اخبار داغ

رئیس بهزیستی میاندورود عنوان کرد؛

موج طلاق افراد زیر 20 سال در میاندورود / شورای اجتماعی در روستاها تشکیل شود

موج طلاق افراد زیر 20 سال در میاندورود / شورای اجتماعی در روستاها تشکیل شود
رئیس بهزیستی میاندورود گفت: 50 درصد طلاق میاندورود برای افراد زیر 20 سال است که عمدتا به‌دلیل عدم مهارت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مرتضی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه بهزیستی در برنامه ششم توسعه به‌عنوان محور سلامت اجتماعی مطرح شده و دبیر کنترل کاهش طلاق است، اظهار کرد: در زمینه ویژگی و شناخت طلاق باید نگاه بلندمدت داشته باشیم.

وی بیان کرد: وقتی به علل‌های طلاق نگاه می‌کنیم بیشتر به‌دلیل عدم مهارت زندگی، روانشناختی و مهارت سازگاری است و اگر این مهارت‌ها در دوران کودکی رشد پیدا کند و آموزش داده شود آسیب‌های اجتماعی و طلاق کاهش پیدا می‌کند.

رئیس بهزیستی میاندورود، خاطرنشان کرد: طلاق معلول است و آسیب‌های دیگر نیز تاثیرگذار است و عواملی مانند خشونت، اعتیاد، فقر و... می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم بروی طلاق تاثیرگذار باشد.

موسوی تصریح کرد: تحولات فرهنگی، اجتماعی، شهرنشینی، صنعتی شدن برنامه‌ها، تضادی که بین سنت و مدرنیته است، ساختار اقتصادی، بیکاری و گرانی و... همه اینها باعث می‌شوند که طلاق افزایش پیدا کند.

وی ازدواج‌های زود هنگام را یکی از دلایل طلاق بیان کرد و گفت: 50 درصد طلاق میاندورود برای افراد زیر 20 سال است که عمدتا به‌دلیل عدم مهارت است.

موسوی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق میاندورود مربوط به روستای اسلام آباد است، افزود: در آمار طلاق میاندورود 38 نفر در دوران عقدبوده، اعتیاد 33 مورد، مهریه و نفقه 25 مورد، 18 مورد خیانت بوده است و اکثر طلاق‌ها مربوط به افرادی بود که سطح سواد زیر دیپلم داشتند و تنها 13 مورد برای کسانی بود که بالای دیپلم بودند.

وی تاکید کرد: آگر آمارها بومی باشد برنامه ریزی هم می‌تواند بومی باشد به همین دلیل نیاز است که آمارها از ادارات و نهادها به درستی جمع‌آوری شود.

موسوی با اشاره به اینکه برای کاهش طلاق در روستاها باید شورای اجتماعی روستاها شکل بگیرد، افزود: ارتقا دانش اجتماعی مسئولان و مردم در این باره بسیار مهم است.

رئیس بهزیستی میاندورود با تاکید بر اینکه حضور روانشناسان در بین مردم بسیار پایین است درباره دلایل این موضوع گفت: هزینه بالای روانشناسان باعث می‌شود افراد عادی تمایلی به استفاده از روانشناسان نشان ندهند که نیاز است شوراها و دهیاران آموزش عمومی را برای مردم با حضور روانشناسان داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه