اخبار داغ

سلامت مردم قربانی پاس‌کاری مسئولان استانی؛

شمال‌شهر نشین‌هایی که از امکانات محروم هستند/ مردم منتظر تحقق وعده دو ساله مسئولان هستند

شمال‌شهر نشین‌هایی که از امکانات محروم هستند/ مردم منتظر تحقق وعده دو ساله مسئولان هستند
با وجود نیاز مردم محله‌های شمال‌شهر بیرجند به احداث بیمارستان اما همچنان این وعده‌ی دو ساله‌ی مسئولان محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، وجود مرکز درمانی در مناطق پرجمعیت از ابتدایی‌ترین نیازهای مردم است. در شهر بیرجند بیش از 6 بیمارستان در نقاط مختلف شهر از جمله مرکز، جنوب و غرب شهر واقع شده اما شمال شهر که با افزایش قابل توجه جمعیت مواجه است از داشتن بیمارستان و مرکز درمانی محروم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، وجود مرکز درمانی در مناطق پرجمعیت از ابتدایی‌ترین نیازهای مردم است. در شهر بیرجند بیش از 6 بیمارستان در نقاط مختلف شهر از جمله مرکز، جنوب و غرب شهر واقع شده اما شمال شهر که با افزایش قابل توجه جمعیت مواجه است از داشتن بیمارستان و مرکز درمانی محروم است.,

 

,

علی‌رغم این‌که حدود دو سال گذشته پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی مرکز درمانی در شمال شهر انجام شد و شاهد نتایج خوبی نیز در این خصوص بودیم اما تاکنون اقدامی برای ساخت مرکز درمانی که قرار بود با همکاری تأمین اجتماعی ساخته شود صورت نگرفته و اخیرا صحبت از ساخت بیمارستان محلی در شمال شهر بیرجند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مطرح است.

,

 

,

ساخت مرکز درمانی یا بیمارستان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم شمال شهر بیرجند است و این منطقه با توجه به وسعت و جمعیت قابل توجه، نیار به مرکز درمانی دارد.

,

 

,

فاصله طولانی شمال‌شهر تا اولین بیمارستان

, فاصله طولانی شمال‌شهر تا اولین بیمارستان, فاصله طولانی شمال‌شهر تا اولین بیمارستان,

محمد حسینی یکی از اهالی مهرشهر بیرجند در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در حال حاضر منطقه مهرشهر با توجه به ساخت مسکن‌های مهر و استقرار مالکان در خانه‌ها دارای جمعیت قابل توجهی است اما این منطقه از شهر و منطقه رجایی، کارگران و سایر مناطق اطراف از داشتن حداقل امکانات بی‌بهره است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که جمعیت در تمام سنین به خصوص کودکان در شمال شهر بیرجند زیاد است، گفت: راه‌اندازی مرکز درمانی در شمال شهر یکی از اولویت‌های اصلی در بیرجند است که باید به آن توجه شود اما متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

,

 

,

حسینی اظهار کرد: خانواده‌های این منطقه برای انجام کارهای درمانی خود باید مسیر طولانی طی کنند تا خود را به نزدیک‌ترین بیمارستان شهر که همان بیمارستان امام رضا (ع) بوده و در مرکز شهر قرار دارد برسانند و مسیر برای رسیدن به سایر بیمارستان‌های سطح شهر دورتر است.

,

 

,

وی افزود: طی دو سال گذشته صحبت‌هایی از ساخت مرکز درمانی در شمال شهر بیان شد و ظاهرا زمین مناسب هم انتخاب شده اما معلوم نیست چرا تاکنون اقدامی برای ساخت مرکز درمانی در این منطقه صورت نگرفته است.

,

 

,

حسینی بیان کرد: مردم این منطقه اغلب قشر کم‌برخوردار و نیازمند توجهات خاص مسئولان در تمام زمینه‌ها هستند لذا از مسئولان درخواست دارم توجه جدی به این نقطه از شهر داشته باشند.

,

 

,

پیگیری‌های نماینده مجلس

, پیگیری‌های نماینده مجلس, پیگیری‌های نماینده مجلس,

یکی از افرادی که برای ساخت درمانگاه در شمال شهر بیرجند تلاش‌های زیادی کرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بود.

,

 

,

وی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی برای ساخت مرکز درمانی در شمال شهر انجام شد و در نهایت حدود دو سال گذشته قرار شد درمانگاه تأمین‌اجتماعی در این منطقه ساخته شود.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر 3 پروژه برای شمال شهر بسترسازی شده که یکی مجوز مرکز درمانی تأمین اجتماعی است، دیگری مجوز بیمارستان محلی توسط علوم پزشکی است و سوم وجود خیّر برای کمک مالی است.

,

 

,

عبادی گفت: در شمال شهر زمین متعدد برای کاربری درمانی وجود ندارد که به علوم پزشکی و تأمین اجتماعی بدهند لذا باید یک کدام از این دو دستگاه برای ساخت مرکز درمانی اقدام کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: از استانداری، تأمین اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردم که جلسه بگذارند و هر چه کارشناسی است و خیر مردم در آن است در نظر گرفته و سریعتر اجرایی کنند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن‌چه مربوط به نماینده مردم شهرستان بیرجند از جمله دریافت مجوز بوده انجام شده، خیّر نیز آماده همکاری است و زیرساخت‌ها فراهم شده ضمن این‌که دانشگاه علوم پزشکی نیز مجوز بیمارستان محلی را گرفته لذا نیاز است بهترین اقدام برای مردم شمال‌شهر در خصوص ساخت مرکز درمانی در اسرع وقت انجام شود.

,

 

,

راه و شهرسازی آمادگی کامل برای واگذاری زمین دارد/ دانشگاه علوم‌پزشکی طرح را ارائه کند

, راه و شهرسازی آمادگی کامل برای واگذاری زمین دارد/ دانشگاه علوم‌پزشکی طرح را ارائه کند, راه و شهرسازی آمادگی کامل برای واگذاری زمین دارد/ دانشگاه علوم‌پزشکی طرح را ارائه کند,

وحید داعی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز در خصوص واگذاری زمین برای ساخت مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند به خاورستان، گفت: طی جلسه‌ای که دوهفته گذشته در محل فرمانداری شهرستان بیرجند با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده قرار بر این شده راه و شهرسازی زمین واقع در مهرشهر را به دانشگاه علوم پزشکی بدهد.

, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی با بیان این‌که در این جلسه از راه و شهرسازی فردی در جلسه حضور نداشت، افزود: دستور واگذاری زمین به دانشگاه علوم پزشکی از طرف راه و شهرسازی به صورت تلفنی به ما اعلام شده و راه شهرسازی آمادگی کامل برای واگذاری زمین را دارد.

,

 

,

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی طرح به همراه اعتبار مصوب و مدارک کامل را برای دریافت زمین به راه و شهرسازی ارائه کند ما آمادگی برای واگذاری زمین داریم.

,

 

,

برگزاری جلسه در فرمانداری بیرجند

, برگزاری جلسه در فرمانداری بیرجند, برگزاری جلسه در فرمانداری بیرجند,

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در محل فرمانداری بیرجند با حضور محمد دهقانی‌فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فرزاد فیروزی معاون درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی برگزار شد تصمیم گرفته شد زمین دولتی در منطقه مهرشهر که کاربری درمانی دارد به دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان شبانه‌روزی واگذار شود.

,  خاورستان،,  خاورستان،,

 

,

وی افزود: به دلیل این‌که مسئول مربوطه از اداره کل راه و شهرسازی استان مأموریت بوده و در جلسه حضور نداشت تصمیمِ گرفته شده در جلسه، به صورت تلفنی به راه و شهرسازی منعکس شد و راه و شهرسازی نیز آمادگی واگذاری زمین را به فرمانداری اعلام کرد.

,

 

,

بیمارستان به جای مرکز درمانی

, بیمارستان به جای مرکز درمانی, بیمارستان به جای مرکز درمانی,

فرزاد فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برای راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر بیرجند پیگیری‌های وسیعی انجام شده است.

, فرزاد فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برای راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر بیرجند پیگیری‌های وسیعی انجام شده است., خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی افزود: در آخرین وضعیت طی صحبت و مکاتبه‌ای که از طرف رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته، به تأمین اجتماعی اعلام شد به صلاح است دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی در شمال شهر ایجاد کند لذا زمین مورد نظر که کاربری درمانی دارد را به تأمین اجتماعی تحویل نداده‌اند.

, وی افزود: ,

 

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که می‌خواهد در شمال شهر بیرجند یک بیمارستان محلی ایجاد کند و بر این اساس ضرورتی ندارد که تأمین اجتماعی مرکز درمانی دیگری در شمال شهر بسازد.

, بیمارستان محلی,

 

,

فیروزی اظهار کرد: ما در بحث تولید خدمات زیر نظر وزارت بهداشت هستیم و چون نمی‌توانیم بدون نظر آن‌ها اقدامی کرده و باید پروانه و مجوزها را از وزارت بهداشت بگریم لذا در این مورد از تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تمکین کرده‌ایم.

,

 

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی افزود: فعلا به تأمین اجتماعی دستور داده شده بحث درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر بیرجند متوقف شود تا کار را دانشگاه علوم پزشکی انجام دهد. اگر دانشگاه علوم پزشکی نسبت به احداث بیمارستان محلی در شمال شهر بیرجند اقدام کند، بیشتر به نفع مردم است به دلیل این‌که امکان خدمات‌دهی بیمارستان بیشتر از مرکز درمانی است.

, مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی افزود: فعلا به تأمین اجتماعی دستور داده شده بحث درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر بیرجند متوقف شود تا کار را دانشگاه علوم پزشکی انجام دهد. اگر دانشگاه علوم پزشکی نسبت به احداث بیمارستان محلی در شمال شهر بیرجند اقدام کند، بیشتر به نفع مردم است به دلیل این‌که ,

 

,

فیروزی عنوان کرد: بحث ساخت مرکز درمانی در شمال شهر لغو نشده اما به تأمین اجتماعی دستور توقف داده شده است.

, فیروزی عنوان کرد: بحث ساخت مرکز درمانی در شمال شهر لغو نشده اما به تأمین اجتماعی دستور توقف داده شده است.,

 

,

وی با اشاره به این‌که ظاهرا دانشگاه علوم پزشکی موافقت وزارت بهداشت را گرفته است گفت: ما منتظر می‌مانیم اگر دانشگاه علوم پزشکی موفق شد اعتبارات را جذب کند، خیّر پای کار آمد و به تعهداتی که بین آن‌ها بسته شده عمل شد، ما نیز خوشحال می‌شویم چراکه آن‌چه مورد نیاز مردم است فراهم خواهد شد.

, وی با اشاره به این‌که ظاهرا دانشگاه علوم پزشکی موافقت وزارت بهداشت را گرفته است گفت: ,

 

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: اما اگر از طرف دانشگاه علوم پزشکی اتفاقی نیفتاد، این پروژه برای ما محفوظ است و مجدد پیگیری خواهیم کرد. ضمن این‌که دانشگاه نیز نظرش همین است که اگر مانعی برای ساخت بیمارستان محلی جلوی دانشگاه علوم پزشکی باشد، اعلام کرده و زمین را به تأمین اجتماعی خواهد داد که تأمین اجتماعی پروژه ساخت مرکز درمانی را آغاز کند.

, این پروژه برای ما محفوظ است و مجدد پیگیری خواهیم کرد. ,

 

,

فیروزی اظهار کرد: به هرحال یک مرجع باید برای ساخت ورود می‌کرد و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کرده است.

,

 

,

منتظر تحویل زمین به دانشگاه علوم‌پزشکی هستیم/ احتمال واگذاری زمین در پایان هفته‌جاری

, منتظر تحویل زمین به دانشگاه علوم‌پزشکی هستیم/ احتمال واگذاری زمین در پایان هفته‌جاری, منتظر تحویل زمین به دانشگاه علوم‌پزشکی هستیم/ احتمال واگذاری زمین در پایان هفته‌جاری,

جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بیمارستان محلی که قرار است در شمال شهر ساخته شود خیّرساز است و قرار نیست توسط دولت ساخته شود.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: از طرف دانشگاه علوم پزشکی درخواست واگذاری زمین به اداره کل راه و شهرسازی استان داده شده است و در حال حاضر منتظر این هستیم که جلسه‌ای در این خصوص برگزار و زمین به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واگذار شود.

,

 

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌جاری جلسه‌ای برای واگذاری زمین با اداره کل راه و شهرسازی استان داشته باشیم و امیدواریم تا پایان هفته زمین واگذار شود.

,

 

,

احمدی افزود: ان‌شاء‌الله تلاش خواهد شد با واگذاری زمین کار کلنگ‌زنی برای ساخت بزودی انجام شود و چون پروژه خیّرساز است به سرعت ساخته خواهد شد.

,

 

,

بنابراین گزارش؛ دو سال از پیگیری‌ها جهت ساخت این مرکز درمانی می‌گذرد و مردم همچنان منتظر ساخت آن هستند. بهتر است مسئولان جهت عملیاتی‌کردن احداث بیمارستان، سرعت عمل داشته باشند و جلسات مربوطه جهت ارائه طرح و واگذاری زمین انجام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه