اخبار داغ

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرد:

تشکیل ۷ هزار پرونده نزاع در استان/ صدور ۴ مجوز تغییر جنسیت/بررسی جسد کشف شده در چاه بجنورد

تشکیل ۷ هزار پرونده نزاع در استان/ صدور ۴ مجوز تغییر جنسیت/بررسی جسد کشف شده در چاه بجنورد
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد پرونده های وارده به مجموعه پزشکی قانونی استان در زمینه نزاع و ضرب و جرح در سال 97، هفت هزار و 111 فقره بودند، گفت: تعداد پرونده های نزاع در شهرستان گرمه و جاجرم در سال 97 در مقایسه با سال 96، 19 درصد افزایش داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، بابک سلحشور، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی سال 97، بیش از 26 هزار و 779 فقره پرونده به مجموعه پزشکی قانونی خراسان شمالی وارد شد که این پرونده ها در بخش های کمیسیون پزشکی قانونی، آزمایشگاه، معاینات سرپایی و متوفیات بررسی و رسیدگی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

سلحشور گفت: تعداد پرونده های وارده به این مجموعه در سال 97 در مقایسه با سال 96، 12 درصد رشد داشت.

,

وی خاطر نشان کرد: از تعداد 26 هزار و 779 پرونده وارده به این مجموعه در سال 97، تعداد 191 پرونده در بخش کمیسیون های پزشکی قانونی، چهار هزار و 676 پرونده در بخش انجام آزمایشات، 21 هزار و 553 پرونده در بخش انجام معاینات و 559 پرونده نیز در بخش تعیین علت فوت پزشکی قانونی استان بررسی شدند.

,

وی در ادامه با بیان این مطلب که از تعداد 26 هزار و 779 پرونده وارده به مجموعه پزشکی قانونی استان در سال 97، تعداد هفت هزار و 111 پرونده در زمینه های نزاع و ضرب و جرح بوده اند، عنوان کرد: این پرونده ها مورد معاینه و اظهار نظر پزشکی قانونی قرار گرفتند.

,

سلحشور افزود: تعداد پرونده های نزاع و ضرب و جرح در سال 97 در مقایسه با سال 96، 2.2 درصد کاهش داشت.

,

وی همچنین درباره پرونده های ضرب و جرح که به مجموعه پزشکی قانونی استان در سال 97 ارجاع شدند، یادآور شد: در این زمینه بیشترین پرونده های وارده مربوط به شهرستان های گرمه و جاجرم  به تعداد 413 فقره و کمترین پرونده ها نیز مربوط به شهرستان اسفراین بوده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: در همین زمینه در سال 97 در مقایسه با سال 96، تعداد پرونده های ضرب و جرح در شهرستان بجنورد تا پنج درصد کاهش، در شهرستان اسفراین تا شش کاهش، در شهرستان شیروان تا چهار درصد افزایش، در شهرستان آشخانه تا 9.5 درصد افزایش، در شهرستان فاروج تا دو درصد افزایش، در شهرستان راز و جرگلان تا 2.5 درصد افزایش و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز تا 19 درصد افزایش صورت گرفته بودند.

,

افزون بر این، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی درباره پرونده های وارده در زمینه همسرآزاری به مجموعه پزشکی قانونی استان نیز بیان کرد: در سال 97، 829 پرونده ناشی از همسرآزاری ( شامل 16 پرونده مربوط به مردان و 813 پرونده مربوط به زنان) به این مجموعه وارد و رسیدگی شدند.

,

وی افزود: این در حالی است که در سال 96، تعداد پرونده های وارده به این مجموعه در زمینه همسرآزاری 849 فقره ( شامل 56 پرونده مربوط به مردان و 793 پرونده مربوط به زنان ) بودند.

,

وی گفت: تعداد پرونده های همسرآزاری وارده به این مجموعه در سال 97 در مقایسه با سال 96، دو درصد کاهش داشته است.

,

سلحشور درباره پرونده های مربوط به کودک آزاری نیز اظهار کرد: در سال 97، 14 پرونده کودک آزاری به این مجموعه وارد شد که شش پرونده مربوط به پسران و شش پرونده مربوط به دختران بودند.

,

وی خاطر نشان کرد: در سال 96، تعداد پرونده های وارده به این مجموعه در زمینه کودک آزاری، 31 فقره بودند.

,

وی افزود: تعداد پرونده های وارده کودک آزاری در سال 97 در مقایسه با سال 96 به این مجموعه کاهش 55 درصدی داشت.

,

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی درباره صدور مجوز پزشکی قانونی استان برای درخواست های تغییر جنسیت نیز اعلام کرد: این مجموعه در سال 97 برای چهار درخواست و در سال 96 نیز برای چهار درخواست تغییر جنسیت، مجوز صادر کرد.

,

وی یادآور شد: اغلب درخواست ها در زمینه تغییر جنسیت از مرد به زن بوده اند.

,

وی در بخشی دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که اعلام نظر درباره اقدام به خودکشی زن جوانی در محل پل عابر پیاده شهر بجنورد در هفته گذشته که متاثر از اختلالات روحی و روانی بوده، آیا با استعلام از پزشکی قانونی انجام شده بود یا خیر! اعلام کرد: تا به کنون این پرونده به این اداره کل ارجاع نشده است تا این فرد مورد معاینه قرار گیرد و درباره این مسئله اعلام نظر شود.

,

سلحشور تصریح کرد: به طور کلی اظهار درباره علل اقدام به خودکشی ها باید در این اداره کل بررسی، استعلام و کمیسیون شوند.

,

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پزشکی قانونی استان در بررسی جسد سوخته زنی که در چاهی در شهر بجنورد کشف شد به چه نتایجی رسیده است؟ اعلام کرد: این جسد سوخته در هنگام کشف، فساد پیش رونده داشت و از این جسد هیچ گونه آثار ظاهری باقی نمانده است.

,

وی افزود: از این سند، نمونه های ژنتیکی گرفته شده و برای انجام آزمایشات به شهر مشهد ارسال شده است که در حال حاضر منتظر دریافت پاسخ آن هستیم.

,

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: هنوز بررسی ها در حال انجام است و نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

,

سلحشور افزود: شاید نتوان در آینده نیز درباره این پرونده اظهار نظر شفافی ارائه داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه