اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مردودی دولت و مجلس در سال رونق تولید/ با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی رفع نمی‌شود

مردودی دولت و مجلس در سال رونق تولید/ با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی رفع نمی‌شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌هایی در مبحث نام سال یعنی رونق تولید صورت گرفته، ولی کافی نبوده است، با توجه به این مسائل باز هم نمره قبولی به مجلس و دولت نمی‌دهم.
[

به گزارش بکه اطلاع رسانی راه دانا، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با عطارنیوز، با اشاره به تنش‌های ایجادشده در خلیج‌فارس و ایجاد شایعات امکان ایجاد درگیری خاطرنشان کرد: اگر این تنش‌ها جدی شود روی بسیاری از جنبه‌های اقتصادی تأثیرگذار است.

, بکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز,

وی افزود: قطعاً تین درگیری‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر روی قیمت نفت، بورس، ارز، طلا و سهام صنعتی و بازار صنعتی، تولید و کارخانه‌ها ما خواهد داشت و قطعاً تأثیر آن منفی خواهد بود.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که تأمین اجتماعی برای کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در مجلس‌ها زیاد درباره آن بارها صحبت کرده‌ایم این است که در زمانی هستیم که افزایش تعداد بازنشسته‌ها را شاهد هستیم و این افراد خداراشکر حقوق قابل‌توجهی دریافت می‌کنند، نسبتی که در حال کار هستند و سرمایه صندوق را تأمین می‌کنند و کسانی که از منابع صندوق استفاده می‌کنند تعادلی دارد که شاهد به هم خوردم این تعادل هستیم.

,

نیاز ورود عاجل دولت به مشکلات تامین اجتماعی

, نیاز ورود عاجل دولت به مشکلات تامین اجتماعی,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با بر هم خوردن این تعادل اگر دولت به‌صورت عاجل کاری انجام ندهد می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد.

,

وی گفت: اصولاً بحران صندوق‌های بازنشستگی طی دو سال اخیر بحث فراوانی روی آن شده است و در مجلس نیز اخطار آن را داده‌ایم تا دولت فکر عاجلی بردارد چون طی چند سال آینده این موضوع شدیدتر می‌شود.

,

عدم وجود طرح جدی برای بازار کسب و کار

, عدم وجود طرح جدی برای بازار کسب و کار,

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظرخواهی که سال قبل در مجلس نسبت به اولویت‌های کشور انجام‌شده بود بیان داشت: این نظرخواهی به‌صورت غیررسمی بود تا مشکلات و اولویت‌های کشور مشخص شود که درنهایت اولین اولویت کشور مباحث بین‌المللی و تعامل و همکاری با همسایگان و جامعه بین‌المللی به‌جز کشورهایی که مستقیماً با ما مشکل‌دارند مشخص شد.

,

گرمابی افزود: دومین اولویت کشور بازار و فضای کسب کار شناخته شد، درحالی‌که امروز فضای کسب‌وکار ما بسیار به دور از حالت ایدئال است.

,

وی تأکید کرد: متأسفانه طی این حدوداً یک سال طرح جامعی که باشد ارائه نشده است، طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح‌شده است ولی طرحی که واقعاً جامع باشد و قابلیت عملی کردن داشته باشد وجود ندارد و این مشکل کماکان باقی است.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه خاطرنشان کرد: قرار بود برای هر کدام از این اولویت‌ها کارگروهی تشکیل شود تا در فراکسیون‌های مختلف بر روی آن کار شود ولی هنوز به آن مرحله نرسیده است و هنوز کار جدی شروع نشده است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشتر پیشنهادها آن‌هم به‌صورت شخصی داده شده است که روی آن‌ها نیز کاری صورت نگرفته است و هیچ ایده‌ای گروهی مطرح نشده است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که هر روز در کشور با توجه به شرایط فعلی پیش می‌آید و مشکلاتی که اولویت کارها را تغییر می‌دهد، اگر اهتمام واقعی و جدی از طرف تمام نمایندگان و هیئت‌رئیسه نباشد به نظرم این مشکل راه‌حلی پیدا نخواهد کرد.

,

گرمابی ادامه داد: اگر این موضوع در اولویت مجلس قرار نگیرد کماکان در اولویت‌های اصلی کشور خواهد ماند.

,

مردودی دولت و مجلس در رونق تولید

, مردودی دولت و مجلس در رونق تولید,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت سه ماه از سال رونق تولید تصریح کرد: در کشور کار انجام‌شده است ولی مشکلات کشور بسیار زیاد است. در صنعت خودرو شاهد بهتر شدن اوضاع هستیم ولی تا نقطه ایدئال فاصله زیادی داریم.

,

وی ادامه داد: تلاش‌هایی در مبحث نام سال یعنی رونق تولید صورت گرفته، ولی کافی نبوده است، با توجه به این مسائل باز هم نمره قبولی به مجلس و دولت نمی‌دهم. اگر بدون توجه به پارامترهای جنبی به موضوع نگاه کنیم به‌زور شاید نمره 10 دولت بگیرد.

,

با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلات رفع نمی‌شود

, با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلات رفع نمی‌شود,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر رئیس‌جمهور در رابطه با ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: مشکلات در شرایط فعلی آن‌قدر زیاد و نیازمند کار است که بعید می‌دانم با تشکیل یک وزارتخانه طی یک هفته بتوان کاری کرد.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلات رفع شود چون ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت معاون مربوطه را داریم و اگر قرار بود با این قضیه حل شود می‌شد با اختیار دادن بیشتر و انتخاب فردی با توان بالاتر این مشکل را رفع کنیم و فکر می‌کنم مشکلات بیشتر از آن است که طی یک هفته حل شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه