اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد خبر داد؛

مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 3700 هکتار از اراضی احمدی حاجی آباد

مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 3700 هکتار از اراضی احمدی حاجی آباد
رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد با اشاره به سمپاشی زمینی در بخش احمدی این شهرستان، گفت: تاکنون سه هزار و 788 هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش احمدی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی سمپاشی زمینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسپور، رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص روند مبارزه با ملخ صحرائی در بخش احمدی شهرستان حاجی آباد، اظهار کرد: از خردادماه سال جاری تاکنون ۱۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش احمدی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی سمپاشی هوایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد با اشاره به سمپاشی زمینی در بخش احمدی، گفت: تاکنون سه هزار و 788 هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش احمدی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی سمپاشی زمینی شده که از این میزان ۸۰۰ هکتار مربوط به بعد از سفر استاندار به این بخش بوده است.

,

عباسپور بیان کرد: میزان سموم مصرفی سه هزار و 494 لیتر بوده که از این میزان ۱۶۰۰ لیتر بصورت خالص و با دستگاه ULV پاش هوائی سمپاشی شده است.

,

وی افزود: لرد احمدی، بن گود ، پاشغ، جلالی، سراح ، میرحسنی، توشهر، خرائی بالا و پایین، پور، کلوچان، گردکان، کاشان ، شغرود، کلیتوئیه ، کلان، چاه بنه ، آبید، چاه سبز مبارزه با ملخ صحرائی به صورت زمینی سمپاشی شده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد ادامه داد:  لرد احمدی، سنگ شکن، قسمتی از مناطق پاشغ ، میرحسنی، پور ، کلیتوئیه و سرگز از جمله مناطقی بوده که به صورت هواپیمای سمپاش ULV پاش انجام شده است.

,

عباسپور تصریح کرد: در حال حاضر بعد از سفر استاندار به بخش احمدی و انسجام و همدلی کلیه مسئولان استانی و شهرستانی در طی چهار روز گذشته تراکم ریزش ملخ صحرائی کنترل شده و کمتر از ۵۰% رسیده است.

,

وی به وضعیت ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی از اوایل تیرماه اشاره کرد و گفت: سطح ردیابی تاکنون سه هزار و 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی احمدی که سطح کل مبارزه 382 هکتار که از این مقدار 222 هکتار مبارزه زمینی و 160 هکتار هوایی علیه ملخ بالغ نسل جدید انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه