اخبار داغ

مرکز بین المللی پژوهشی گلوبال‌ریسرچ تحلیل می کند؛

ناکامی چوپانان دروغ گوی جنگ طلب در راه اندازی عملیات پرچم دروغین/ تیر دولت ترامپ در خلیج فارس به سنگ خورد

ناکامی چوپانان دروغ گوی جنگ طلب در راه اندازی عملیات پرچم دروغین/ تیر دولت ترامپ در خلیج فارس به سنگ خورد
خدایان فریب و نیرنگ در توطئه علیه ایران دست دارند، اما تاکنون در اجرای عملیات پرچم دروغین در این کشور ناکام مانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ جنگ طلبان برای آغاز جنگ های غیر قانونی از دروغ استفاده می کنند. در اینجا به اظهارات برخی از سیاستمداران در مورد "عملیات پرچم دروغین" می پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, تیتریک,

"عملیات پرچم دروغین" حادثه ای وحشتناک است و به عملیات هایی اطلاق می شود که توسط نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه ای انجام می شود که این تصور به وجود آید که گروه ها یا کشورهای دیگر این عملیات ها را انجام داده اند.

,

"جیمز مورکان" (James Morcan) نویسنده استرالیایی متولد ونزوئلا با اشاره به "عملیات های پرچم دروغین" گفت: "قدرت ها بدانند که به منظور ایجاد فضای مناسب برای جنگ لازم است که بدون توجه به گروه خاص مذهبی یا یک کشور، بین توده مردم نفرت، ترس و بدگمانی را ترویج دهند.

,

"لَری چین" (Larry Chin) نویسنده آمریکای شمالی گفت: "تقریبا تمام جنگ ها با عملیات های پرچم دروغین آغاز می شوند."

,

"جان مک مورتری" (John McMurtry) فیلسوف کانادایی گفت: "تعریف نقشه معکوس (عملیات پرچم دروغین) نسبت دادن کاری که برای حمله انجام می دهید به دیگران است."

,

"توماس پین" (Thomas Paine) نویسنده سیاسی انگلیسی – آمریکایی گفت: "در تمام کشورها افرادی هستند که در جنگ زندگی می کنند و مدام در حال نزاع با ملت ها هستند. این یک حقیقت تکان دهنده است. اما زمانی که این افراد نگران دولت یک کشور باشند، دامن زدن به اختلافات را بررسی کرده و تعصب را بین کشورها ترویج می دهند که این امر غیر قابل بخشش است."

,

"مایک پمپئو" (Mike Pompeo) رئیس سابق سازمان سیا و وزیر خارجه کنونی آمریکا در دولت ترامپ گفت: "من رئیس سیا بودم. ما دروغ گفتیم، تقلب کردیم و دزدیدیم. انگار دوره های آموزشی کاملی گذرانده بودیم. این امر شکوه تجربه آمریکایی را به شما یادآوری می کند."

,

با توجه به تحلیل گلوبال‌ریسرچ، تاریخ تکرار می شود. در واقع، کسانی که در جنگ زندگی می کنند همچنان در آن باقی می مانند. جنایات آنها شامل؛ آغاز جنگ های غیر قانونی با اعمال حملات پرچم دروغین و سرزنش دیگر کشورها به خاطر اقدامات جنایتکارانه آنها است.

, گلوبال‌ریسرچ,

در این مورد، ترکیب دو نفره ی دونالد ترامپ و بولتون درست شبیه به ترکیب دو نفره ی جورج دبلیو بوش و دیک چِنی (معاون اول دولت بوش) است.

,

به یاد داریم که جورج دبلیو بوش و دیک چِنی در سال 2002 و 2003 با کمک "تونی بلر" نخست وزیر وقت انگلیس، دروغ گویی را آغاز کرده و با ادعای اینکه "صدام حسین" ذخیره عظیمی از سلاح های کشتار جمعی دارد و آماده حمله به آمریکا است، راه را برای تجاوز به عراق باز کردند.

,

در 6 اکتبر سال 2002، جورج دبلیو بوش با قیاس این حمله به "ابر قارچی بمب اتم" (Mushroom Cloud) آمریکایی ها را به وحشت انداخت. تمام آنها ادعایی ساختگی برای فریب دادن کنگره آمریکا، رسانه ها و اکثریت مردم آمریکا بود.

,

و حالا در سال 2019، 16 سال پس از آن تجاوز، همان حیله جنگی برای آغاز جنگ متجاوزانه غیر قانونی دیگر در حال وقوع است، اما این بار آنها قصد تجاوز به ایران را دارند. خدایان فریب و نیرنگ در این توطئه دست دارند. به نظر می رسد که عوامل مخفی آنها از جمله متحدان اسرائیلی و سعودی در خاورمیانه حمله ای غیر منتظره علیه کشتی نفت‌کش ژاپنی در آب های بین المللی را آغاز و با سیل عظیمی از دوربین ها ایران را متهم به این کار کرده اند. آنها ادعا کردند که ایران برای حمله به نفت‌کش از مین استفاده می کند.

,

آنها (آمریکا و متحدان آن) در این مورد بدشانس بودند. مالک نفت‌کش ژاپنی "کوکوکا کارِجِس" (Kokuka Courageous) بلافاصله با بیان اظهارات پرسنل مستقر در نفت‌کش، ادعاها علیه ایران را مورد عتاب قرار داد.

,

 

,

, ,

"یوتاکا کاتادا" رئیس شرکت کشتیرانی ژاپنی و صاحب نفت‌کش "کوکوکا کارجس" اعلام کرد که برخلاف ادعای آمریکا، حمله از بالای آب بوده است. وی به خبرنگاران گفت: "به گفته خدمه کشتی، نفت‌کش به خاطر اجسامی که در آسمان دیده شد، آسیب دید. آنها می گویند که چیزی از آسمان بر سرشان فرود آمد، منجر به انفجار شد و کشتی را سوراخ کرد."

,

شرکت وی طی بیانیه ای گفت: "بدنه کشتی از سمت بالا و از سمت راست شکافته شده و علیرغم ادعای دولت ترامپ توسط مین و از زیر آب آسیب ندیده است."

,

بنابراین، سازندگان پرچم دروغین به رغم راه اندازی این عملیات در سوریه (ملامت دولت سوریه به خاطر حملات شیمیایی به مردم) این بار و در مورد ایران موفق به انجام آن نشدند، اما دوباره دیر یا زود به این روش متوسل می شوند.

,

دونالد ترامپ شخصا مهارت ویژه ای در گیج کردن رسانه ها و عموم مردم دارد. وی این کار را به خوبی در گزارش مولر و مشکلات سیاسی رو به رشد خود انجام داد. بنابراین، جان بولتون و دوستان واشنگتن در خاورمیانه به سناریوی ترامپ دم تکان می دهند.

,

لازم به ذکر است که گذشته از انکار مالک کشتی ژاپنی در مورد لحظه حمله به نفت‌کش این کشور، "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن (هنگام آن حمله) در ایران بود و در مورد همکاری اقتصادی بین دو کشور راجع به محموله های نفتی با دولت ایران مذاکره می کرد.

,

از زمانی که ایران قربانی تحریم های یک جانبه آمریکا شد، جلوگیری از همکاری اقتصادی بین ایران و ژاپن می توانست انگیزه ای برای اجرای عملیات پرچم دروغین باشد، اما این کار عملی نشد و طرفِ مسئول تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت.

,

نتیجه می گیریم که ما در عصری زندگی می کنیم که افراد بی اخلاق از سوی ثروتمندان حمایت می شوند و قدرت بیشتری کسب کرده و آسیب زیادی به دیگران می رسانند. چگونه دموکراسی های ما می تواند در چنین شرایطی باقی بماند؟

,

 

,

 

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه