اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد:

کاهش 20 درصدی قیمت میوه در یزد/ علت گرانی سیب زمینی کاهش سطح زیر کشت عنوان شد

کاهش 20 درصدی قیمت میوه در یزد/ علت گرانی سیب زمینی کاهش سطح زیر کشت عنوان شد
رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد گفت: قیمت میوه در یزد نسبت به هفته‌های گذشته تقریبا 20 تا 30 درصد ارزان‌تر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، در خصوص وضعیت بازار میوه در یزد گفت: الان انواع میوه‌ها به فراوانی در بازار یزد وجود دارند و  قیمت‌ اکثر میوه‌ها نیز نسبت به هفته‌های گذشته با نرخ پایین تر عرضه می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها از جمله دستمزد کارگر، قیمت بذر،  قیمت کود و ... موجب افزایش قیمت میوه‌ و صیفی‌جات شده است، ادامه داد: با این حال قیمت میوه نسبت به هفته‌های گذشته تقریبا 20 تا 30 درصد ارزان‌تر شده است.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد عنوان کرد: گیلاس که قیمت آن از مرز 30 هزار تومان نیز گذشته بود اکنون تقریبا بین 8 تا 20 هزار تومان در میدان میوه و تره بار عرضه می‌شود. همچنین زردآلو که بین 20 تا 30 هزار تومان به فروش می‌رفت به قیمت پنج هزار تا 12 هزار تومان در میدان میوه و تره بار رسیده است.

,

وی با بیان اینکه قیمت میوه در خرده‌فروشی‌ها تقربا 30 درصد بالاتر از میدان میوه و تره بار است، گفت: هندوانه نیز که با قیمت تقریبا دو هزار و 400 تومان در میدان میوه و تره بار عرضه می‌شود اکنون بین 400 تا هزار تومان در میدان به فروش می‌رسد.

,

مشرف با اشاره به قیمت سیب زمینی در بازار گفت: اکنون سیب زمینی نسبتا گران است و با قیمت بیش از هفت هزار تومان نیز در میدان میوه و تره بار عرضه می‌شود چرا که پارسال قیمت سیب زمینی پایین بود و موجب متضرر شدن کشاروزان شد از این جهت امسال سطح کشت سیب زمینی را پایین آوردند و این موجب گرانی آن شده است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فراوانی در بازار میوه وجود دارد میوه گران نمی‌شود و شاهد کاهش قیمت میوه در بازار خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه