اخبار داغ

گلایه بوشهری ها از افزایش قیمت محصولات لبنیات /تبعات گرانی لبنیات بر سلامت مردم

گلایه بوشهری ها از افزایش قیمت محصولات لبنیات /تبعات گرانی لبنیات بر سلامت مردم
چند ماهی می‌شود که بالا رفتن بی‌حساب و کتاب قیمت لبنیات در بازار صدای گلایه مصرف‌کننده‌ها بلندتر از همیشه به گوش می‌رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ چند ماهی می‌شود که بالا رفتن بی‌حساب و کتاب قیمت لبنیات در بازار صدای گلایه مصرف‌کننده‌ها بلندتر از همیشه به گوش می‌رسید. این داستان از روزهایی که قیمت دلار به صورت قابل توجهی بالا رفت، به صورت جدی‌تری مطرح شده و از آن روزها به بعد گویی بازار با این معضل چند ساله هر روز بیشتر از گذشته درگیر می‌شود. در این میان افزایش قیمت شیر معضلی است که سایه سنگین آن بیشتر از همیشه بر سر بازار سنگینی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

فارغ از اینکه علل اصلی افزایش چندین درصدی قیمت این فراورده‌ها نسبت به‌مدت مشابه سال قبل چه بوده آنچه مسلم است اینکه گرانی این اقلام ضروری فشار مضاعفی را بر مصرف‌کنندگان به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه وارد کرده و موجب شده است که عملا بسیاری از این اقلام از سبد مصرفی خانوارها حذف شود.

,

در اغلب مغازه‌های سطح شهر لبنیات پرچرب با نرخ‌هایی که به‌صورت روزانه تغییر می‌کند به مردم عرضه شده و خبری از توزیع شیر، ماست و لبنیات کم‌چرب نیست. این جمله‌ای است که یک کارمند بانک در تشریح وضعیت بازار شیر و لبنیات اعلام کرد و گفت: نه‌تنها خبری از بازگشت قیمت شیر و لبنیات نیست بلکه اکنون کاهش عرضه، کم فروشی و افت کیفیت فراورده‌های لبنی جایگزین ثبات قیمت‌ها شده است.

,

زارعی فروشنده یکی از مغازه های لبنی در بوشهر گفت: بالا رفتن قیمت ها باعث شده که در زندگی شخصی هم بسیار محتاطانه تر عمل کنیم. به عنوان مثال بالا رفتن قیمت ها باعث شده از بسیاری از کالاهایی که در گذشته برای منزل و فرزندم تهیه می‌کردم، صرف نظر کنم زیرا قیمت های موجود قدرت خرید را کاهش داده است. اینکه آمارهای مختلفی از نرخ تورم داده می شود را درست نمی دانم زیرا در واقعیت قیمت ها با اعلام رسمی نرخ تورم تفاوت زیادی دارد.

,

یک کارمند نیز با گلایه از نابسامانی بازار گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ و فراورده‌های لبنی گفت: تغییر هفتگی قیمت این اقلام مدیریت هزینه خانوارها که یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود را بر هم زده است. گرچه مسئولان هر بار پس از تشدید گرانی‌ها از برخورد با متخلفان، افزایش عرضه و بازگشت مجدد قیمت‌ها خبر می‌دهند اما طی شش ماه گذشته از سال جدید قیمت بیش از ۹۰درصد اقلام خوراکی افزایش یافته و این امر مردم به‌ویژه حقوق‌بگیران و اقشار کم‌درآمد را با مشکل مواجه کرده است.

,

زهرا شیری تصریح کرد: کارمندان ازجمله اقشاری هستند که به‌دلیل داشتن درآمد ثابت بیشترین زیان را به‌دلیل گرانی هر روزه اقلام خوراکی متحمل می‌شوند این امر سبب شده تا قادر به مدیریت هزینه خانوار نباشیم و به‌دلیل گرانی گوشت قرمز، شیر و لبنیات و سایر اقلام ضروری هر روز متحمل هزینه‌های پیش‌بینی نشده هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه