اخبار داغ

محور‌های طرح نمایندگان برای تغییر شیوه برگزار کنکور

محور‌های طرح نمایندگان برای تغییر شیوه برگزار کنکور
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس محور‌های طرح تغییر شیوه برگزاری و حذف کنکور رار تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس باید کنکور به صورت تدریجی حذف شود، گفت: طبق قانون، دولت موظف بود تا پایان سال 97 کنکور را حذف کند و شرط معدل تا 85 درصد در پذیرش دانشجو تأثیرگذار باشد. اما وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم نتوانستند این مصوبه قوه مقننه را  اجرا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اخیرا کمیسیون آموزش در جلسه مشترک با رئیس مجلس و کارشناسان مرکز پژوهشی پارلمان موضوع کنکور را بررسی کردند، ادامه داد: قرار شد تا طرحی را تدوین کنیم تا شیوه برگزاری کنکور تغییر و تدریجاً حذف شود.
,
 
,
کوچکی‌نژاد با اعلام اینکه در این جلسه مقرر شد تا طرح مذکور در چند محور تدوین شود، ادامه داد: در طرح مذکور قرار است معدل دانش آموزان  در ورود به دانشگاه تاثیرگذار باشد، کنکور غیرمتمرکز برگزار شود و  جدایی سنجش و پذیرش از یکدیگر اتفاق بیفتد.
,
 
,
وی افزود:همچنین نمایندگان پیشنهاد کردند که با توجه به اینکه معدل در ورود دانش‌آموز به دانشگاه موثر است، امتحانات دوره دوم متوسطه از طریق سازمان سنجش برگزار شود.
,
 
,
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: قرار شد تا کمیته آموزش عالی کمیسیون این موضوع را بررسی کنند و طرحی را در راستای محور‌های فوق تهیه و تدوین کنند و برای بررسی در جلسه علنی ارائه دهند.
,
 
,
انتهای‌پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه