اخبار داغ

معاون بازرگانی شرکت گهر زمین:

حمایت از تولیدات داخلی مبنای گهر زمین/ اعمال تحریم‌ها هزینه‌های حمل و نقل را افزایش داده است

حمایت از تولیدات داخلی مبنای گهر زمین/ اعمال تحریم‌ها هزینه‌های حمل و نقل را افزایش داده است
معاون بازرگانی شرکت گهر زمین گفت: ما راه عبور از تحریم ها را پیدا کردیم و هرچند در شرایط تحمیل تحریم های ظالمانه همچنان مشتریانمان را حفظ کرده ایم، اما مشکلاتی برای شرکت های خریدار محصولات گهر زمین ایجاد شده که از جمله مهمترین آنها افزایش هزینه های حمل و نقل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن مصطفی پور معاون بازرگانی شرکت گهر زمین در گفتگو با راه آرمان؛گفت : افزایش استخراج در سال جدید به عنوان یکی از مهمترین اهداف ماست که آن را در دستور کار قرار داده ایم لذا با افزایش تجهیزات ، ماشین آلات و بهره گیری از فناوری های روزامیدواریم به این مهم دست یابیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی تصریح کرد : گرچه در سال گذشته صادرات این شرکت وضعیت مطلوبی داشت، اما به دلیل نوسانات فولاد کشورسبب شد تا فضای تزریق مواد اولیه مورد نیاز را مدیریت کنیم ، به همین دلیل حمایت بیشتر از تولیدات داخلی را مبنای کار خود قرار دادیم، بر این اساس صادرات را مدیریت کردیم تا از تامین نیازمندی های داخلی پیشی نگیرد، استراتژی گهر زمین در زمینه تولید و صادرات، در وهله نخست تامین نیازهای داخلی و پس از آن صادرات است.

,

معاون بازرگانی گهر زمین ادامه داد :برنامه سال جاری ابتدائا با هدف تتقویت فولادسازان داخلی طراحی شده و پس از آن با افزایش استخراج ، تولید و تامین نیاز داخلی اقدام به افزایش صادرات نماییم.

,

وی ابراز کرد :در حال حاضر تمرکز تولید گهر زمین، تولید کنسانتره سنگ آهن به عنوان یکی از مرغوب ترین کنسانتره های تولیدی در کشور است و پس از آن تا پایان شهریورماه با راه اندازی کارخانه گندله سازی، تولید و صادرات گندله را در نیمه دوم سال در برنامه خواهیم داشت.

مصطفی پور تاکید کرد:‌سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن محصولات این شرکت به خارج از کشور صادر شد و ارزش صادراتی آن بیش از یکصد میلیون دلار بود که عمده این محصولات به چین و هند صادر شد لذا با تولید کنسانتره، پس از رفع نیازهای داخلی این ماده را به همین کشورها و مقاصد جدید صادر خواهیم کرد.

معاون بازرگانی گهر زمین گفت : ‌تولید انواع محصولات از جمله کلوخه سنگ آهن، سنگ دانه بندی، کنسانتره و گندله در این شرکت در دستور کار است و افزایش تولید و استخراج محصولات از ۱۸ میلیون تن در پایان سال ۹۷ به ۲۵ میلیون تن در سال جاری پیش بینی شده است، ‌در مجموع احداث پنج خط تولید کنسانتره از برنامه های این شرکت است که خط ۳ تولید کنسانتره تا دهه فجر ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

,
,
,
,
,

وی افزود :‌ مذاکرات احداث خط ۲ گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن نیز در حال انجام است و امیدواریم علاوه بر خط سه تولید کنسانتره خطوط چهار و پنج که هر یک به ظرفیت دو میلیون تن نیز، در سال های آینده احداث شوند.

,

مصطفی پور ابراز کرد: این شرکت برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده که ۹۰ درصد آنان را نیروهای بومی تشکیل می دهند لذا امیدواریم با احداث خطوط ۳و۴و۵ نیز راه اشتغال را هموارتر سازیم .

,

وی در ادامه به تاثیر تحریم ها بر فعالیت های این شرکت اشاره کرد و گفت: هرچند بخشی از درآمدهای شرکت به دلیل افزایش هزینه های ناشی از دور زدن تحریم ها از دست رفت، ما راه عبور از تحریم ها را پیدا کردیم ودر شرایط تحمیل تحریم های ظالمانه همچنان مشتریانمان را حفظ کرده ایم، اما مشکلاتی برای شرکت های خریدار محصولات گهر زمین ایجاد شده که از جمله مهمترین آنها افزایش هزینه های حمل و نقل است.

,

معاون بازرگانی شرکت سنگ آهن گهر زمین ادامه داد: خطوط کارخانجات تولید کنسانتره تا ۹۰ درصد قابلیت بومی سازی دارد، اما دانش فنی خطوط ساخت گندله از خارج کشور تامین می شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحریم ها در مسیر ساخت و راه اندازی این خطوط تاثیر منفی داشته، اما در تلاشیم با تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت، کوشش مان را مضاعف کرده و داخلی سازی را هر چه بیشتر محقق کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه