلامت است.

,

معاون کل وزیر بهداشت در رابطه با قیمت داروهای خارجی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور می شوند، گفت: حدود دوسال است که رشد قیمت داروهای خارجی که با ارز دولتی وارد می شود بین صفر تا 10 درصد افزایش یافته است.

,

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در سال 98 از جهت اقتصادی، تورم، کاهش رشد اقتصادی مردم دچار فشار هستند، نگرانی این است که به خاطر هزینه های مواد خوراکی و مسکن مردم از مراجعه به سیستم بهداشتسی درمانی غافل شوند.

,

حریرچی ادامه داد: در شایط سخت اقتصادی در سال های جاری انتظار است، دولت و خیریه ها، گسترش خدمات با حداقل قیمت را را داشته باشند تا مردم بتوانند سال جاری را بدون هیچ فشار مالی در حوزه سلامت سپری کنند.

,

وی از کنترل تعرفه ها، عدم افزایش قیمت در بخش جراحی ، رشد قیمت داروهای خارجی در حد صفر در جهت کمک به مردم خبر داد و گفت: در بخش دولتی به طور متوسط تعرفه 10 درصد و در بخش خصوصی 13 درصد رشد پیدا کرده است.

,

معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که در پنج ساله طرح تحول سلامت توسعه خوبی پیدا کرد و صعود از 750 تخت بیمارستانی به یک هزار و سیصد تخت را از جمله این تحولات خواند و از افتتاح بخش جراحی قلب در استان و افتتاح دانشکده دندان پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

,

وی با اشاره به اینکه در استان هیچ گونه مشکلی برای توسعه خدمات بهداشتی درمانی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: از مسئولین استان خراسان شمالی انتظار می رود که در بخش سلامت 80 درصد خدمات بهداشت درمانی مردم استان در داخل استان انجام شود تا مردم برای درمان به استان های دیگر مراجعه نکنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه