اخبار داغ

فروکش تب گرانی مسکن با واگذاری زمین‌های دولتی/ آماده‌سازی زمین‌های حاشیه بلوار صیادشیرازی تا 2 سال دیگر

فروکش تب گرانی مسکن با واگذاری زمین‌های دولتی/ آماده‌سازی زمین‌های حاشیه بلوار صیادشیرازی تا 2 سال دیگر
واگذاری زمین به مردم در قالب تعاونی‌ها و ساخت مجتمع‌های مسکونی برای کاهش قیمت مسکن از راهکارهای مناسب برای فروکش کردن تب گرانی مسکن است که امیدواریم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در سال‌های اخیر قیمت زمین و مسکن در شهر بیرجند افزایش قابل توجهی پیدا کرده به طوری که خرید مسکن برای اقشار ضعیف جامعه غیرممکن شده است. یکی از برنامه‌های دولت برای افزایش عرضه مسکن، واگذاری زمین‌های تحت اختیار دولت و نهادها به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
برخی کارشناسان بازار مسکن بر این باور هستند که عرضه زمین‌های در اختیار دولت می‌تواند موجب افزایش ساخت‌وساز و کاهش قیمت مسکن شود.
,
 
,
سال‌ها پیش مقرر شده بود زمین‌های دولتی که بین بلوارهای شهیدان صیادشیرازی و ناصری قرار دارد مسطح، آماده‌سازی و در اختیار بخش دولتی و تعاونی‌ها قرار گیرد اما از آن زمان تاکنون این مهم اجرایی نشده است و برخی افراد واگذارنشدن این زمین‌ها را  عامل افزایش قیمت‌ زمین در سطح شهر بیرجند می‌دانند که درباره علت واگذارنشدن این زمین‌ها با معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت‌وگویی انجام دادیم.
,
 
,
وحید داعی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: زمین‌های بین بلوارهای شهیدان صیادشیرازی و ناصری در حال آماده‌سازی است و آماده‌سازی آن تا 2 سال آینده به پایان خواهد رسید.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان این‌که آماده‌سازی این زمین‌ها که شامل آسفالت، جدول‌کشی و ... است باید به سرانجام برسد تا بتوانیم زمین‌ها را عرضه کنیم، افزود: واگذاری‌ها به صورت مزایده‌ای نخواهد بود بلکه در قالب برنامه‌های مشخص شده و بر اساس برنامه‌هایی که وزارت راه و شهرسازی برای ما تکلیف می‌کند انجام خواهد شد. 
,
 
,
اگر زمین‌‌های دولتی که در سطح شهر بیرجند یا سایر شهرهای خراسان جنوبی بلا‌استفاده است، آماده‌سازی شود و در اختیار مردم و تعاونی‌ها قرار گیرد، قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد و بسیاری از اقشار مردم که توانایی خرید مسکن را ندارند با هزینه‌های کمتر صاحب خانه خواهند شد.
,
 
,
واگذاری زمین به مردم در قالب تعاونی‌ها و ساخت مجتمع‌های مسکونی برای کاهش قیمت مسکن از راهکارهای مناسب برای فروکش‌کردن تب گرانی مسکن است که امیدواریم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه