اخبار داغ

دادستان شیراز:

حاجتی هیچگونه اتهام سیاسی ندارد/ ضرورتی برای تشریح اتهام عضو شورای شهر شیراز در خصوص اقدام علیه امنیت ملی وجود ندارد

حاجتی هیچگونه اتهام سیاسی ندارد/ ضرورتی برای تشریح اتهام عضو شورای شهر شیراز در خصوص اقدام علیه امنیت ملی وجود ندارد
دادستان شیراز درخصوص شرح اتهام مهدی حاجتی گفت: ضرورتی برای بیان این قضیه وجود ندارد؛ اسناد پرونده جنبه محرمانگی دارد و ما یک محدودیتی در رابطه با افشای اسناد پرونده داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز در پنجم مهر ماه سال 97 بازداشت شد که در آن زمان اتهام وی انتشار توئیتی در حمایت از یکی از بهائیان مطرح شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
وی پس از تحمل 10 روز بازداشت، آزاد شد اما چند ماه در جلسات شورای شهر شیراز حضور نیافت.
,
 
,
پرونده این عضو شورا، ماه ها در هاله ای از ابهام قرار داشت و علیرغم پیگیری های خبرنگاران در شیراز هیچگونه صحبتی از سوی دستگاه قضایی درخصوص اتهام حاجتی مطرح نشد تا اینکه بالاخره، در خرداد سال جاری حکم قطعی وی مبنی بر یک سال حبس و دو سال تبعید به طبس صادر شد.
,
 
,
این حکم هم اکنون اجرا شده و حاجتی یک هفته است که در زندان بسر می برد.
,
 
,
رئیس کل دادگستری فارس در اولین نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال خبرنگاران شیراز درخصوص اتهام عضو شورای شهر شیراز گفت: اقدام علیه امنیت ملی اتهام این فرد است و حکمش در دادگاه تجدید نظر نیز قطعی و صادر شده است.
,
 
,
موسوی در پاسخ به خبرنگار شیرازه، درخصوص اینکه گفته می شد توئیت حاجتی اتهامِ او بوده و اصلا به این دلیل بازداشت شده است، بیان کرد: اتهام این عضو شورا هیچ ربطی به توئیتی که می گویید ندارد و اتهام همان است که ذکر شد.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
شرح و چگونگی اقدام علیه امنیت ملی توسط این عضو شورا سوال دیگر خبرنگار ما بود که دادستان شیراز در خصوص آن اظهار داشت: ضرورتی برای بیان این قضیه وجود ندارد؛ اسناد پرونده جنبه محرمانگی دارد و ما یک محدودیتی در رابطه با افشای اسناد پرونده داریم.
,
 
,
حیدر آسیابی با بیان اینکه متاسفانه دیدم بعضی از نمایندگان و اعضای شورا اظهار نظر کرده اند که برای متهم عفو و تسهیلات ویژه ای بگیرند، اذعان داشت: اعطای تسهیلات ویژه و یا عفو یکسری چارچوب قانونی دارد و هیچ ربطی به هیچ مرجعی اعم از مجلس، شورا و غیره ندارد.
,
 
,
وی افزود: تنها درصورتی امکان بررسیِ تغییر در وضعیت زندانی، عفو و تسهیلات ویژه آن وجود دارد که خود زندانی تقاضا کند؛ درصورتی که زندانی درخواست عفو داشته باشد این موضوع طبق ضوابط بررسی خواهد شد.
,
 
,
دادستان شیراز نسبت به هر گونه مداخله ای در اجرای حکم زندانی، هشدار جدی داد و اذعان داشت: با هرگونه مداخله در روال اجرای حکم برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
,
 
,
رئیس کل دادگستری فارس در این خصوص با بیان اینکه زندانی تاکنون هیچگونه تقاضای عفوی را ارائه نداده است، گفت: وی از نظر ما هیچ تفاوتی با بقیه مجرمین ندارد و دادگستری تفاوت ویژه ای برای او قائل نخواهد شد.
,
 
,
دادستان شیراز با اظهار اینکه جرم سیاسی تعریف خاص خودش را دارد، اعلام کرد: زندانی هیچ گونه محکومیت سیاسی ندارد و اتهامش تنها امنیتی است.
,
 
,
وی افزود: ما در ابتدا با محکومیت این عضو شورا اطلاع رسانی نکردیم و هر گونه اطلاع رسانی از ناحیه همسر زندانی و برخی از اعضای شورای شهر صورت گرفته است.
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه