اخبار داغ

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

پایان رسیدگی به ۲ پرونده مفاسد اقتصادی در آذربایجان غربی/ روند بررسی پرونده‌های قضایی مطلوب است

پایان رسیدگی به ۲ پرونده مفاسد اقتصادی در آذربایجان غربی/ روند بررسی پرونده‌های قضایی مطلوب است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۲ پرونده مفاسد اقتصادی در استان به سرانجام رسیده و به تهران ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، علی اکبر گروسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در بالا بردن آگاهی های حقوقی مردم دارند و ارتباط رسانه ها با دستگاه قضائی باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: اطلاع رسانی از مهمترین کارهایی است که می تواند هم در ایجاد نشاط و هم ناامیدی در جامعه عمل کند و در نظام جمهوری اسلامی با عنایت به انقلابی بودن رسانه ها، معتقدیم که جنبه های مثبت و امیدساز در رسانه های کشور دنبال می شود.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، با بیان اینکه آنچه از پیشرفت و توسعه و آرامش در کشور می بینیم، قوه قضائیه سهم بسزایی در آن دارد، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در انعکاس اخبار قوه قضائیه عدالت را رعایت کرده و اخبار نشاط آور و امیدوارکننده را انعکاس دهند، چراکه انعکاس اخبار مثبت می تواند نقش مهمی در امنیت کشور ایفا کند و همچنین با توجه به حساسیت استان، انعکاس اخبار مثبت، توسعه سرمایه گذاری را به دنبال دارد.

,

وی، ابراز کرد: آنچه امروز موجب می شود تا رسانه های بیگانه وضعیت نامطلوبی از کشور را در سطح جهانی ارائه دهند، به دلیل انعکاس نادرست برخی اخبار از سوی رسانه های داخلی است.

,

وی، با تاکید بر اینکه برخورد با بدحجابی یک دغدغه جدی برای دلسوزان نظام است، بیان کرد: در زمینه برخورد با بدحجابی قبل از هرگونه برخورد قضائی، باید کار فرهنگی و پیشگیرانه در این راستا صورت گیرد و با تشکیل هرچه بیشتر پرونده در این زمینه، قبح آن در جامعه از بین خواهد رفت و در مقابله با تمامی آسیب های اجتماعی، باید ابتدا فرهنگ سازی صورت گیرد.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، تصریح کرد: در حوزه توسعه زندان ها در استان کار نشده و از حیث فضای استان توسعه فضای زندان ها را نداشته ایم و درحال حاضر نیز ظرفیت زندان استان کمتر از تعداد زندانیان است.

,

وی، تاکید کرد: امروزه دشمن، ارزش های اسلامی کشور را نشانه گرفته است و رسانه ها باید در راستای برجسته سازی غیرت ایرانی و مذهبی کشور تلاش کنند.

,

گروسی، با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۲ خانم به عنوان قاضی در استان فعالیت دارند، گفت: هم اکنون ۳۰۰ نفر از کارمندان دادگستری نیز خانم بوده و بیشترین خدمات را ارائه می دهند.

,

وی، با اشاره به اینکه پابند الکترونیکی از سال ۹۷ در استان اجرا می شود و جزو ۵ استان کشور هستیم که این طرح اجرا شده است، گفت: این طرح در مورد جرائم درجه ۵ بوده و محکومانی که تا ۵ سال حبس دارند برای آنان پابند الکترونیکی اجرا می شود.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، بر اجرای قوانین پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت صلح و سازش نیروی انتظامی در زمینه کاهش پرونده های ورودی تاکید کرد و افزود: در طول سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۵۷۳ فقره پرونده در حوزه منابع طبیعی تشکیل شده و ۱۶۲۹ هکتار هم از متصرفین آزادسازی شده، تاکنون ۲ فقره پرونده مهم مفاسد اقتصادی در ارومیه و پیرانشهر تشکیل شده و با صدور قرار جلب دادرسی به شعبه مفاسد اقتصادی در تهران ارسال شده است.

,

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار اروم نیوز در خصوص نحوه رسیدگی به وضعیت بدحجابی و قبح شکنی در مناطق ساحلی و آبگیرهای استان، اذعان کرد: با تشکیل پرونده به دلیل قبح شکنی بدحجابی مخالفیم اما مخالف جدی و سرسخت هنجارشکنی و بدحجابی در جامعه به ویژه در مناطق ساحلی هستیم که به شدت هم مورد پیگیری است.

,

گروسی، امر به معروف لسانی را از مهم ترین وظایف همه آحاد جامعه در صورت مشاهده هنجارشکنی عنوان کرد و گفت: در برخی موارد بیشتر به دلیل سهل انگاری و بی توجهی افراد دچار  بدحجابی می شوند که باید با تذکر به موقع مانع هنجارشکنی شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه