اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رازوجرگلان:

راز و جرگلان تنش آبی نخواهد داشت/ تعویض شبکه فرسوده آبرسانی روستاها ۳ میلیارد اعتبار نیاز دارد

راز و جرگلان تنش آبی نخواهد داشت/ تعویض شبکه فرسوده آبرسانی روستاها ۳ میلیارد اعتبار نیاز دارد
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رازوجرگلان از نبود تنش آب اشامیدنی در فصل گرم سال در روستاهای این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل درخشان، مدیر امور آب و فاضلاب روستای رازوجرگلان در گفت و گو با عصر اترک گفت: به دلیل بارندگی خوب امسال و فراوانی آب چشمه ها و چاهها مشکل تنش آب به کمترین حد خود در این شهرستان می رسد، این در حالی است که سال گذشته به دلیل خشک سالی ۱۳ روستا با مشکل شدید کم آبی روبه رو بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی ادامه داد : البته مشکل قطع شدن آب به دلیل سیلاب، ترکیدن لوله ها یا افت سطح آب چشمه ها داریم که به عنوان مثال در روستای چالتلپک مسیر چشمه به سمت رودخانه عوض شده و مردم در حال حاضر از آب لوله کشی شده نمی توانند استفاده کنند و از چشمه های اطراف استفاده می کنند که بزودی مشکل آب لوله کشی شده این روستا حل خواهد شد.

,

وی همچنین از رفع مشکل آب آشامیدنی روستای بک پولاد که بعد از بارندگی و سیلاب اخیر ایجاد شده بود، خبر داد و گفت: از امروز به طورکلی مشکل رفع شده و مردم در طول ۲۴ ساعت شبانه روز آب خواهند داشت.

,

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رازوجرگلان اظهار کرد: ۲۳ میلیون تومان برای رفع مشکل آب روستای بک پولاد هزینه شد .

,

درخشان فرسودگی و قدیمی بودن لوله های آبرسانی روستاهای شهرستان راز و جرگلان را یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: امسال لوله های ۱۵ روستا به دلیل فرسودگی شبکه و طول عمر بیشتر از ۲۰ سال با ترگیدگی مواجه هستند.

,

وی شرایط روستاهای دویدخ، تکله قوز،بک پولاد و پشنده را دارای بیشترین مشکل برشمرد و افزود: تنها در دویدخ 2 هزار و 500 متر لوله باید تعویض شود.

,

وی اعتبار مورد نیاز برای تعویض لوله ای شبکه آبر شرب این روستاها را 3 میلیارد و 150 میلیون تومان اعلام کرد و اضافه کرد: برای تکمیل کل پرژه های نیمه تمام نیز این شهرستان در حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد .

,

وی خاطرنشان کرد : در صورت بروز مشکل کم آبی در  شهرستان رازوجرگلان دو تانکر آبرسانی آماده خدمات رسانی به مردم است .

,

گفتنی است رازوجرگلان ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۸۳ روستا دارد .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه