اخبار داغ

مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

جوان‌گرایی مهمترین مولفه بیانیه گام دوم انقلاب است/ مدیران نالایق بیشتر از ضدانقلاب به کشور ضربه می‌زنند

جوان‌گرایی مهمترین مولفه بیانیه گام دوم انقلاب است/ مدیران نالایق بیشتر از ضدانقلاب به کشور ضربه می‌زنند
مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: مشکلاتی که مدیر نالایق ایجاد می‌کند بدتر از ضدانقلاب است و این اتفاق در حوزه اقتصاد و مدیریت‌های کلان افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه حقیقت‌جو در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به عاقبت برجام، اظهار کرد: ماجرای برجام موجب شد تا مردم و مسئولین دوباره نظام سلطه را شناختند و ثابت شد که باید به بیگانگان بی‌اعتماد بود و اینکه اگر هر دولتی آمد و گزارش داد که با تکیه بر کدخدا مشکلات حل می‌شود، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: یکی از خلا‌های امروز این است که در حوزه مدیریت و حوزه‌های دیگر با بی‌برنامگی جلو می‌رویم یعنی ما چشم‌اندازی که بتوانیم در آن افق حرکت کنیم را نداریم.

,

مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: متاسفانه سیاست زدگی‌ها باعث شده که مدیران نالایق روی کار بیایند و مشکلاتی که مدیر نالایق ایجاد می‌کند بدتر از ضدانقلاب است و این اتفاق در حوزه اقتصاد و مدیریت‌های کلان افتاده است.

,

حقیقت‌جو ابراز کرد: موضوعی که در گام دوم انقلاب مطرح شده و بسیار حائز اهمیت است این است که باید به دانش جوانان تکیه کرد؛ ما در ساخت‌های مدیریتی در دو بخش دچار مشکل شدیم که یکی مربوط به بازنشسته‌هایی است که همچنان بعد از چهل سال بر سر کار ابقاء می‌شوند و متاسفانه نیروی کار جوان وارد عرصه نمی‌شود.

,

وی ادامه داد: بحث بعدی که در دانشگاه خیلی مشهود است نیز مربوط به افت سطح علمی است چراکه شاهد نوعی بی‌انگیزگی در جوانان هستیم و یکی از علت‌های آن، باز نبودن عرصه برای فعالیت جوانان است و امروز جمع کثیری از دانشجویان دکترا را داریم که هیئت علمی نشدند و مسن ترها همچنان بر این مسند حضور دارند.

,

مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب درواقع برخی از نظام‌های مدیریتی را شکسته است و مقام معظم رهبری تکیه بر جوانان را در گام دوم انقلاب تاکید کردند که بسیار مهم است.

,

حقیقت‌جو اضافه کرد: ما جوانان انقلابی داریم که انقلاب را ندیدند اما پای انقلاب و دستاوردهای آن ایستاده‌اند و در مقابل گروه‌هایی را داریم که خود در معرکه انقلاب بودند اما دنیاگرایی آن‌ها را از این مسیر خارج کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دنیاگرایی برخی از مسئولین که زمانی خود پای انقلاب بودند نیز دستاویزی شده که نظام سلطه آن را به رخ جوانان می‌کشد و آن‌ها را نسبت به انقلاب بدبین می‌کند.

,

امروز باید خالصانه برای مردم کار کرد

, امروز باید خالصانه برای مردم کار کرد,

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: اخلاق نامناسب و شناخت نادرست از اسلام موجب عدم جذب جوانان شده و با حجم بالایی از دین گریزی مواجه هستیم که دشوار است و از طرفی هم نظام سلطه با شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی شبانه روز علیه ایران و اسلام کار می‌کند.

,

حقیقت‌جو با بیان اینکه به نظام مدیریتی چرخشی معتقد هستم، گفت: یکی از معضلات ما این است که گروه‌های سیاسی مختلف عاقلانه رفتار نمی‌کنند و متاسفانه از دانشجویان و جوانان سوء‌استفاده می‌کنند؛ امروز باید خالصانه برای مردم کار کرد چراکه جامعه به کمک نخبگان نیاز دارد.

,

وی با بیان اینکه به افرادی نیاز داریم که بتوانند اکنون ساختار مدیریتی درستی انجام دهند، ادامه داد: مردم می‌‌خواهند ببینند که مسئولین ما واقعا برای آن‌ها کار می‌کنند چراکه امروز بیشتر مسئولین فاصله زیادی از مردم گرفتند و این خلا باید جبران شود.

,

مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تاکید کرد: جوانان ساختارشکن هستند و در نظام مدیریتی، سریع از کار اشتباه خود تغییر رویه می‌دهند پس تاکید گام دوم انقلاب بر جوانان است؛ همان طور که جنگ را جوانان اداره کردند نیز می‌توانند این نظام اقتصادی را هم اداره کنند.

,

حقیقت‌جو یادآور شد: امروز گروه‌های جوانان در دانشگاه‌ها کار را با محوریت گام دوم انقلاب آغاز کرده‌اند و ابتدا مسئله شناسی می‌کنند و نگاه تازه‌ای به مسئله‌ها دارند؛ ما باید ابتدا مسئله‌ها را درست بشناسیم و در مورد مسائل جامعه درست اقدام کنیم تا بتوانیم نتیجه درست بگیرم.

,

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که بیانیه گام دوم انقلاب مهجور واقع شود بلکه باید به طور جدی و با مطالعات علمی و برنامه‌ریزی درست آن را به مرحله اجرا درآوریم.

,

وی ادامه داد: یکی از خلاهای امروز این است که ما نیروسازی و مدیرسازی نکردیم و وقتی که برخی از مدیران بازنشسته می‌شوند نیز واقعا نیروی آزموده و زبده برای جایگزین آن وجود ندارد؛ متاسفانه از ظرفیت جوانان استفاده نمی‌کنیم.

,

به آسیب شناسی در فضای دانشگاه نیاز داریم

, به آسیب شناسی در فضای دانشگاه نیاز داریم,

حقیقت‌جو با اشاره به اینکه به آسیب شناسی در فضای دانشگاه نیاز داریم، گفت: باید به درستی در مسائل سرمایه گذاری شود؛ مشکلات زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد اما دیده نشده است.

,

مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادمه داد: استاد در پرورش فکری و اعتقادی دانشجویان بسیار تاثیرگذار هستند و شاید می‌توان گفت در این زمینه خلا‌هایی وجود دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز مسئله دین گریزی دانشجویان در دانشگاه بین الملل بررسی می شود که در این زمینه کارگروه‌های مبتنی بر مبانی علمی تشکیل شده چراکه کار باید علمی و براساس مسائل روانشناسی انجام شود.

,

حقیقت‌جو تصریح کرد: نظام مدیریتی بدون پایه علمی و تحقیقات میدانی و کاروگره نتیجه‌ای نخواهد داشت و راه‌اندازی کارگروه‌های تحقیق در عملیات باید یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه‌ها باشد.

,

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: مدرک فروشی که امروز در دانشگاه‌های غیرانتفاعی اتفاق می‌افتد نیز از بحث‌های مهم است؛ مسئولین ذی‌ربط باید تقصیر را به گردن بگیرند و به میدان بیایند و کار کنند.

,

وی اضافه کرد: شبکه‌های نظام سلطه مردم را نسبت به انقلاب، علم و دین بی‌انگیزه و دین گریزی را به جامعه القا می‌کنند و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال می‌برند؛ دلسوزان نظام، مردم و کشور باید پای کار بیایند.

,

حقیقت‌جو عنوان کرد: رسالت اصلی امروز اساتید نیز دادن انگیزه و امید به جوانان است چراکه تمام همت نظام سلطه بر این است که بگوید ایران دراین چهل سال انقلاب، عقب مانده‌تر از دوران پهلوی است در حالی که امروز ایران پیشرفته‌ترین کشور در منطقه است.

,

مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان اینکه تهذیب نفس مسائل مهم در گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: اگر کسی ایده و طرحی دارد باید به میدان بیاید و جوانان نباید ناامید نشوند چراکه نظام، مردم و انقلاب به ما نیاز دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه