اخبار داغ

در صحن رسمی شورای شهر مطرح شد؛

طرح جامع و زمین‌های قولنامه‌ای بزرگ‌ترین معضلات شهر اراک

طرح جامع و زمین‌های قولنامه‌ای بزرگ‌ترین معضلات شهر اراک
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: بزرگ‌ترین معضل شهر اراک بعد از طرح جامع تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های قولنامه‌ای است که باید گفت بیش از ۶۰ تا ۶۵ درصد زمین‌های اراک قولنامه‌ای ست و همین باعث زیر سؤال رفتن درآمد شهرداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛محمد کریم شفیعی شهردار کلان‌شهر اراک  امروز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت:در خصوص پل شهید صیدی مجوز لازم برای انعقاد قرارداد با ماشین‌سازی اخذشده است که قرارداد ۶۵۱ میلیون تومان و ۷۵ میلیون تومان نیز برای نظارتش در نظر گرفته‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شفیعی افزود: نقاط آسیب‌دیده شناسایی و تصویربرداری شده و طرح اصلاحی با هزینه آذر آب صورت گرفته است. امیدواریم تا دو سه هفته آینده عملیات اجرایی شروع شود زیرا هم انعقاد قرارداد و هم تجهیز کارگاه و جک‌هایی که نیاز هست مستقر شود یک مقدار زمان‌بر است.

,

وی عنوان کرد: تلاش بر این است که تا پایان سال هیچ تقاطع نیمه کاری باقی نماند و همه تقاطع‌ها را بتوانیم تا آخر سال تکمیل کنیم.

,

شهردار کلان‌شهر اراک در خصوص خطوط بی آر تی شهر اراک گفت: این طرح همراه با طرح پیاده راه سازی در طرح جامع حمل و نقل ترافیک در حال مطالعه و بازنگری است.

,

وی بیان کرد: برای زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس هر ماه ۵۰ میلیون تومان هزینه می کنیم و تا به حال صد تومان دادیم و این ماه هم ۵۰ میلیون تومان دیگر واریز می کنیم.

,

شفیعی در خصوص سامانه عیان شهرداری اراک گفت: همزمان با بهره برداری از پل شریعتی بهره برداری از سامانه عیان را در بحث شفاف سازی شروع کردیم و خوشبختانه بارگزاری خوبی در حوزه شهرسازی، عمران، قراردادها، مالی و اکثر حوزه‌ها صورت گرفته است و نیاز است که بارگزاری ها بیشتر شود و اطلاعات به صورت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

,

وی ادامه داد: در بحث ۱۳۷ نظرات مردمی را می گیریم و اعمال می کنیم. از آن طرف در سامانه عیان هم این دسترسی وجود دارد که مردم می توانند در آن نظراتشان را بدهند. امیدواریم که هفته آینده سامانه عیان را بیشتر تشریح کنیم و این دسترسی آسان را در اختیار مردم طوری قرار دهیم که خیلی نیاز به مراجعه به شهرداری نباشد. در بحث راه اندازی خیلی کار نشده است و باید اطلاعات بیشتری، هم به مدیران شهری و هم به هم شهریان ارائه شود.

,

شهردار کلانشهر اراک عنوان کرد: در بحث لینک برنامه های مالی، درآمد و شهرسازی و سایر برنامه ها تمام سیستم حقوقی شهرداری در حال حاضر متمرکز است و حقوق، سیستماتیک پرداخت می شود و سرانه های پرداخت حقوق مشخص است. سازمان ها دیگر حقوق پرداخت نمی کنند و پرداخت حقوق به صورت نظام هماهنگ یک پارچه توسط یک برنامه سیستماتیک در حال انجام است.

,

وی ادامه داد: از این دست برنامه ها در قسمت های مختلف داریم ولی اینکه یک برنامه جامع کل این اطلاعات را در خودش جمع و راهبری کند وجود ندارد. صحبتی با مجموعه های مختلف انجام شده است که قرار شد در قالب یک قرارداد ماده ۱۴ کل این برنامه ها را اولا به روز کند و سپس همه را در قالب یک برنامه به شهرداری ارائه دهد.

,

شفیعی در خصوص بازنشستگان شهرداری گفت: سنوات همکاران بازنشسته ای که تا تاریخ ۱/۱۲/۹۷ بازنشسته شده اند هفته گذشته با پرداخت حدود ۲ میلیارد تومان به طور کل تسویه شد و از آن تاریخ تا امروز هم حدود ۳۹ تا ۴۰ نفر از همکاران بازنشسته می شوند که در دستور پرداخت قرار دادیم.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

, رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:,

طرح جامع و زمین های قولنامه ای بزرگترین معضل های شهر اراک

, طرح جامع و زمین های قولنامه ای بزرگترین معضل های شهر اراک, طرح جامع و زمین های قولنامه ای بزرگترین معضل های شهر اراک,

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ادغام هایی در سنوات گذشته اتفاق افتاده و باز آفرینی و سازمان خدمات موتوری و ترافیک ادغام با سازمان عمران شده است. علی رغم توانمندی هایی که نهفته در سازمان عمران هست و با توجه به اینکه مجوز بهره برداری از معدن سنگ دو راهی خنداب را دارد و از طرفی امکانات و تجهیزاتی برای تولید سنگ فرش و یا موزاییک فرش و یا دیگر مواردی که در پشت سازمان اتوبوس رانی امکان بهره برداری از آن وجود دارد و همچنین تجهیزات خدمات موتوری فراوانی که داراست اما سازمان عمران در یک سال گذشته دچار تغییر مدیریت متعدد شده است.

,

رضایی افزود: یکی از عوامل آسیب زننده همین تغییر مدیریتی متعدد در طول یک سال است و از طرفی رها شدن بدهی های این سازمان و نگاه به این سازمان به عنوان یک سازمانی که فقط مولد بوده آسیب زننده است. تجهیزات و امکانات این سازمان به روزرسانی نشده به طوری که دستگاه تولید آسفالت اصلا امروزی نیست و همچنین بخش اعظمی از فعالیت های این سازمان مغفول مانده است.

,

وی عنوان کرد: آنچه که در آن سازمان مایه تاسف و تاثر فراوان است تحمیل تعداد فراوانی نیرو به این سازمان و انتقال نامتعارف این نیروها از این سازمان به درون مجموعه های دیگر شهرداری است که این امر باعث شده است که این سازمان ناکارآمد جلوه کند. در صورتی که معتقدم نیمی از هزینه های کل شهرداری را می شود با امکانات و پتانسیل های موجود در سازمان عمران بهبود بخشید و تامین کرد.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: معتقدم برنامه ریزی دقیق و مطالعه ی علت تبدیل شدن به این شرایط می تواند وضعیت این سازمان را بهبود ببخشد. رسوب اثرات گذشته در سازمان باعث شده است که سازمان ناکارآمد جلوه دهد و درآمدزایی آن گرچه در شرایط کنونی هم شاید پایین نباشد ولی باعث شده که موفق جلوه نکند و استدعا این است که به این وضعیت رسیدگی شود.

,

وی در خصوص سازمان فناوری اطلاعات گفت: سازمان فناوری اطلاعات یکی از سازمان های نو پا هست که پس از ادغام برخی سازمان ها و تولد برخی دیگر از سازمان ها این سازمان هم متولد شد. این سازمان در دوسال گذشته که فاقد بودجه بود. در سال ۹۸ بودجه ای را برای این سازمان پیش بینی کردیم و آنچه که مورد انتظار هست این است که سازمان فناوری اطلاعات به عنوان قلب تپنده شهرداری و دیگر سازمان‌ها عمل کند و تمامی شفاف‌سازی‌ها در این حوزه بایستی اتفاق بیفتد.

,

رضایی ادامه داد: زیرساخت‌های فناورانه و نو آورانه بایستی در این سازمان اتفاق بیفتد. سازمان و خود شهرداری و معاونت ها به صورت جرگه ای در حال انجام عملیات مالی و غیر و ذلک هستند که ایجاد سیستم یک پارچه و سرویس گرای واحد از وظایف این سازمان هست.

,

وی تصریح کرد: احساس می شود که در سازمان کمبود نیرو بی داد می کند و از طرفی اختصاص بودجه مناسب و حرکت رو به جلو به کندی اتفاق می افتد. تقویت این سازمان می تواند تمامی سازمان ها را تقویت و از نظر شفاف سازی مالی، اداری و شرایط حاکم روشن کند. سازمان فناوری اطلاعات می تواند خیلی از سازمان ها را از وضعیت اسف بار نجات دهد. وضعیت بررسی و حسابرسی ای که در سنوات ۹۵-۹۶ هست خیلی امید بخش که نیست نگران کننده و بسیار خطرناک است. بنابراین عبور از این وضعیت تنها با شفاف سازی صورت می گیرد و تنها راهی که وجود دارد این است که این سازمان تقویت شود و سیستم نرم افزاری قوی ای برای بهبود وضعیت سیستم شهرداری داشته باشد. غفلت از توسعه این سازمان باعث می شود که عقب بیفتیم و خیلی از فعالیت ها مغفول بماند.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: در خصوص مشکل پروژه آفتاب انتظار می رود که پس از گذر دو سال ار عمر شورای پنجم حل شود و اما احساس می شود که در این خصوص کم کاری صورت می گیرد.

,

وی اظهار کرد: مغفول ماندن یک ساعت طرح جامع به اندازه یک سال به شهر اراک ضربه می زند و بیش از چهارده سال است که این طرح مغفول مانده و حق مسلم مردم تضییع می شود و پروژه هایی مثل پروژه ۵۸ متری برآمده از کم کاری و عدم توجه به قانون و طرح جامع است.

,

رضایی عنوان کرد: بزرگترین معضل شهر اراک بعد از طرح جامع تعیین تکلیف وضعیت زمین های قولنامه ای است که باید گفت بیش از ۶۰ تا ۶۵ درصد زمین های اراک قولنامه ای ست و همین باعث زیر سوال رفتن درآمد شهرداری شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: سازمان آتش نشانی تلاش های فراوانی در خصوص اطفای حریق‌هایی که در هفته‌های اخیر به لحاظ خیلی از مسائل ساده انگارانه در سطح شهر و یا اطراف شهر اتفاق می‌افتد انجام داده است. باید شهروندان نسبت به موضوع آتش‌سوزی حساس باشند. اراک و اطرافش در مسیر عبور لوله گاز و لوله نفت قرار دارد و پمپ بنزین ها معمولا در فضاهایی هست که امکان آتش‌سوزی برای آن مهیا است و اگر واقعا یک پمپ بنزین دچار حریق شود نصفی از شهر را می‌تواند دچار بحران کند و فاجعه زیست محیطی و انسانی به وجود بیاورد. تمامی اخطارهای لازم و قانونی را شهرداری نسبت به مسائل ایمنی در حریم و درون شهر، به این جهت که اگر اتفاقات ناگوار یبیفتد ممکن است شهرداری زیر سوال باشد، صادر کند.

,

رئیس کمیسیون عمران:

, رئیس کمیسیون عمران:,

جمع‌بندی اولیه در کمیته فنی می گوید ۵۸ متری اجرا نخواهد شد

, جمع‌بندی اولیه در کمیته فنی می گوید ۵۸ متری اجرا نخواهد شد, جمع‌بندی اولیه در کمیته فنی می گوید ۵۸ متری اجرا نخواهد شد,

فدایی رئیس کمیسیون عمران در بخشی از این جلسه گفت: در مورد زمین‌های قولنامه‌ای کوی امام علی (ع) تعداد زیادی جلسه برگزار کردیم که مسائلی پیش آمد. یکی عدم استقبال مردم که متاسفانه آمار نسبت به قبل از عید همان ۱۱۴ نفری هست که تقاضای سند کرده اند که نشان از نگرانی مردم  دارد که علی رغم اطلاع‌رسانی و حضور در مساجد جهت اینکه گفته شود مشکلی ایجاد نخواهد شد اما متاسفانه با استقبال روبه‌رو نشده است.

,

فدایی افزود: با توجه به همه جلساتی که گذاشته شد و سرمایه‌گذاری‌ای که انجام شد خروجی، خروجی خوبی نیست. علی رغم برگزاری جلسات تعداد کمی درخواست کردند که بخواهند صاحب سند شوند که البته حضور مردم در جلسات می‌تواند کارساز باشد که این اتفاق خواهد افتاد.

,

وی ضمن بیان اینکه در رابطه با پروژه آفتاب در حال مذاکره هستیم و توافقنامه در حال تدوین است خاطرنشان کرد: در مورد ۵۸ متری باید گفت آنچه که تابه‌حال در کمیته فنی به آن رسیدیم این است که ۵۸ متری اجرا نخواهد شد و امیدواریم که در شورای عالی شهرسازی هم با همین رای مواجه شود. جمع‌بندی این است که تا صدور مصوبه می‌تواند اتفاقات خاصی بیفتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه