اخبار داغ

خطر سکته مغزی با ساعات کاری طولانی

خطر سکته مغزی با ساعات کاری طولانی
متخصصان سلامت هشدار می‌دهند که کار کردن در ساعات طولانی، خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق این مطالعه فرانسوی ساعات طولانی کاری به "بیش از ۱۰ ساعت کار در روز برای دست‌کم ۵۰ روز در سال" اطلاق می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که برای بیش از یک دهه ساعات طولانی کاری داشته‌اند در بالاترین میزان خطر بروز سکته مغزی قرار دارند.
,
 
,
اما انجمن سکته مغزی انگلیس راهکارهای متعددی را برای خنثی کردن اثر ساعات طولانی کار ذکر کرده که از آن‌ها می‌توان به ورزش و تغذیه مناسب اشاره کرد.
,
 
,
متخصصان مؤسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه و دانشگاه "انگرز" این کشور اطلاعات مربوط به سن، استعمال دخانیات و ساعات کار بیش از ۱۴۳ هزار بزرگسال را بررسی کردند.
,
 
,
تنها کمتر از یک سوم این افراد برای ساعات طولانی کار می‌کردند که ۱۰ درصد از آن‌ها برای یک دهه یا بیشتر ساعات طولانی به کار مشغول بوده‌اند. در مجموع ۱۲۲۴ نفر از این افراد سکته مغزی کرده‌اند.
,
 
,
متخصصان در مجله سکته مغزی از انجمن قلب آمریکا متذکر شده‌اند افرادی که برای ساعات طولانی کار می‌کنند، ۲۹ درصد بیشتر در خطر سکته مغزی بوده و آن‌هایی که برای یک دهه یا بیشتر، ساعات طولانی کار کرده‌اند، ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.
,
 
,
افرادی که به طور پاره وقت کار می‌کنند یا آن‌هایی که پیش از شروع به کار کردن در ساعات طولانی، سکته مغزی کرده‌اند از آمارهای این مطالعه حذف شده‌اند.
,
 
,
نکته قابل توجه این مطالعه آن است که ارتباط یک دهه کار کردن در ساعات طولانی و افزایش خطر سکته مغزی در افراد زیر ۵۰ سال برجسته‌تر است. این یافته‌ای غیرمنتظره است که تحقیقات بیشتری برای کشف علت آن نیاز است.
,
 
,
بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، متخصصان توصیه می‌کنند در صورتی که مجبورید برای ساعاتی طولانی کار کنید، راهکارهای ساده‌ای هم‌چون رژیم غذایی سالم، ورزش کردن، ترک دخانیات و داشتن خواب کافی توصیه شده می‌تواند به کاهش خطر سکته مغزی در شما کمک کند.
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه