اخبار داغ

تماشای تاریخ در دل طبیعت؛

نبض زندگی در خانه‌های سنتی بروجرد/اینجا آرامش موج می‌زند

نبض زندگی در خانه‌های سنتی بروجرد/اینجا آرامش موج می‌زند
خانه‌های روستایی بروجرد در دل طبیعتی بکر و دیدنی لحظاتی خاطره انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، همیشه لمس کردن زندگی در یک روستا برای بسیاری از انسان‌هایی که در شلوغی و هیاهوی شهرها زندگی می‌کنند یک آرزوست، تجربه یک روز زندگی در روستا که سقفش را آرامش فراگرفته و سرسبزی و طبیعتی بکر و زیبا میزبان گردشگران می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

با رشد سریع شهرنشینی، معماری اصلی و سنتی در خانه‌ها کمرنگ شده و اقامتگاه‌های بوم گردی فرصت دوباره یک زندگی سنتی را در روستاهایی زیبا با معماری سنتی فراهم کرده‌اند و با سفر به این روستاها علاوه بر بهره گرفتن از طبیعت می‌توان به فرهنگ، آداب‌ورسوم وزندگی اهالی روستا بیشتر نزدیک شد.

,

 

,

Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی‬‎

, Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی‬‎,

 

,

آرامش، هدیه اقامتگاه‌های بوم گردی به گردشگران

, آرامش، هدیه اقامتگاه‌های بوم گردی به گردشگران, آرامش، هدیه اقامتگاه‌های بوم گردی به گردشگران,

در اقامتگاه‌های روستایی خبری از ترافیک، شلوغی و هیاهو نیست، اینجا سراسر آرامش است، وارد روستا که می‌شوی، خانه‌هایی زیبا می‌بینی، پسربچه‌هایی که خندان در کوچه‌ها با یک توپ مشغول بازی هستند، کشتزارهایی در اطراف جاده که خوشه‌های گندم طلایی چشم رهگذران را به خود جلب می‌کند.

,

درختان سرسبز که سایه‌هایشان بر بخشی از زمین سایه افکنده و گاهی همین درختان پیش‌زمینه عکس‌های گردشگرانی می‌شود که از این مسیر جاده عبور می‌کرده و عکس‌هایی پرخاطره را ثبت می‌کنند.

,

بوی نان محلی، شیر تازه، صدای آب خروشان در رودخانه‌ها، سبزی طبیعت و آواز پرنده‌ها در کنار هم محیطی بی‌نظیر را برای پذیرایی از گردشگران فراهم می‌کند تا زندگی روستایی به مدت چند روز تجربه شود.

,

در جای‌جای کشور ایران و در هر استانی مناطقی از طبیعت و زیبایی‌هایش وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است، طبیعت بکر از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب منحصربه‌فرد بوده، مناطقی دیدنی که در طول ایام سال خصوصاً نوروز و تابستان مسافران و گردشگران به این مناطق سفر می‌کنند.

,

   

,

Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی‬‎

, Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی‬‎,

 

,  ,

ظرفیت‌های چشم‌نواز گردشگری بروجرد

, ظرفیت‌های چشم‌نواز گردشگری بروجرد, ظرفیت‌های چشم‌نواز گردشگری بروجرد,

در استان لرستان جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیار زیادی وجود دارد، آبشارهای زیبا، خانه‌های تاریخی، تونل برفی و روستاهای تاریخی همه و همه مهیای پذیرایی از دوستداران و گردشگران طبیعت است.

,

در شهرستان بروجرد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد، از روستای ونایی تا سراب کرتول، از گلدشت تا کپرگه و شیخ میری که هرکدام به‌واسطه داشتن آب‌وهوای دلپذیر و رودهای روان قطعه‌هایی از طبیعت بی‌نظیر را برای تماشای گردشگران فراهم کرده‌اند.

,

شلوغ‌ترین منطقه گردشگری بروجرد ونایی است که جدیداً به شهر تبدیل‌شده و به‌واسطه داشتن آب‌وهوایی مناسب، خاک حاصلخیز ورودهای پر آب کشاورزی در این منطقه پررونق است و روزانه در ایام تعطیل حدود پنج هزار نفر به این منطقه گردشگری سفر می‌کنند.

,

  

,  ,

Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی سفیر افلاک‬‎

, Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی سفیر افلاک‬‎,

 

,  ,

افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی بروجرد

, افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی بروجرد, افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی بروجرد, ا,

حجت اله یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در بروجرد دو مجوز اقامتگاه بوم گردی در ونایی و شیخ میری صادرشده که در ایام مختلف سال گردشگران داخلی و خارجی از این اقامتگاه‌ها استفاده کرده وزندگی سنتی در روستا را تجربه می‌کنند.

,

وی افزود: تقاضا برای ایجاد دو اقامتگاه دیگر بوم گردی در بروجرد داده‌شده که در حال بررسی هستند و در صورت موافقت، تعداد اقامتگاه‌های بروجرد به چهار اقامتگاه افزایش می‌یابد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد تصریح کرد: درمجموع در شهرستان بروجرد 11 مرکز اقامتی با ظرفیت 430 تخت داریم که چهار مرکز اقامتی دیگر هم در مرحله دریافت مجوز هستند و این تعداد مراکز اقامتی که شامل هتل‌ها و مهمانسراها است ظرفیت افزایش اسکان را تا 25 درصد دارند.

,

وی گفت: یکی از مشکلات برای صدور مجوز بوم گردی این است که متقاضی باید از 10 دستگاه مرتبط نیز استعلام بگیرد و گاهی روندهای طولانی و مشکلات سبب می‌شود تا فرد متقاضی منصرف شود.

,

     

,  ,

Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی‬‎  

, Image result for ‫اقامتگاه های بوم گردی‬‎,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت خانه‌های تاریخی بروجرد گفت: در بروجرد خانه‌های تاریخی ظرفیت مهم گردشگری به شمار می‌روند و در این راستا برای جذب گردشگر و معرفی آثار تاریخی این شهرستان قرار است دو خانه تاریخی به مجموعه ظرفیت‌های گردشگری اضافه شود که یکی به‌عنوان اقامتگاه بوم گردی و یکی دیگر برای پذیرایی و مکان تفریحی گردشگران آماده می‌شود.

,

با توجه به اینکه صنعت گردشگری، سومین صنعت درآمدزای جهان است توجه به موضوع جذب گردشگر طی سال‌های اخیر افزایش‌یافته و اقامتگاه‌های بومی گردی یکی از ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری است.

,

بوم گردی و معرفی فرهنگ سنتی به گردشگران

, بوم گردی و معرفی فرهنگ سنتی به گردشگران, بوم گردی و معرفی فرهنگ سنتی به گردشگران,

توسعه گردشگری یکی از اهداف مهم در بوم گردی روستاها است و در این اقامتگاه‌ها درواقع فرهنگ سنتی و اصیل یک روستا در منطقه به گردشگران معرفی می‌شود و علاوه بر این گردشگران با آداب‌ورسوم اهالی روستا نیز آشنا می‌شوند.

,

  

,

Image result for ‫ترشیجات ونایی بروجرد‬‎

, Image result for ‫ترشیجات ونایی بروجرد‬‎,

 

,  ,

گردشگران با سفر به هر نقطه از کشور می‌توانند بافرهنگ محلی و بومی همان منطقه آشنا شوند و این فرصتی است که می‌شود برای انتقال فرهنگ هر منطقه در هر شهر استفاده کرد.

,

این در حالیست که با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و روستاهای تاریخی بروجرد طی این چند سال تنها دو اقامتگاه بوم گردی دایر شده درحالی‌که باهمت بیشتر و رفع موانع می‌توان تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی را در این شهر افزایش داد و فرهنگ بومی و محلی را گسترش داد.

,

معرفی صنایع‌دستی و سوغات در اقامتگاه‌های بوم گردی

, معرفی صنایع‌دستی و سوغات در اقامتگاه‌های بوم گردی , معرفی صنایع‌دستی و سوغات در اقامتگاه‌های بوم گردی ,

گردشگران با سفر به روستاهای تاریخی شهرستان‌ها و استان‌ها می‌توانند از صنایع‌دستی و سوغات روستایی و محلی آشنا شوند به‌طوری‌که با سفر به روستای ونایی درگذر از جاده زیبای سرسبز این روستا و آلاچیق‌ها، سوغات این شهرستان را در معرض دید قرار داده‌اند.

,

ونایی بروجرد به دلیل آب فراوان، کشاورزی پررونقی دارد و انواع ترشیجات و شوریجات، دوغ، ترشک و لواشک از محصولات این روستا بوده که بسیاری از مسافران و گردشگران با سفر به این روستا از سوغات محلی خریداری می‌کنند.

,

قدم‌به‌قدم شهرستان بروجرد ظرفیت‌های مناسب را برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر دارد اما به نظر می‌رسد این کار نیازمند یک‌همت و برنامه‌ریزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه