اخبار داغ

رییس اتاق اصناف قزوین اعلام کرد:

عدم درج اتیکت قیمت در صدر تخلفات/ ۳۸هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کند

عدم درج اتیکت قیمت در صدر تخلفات/ ۳۸هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کند
رییس اتاق اصناف قزوین گفت: 38 هزار واحد صنفی فعال در سطح کل استان داریم که 18 هزار و 200 واحد صنفی آن در سطح شهرستان قزوین قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، اول تیرماه در تقویم ایران روز ملی اصناف نامگذارى شده و هرساله مجامع امور صنفى سراسر کشور، این روز را گرامی می‌دارند چراکه یکی از بزرگترین نهادهاى مدنى در هر کشورى اصناف هستند، این نهادها توسط خود مردم اداره مى‌شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذارى کالاها نقش بسیار موثرى دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

همچنین در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای کاسب تعیین شده و آن را به حبیب خود تعبیر کرده است، در روایات بسیاری آمده که خداوند دوست دارد بنده‌اش در حال کسب و کار باشد و  کار و تلاش برای امرار و معاش را جهاد در راه خدا تعبیر کرده‌اند؛ اصناف در تاریخ ایران نقش آفرینی‌های بسیاری داشتند و حمایت از رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی فقط نمونه‌ای از این همراهی و همدلی است.

,

محمد فرج زاده‌ها به مناسبت روز ملی اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درخصوص وضعیت اصناف قزوین اظهار کرد: ۳۸ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان داریم که ۱۸ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی آن در سطح شهرستان قزوین فعالیت می‌کنند.

, شاخص,

وی افزود: بر اساس قانون نظام صنفی، پرونده‌های صنفی برای واحدهای ثابت و سیار صادر می‌شود اما تاکنون در استان برای واحدهای سیار، پروانه کسب صادر نشده است.

,

عدم درج اتیکت قیمت در صدر تخلفات اصناف

, عدم درج اتیکت قیمت در صدر تخلفات اصناف,

رییس اتاق اصناف قزوین با بیان اینکه عدم درج اتیکت قیمت در صدر تخلفات اصناف قرار دارد، گفت: باتوجه به افزایش قیمت اجناس؛ فروشنده‌ها سودی کمتر از حد متعارف اعمال می‌کنند و با این روند، شکایت مردمی در خصوص گرانی به حداقل ممکن رسیده است.

,

این مسئول ادامه داد: با توجه به بازرسی‌های مشترکی که از سوی سازمان صمت، تعزیرات و اتاق اصناف در سطح استان و شهرستان صورت می‌گیرد، تخلفات چشمگیری در خصوص گرانفروشی در اصناف وجود نداشته است.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بازرسی‌های مشترک، نظارت همه روزه نیز در این حوزه‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد بازار وضعیت مناسبی دارد و بیشتر فروشندگان قوانین را رعایت می‌کنند.

,

فرج زاده‌ها اصناف کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور، قدرت خرید مردم کاهش یافته و بازار در وضعیت راکد به سر می‌برد و تحرکی ندارد.

,

رییس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: تورم دولتی با بازار متفاوت است، به طوری که بانک مرکزی شاخص قیمت را بر اساس قیمت چند کالای اساسی اعلام می‌کند اما باتوجه به اینکه تمام اقلام آمارگیری نمی‌شوند، نمی‌توان آمار دقیقی را اعلام کرد چراکه برخی اقلام ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

,

کارگروه مبارزه با گرانفروشی و احتکار در استان تشکیل شد

, کارگروه مبارزه با گرانفروشی و احتکار در استان تشکیل شد,

وی اضافه کرد: دولت در حمایت از مصرف کنندگان کالاهای اساسی را تحت پوشش قرار می‌دهد که اکنون به جهت تنظیم بازار نیز شکر و برنج  با نرخ ارز ۴۲۰۰تومان توزیع می‌شود و باتوجه به اینکه گوشت از ارز دولتی خارج و وارد ارز نیمایی شده نیز با قیمت ۵۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

,

این مسئول با اشاره به تشکیل کارگروه مبارزه با گرانفروشی و احتکار در استان گفت: با تشکیل این کارگروه، تمام انبارداران موظف به ثبت نام در سامانه هستند که خوشبختانه اطلاعات تمام واحدهای صنفی در این سامانه به‌روز و تکمیل شده است.

,

رییس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به علت وابستگی اقتصاد کشور به دلار است؛ اگر مسئولین چاره‌ای در این خصوص داشته باشند که این وابستگی را بر طرف کنند، مشکلات مرتفع خواهد شد.

,

وی در انتها با بیان اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد، گفت: نقش اصناف با صنعت در تولید ناخالص ملی در یک رده قرار دارند به طوری که همواره جامعه اصناف به عنوان یکی از اهرم‌های اقتصادی کشور، نقش تعیین کننده‌ای در چرخه اقتصادی کشور دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه