اخبار داغ

مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه:

موافقان FATF، برجام را هم بدون مشاهده محتوای آن تصویب کردند!/ بازار داغ لابی گری و منافع رانتی نمایندگان در راهروهای مجلس

موافقان FATF، برجام را هم بدون مشاهده محتوای آن تصویب کردند!/ بازار داغ لابی گری و منافع رانتی نمایندگان در راهروهای مجلس
مجتبی اشرافی گفت: امروز تصویب FATF حتی بودجه امنیتی کشور را نیز زیر سوال می برد و غرب و هم پیمانانش می دانند ایران را زیر یوغ چه عهدنامه هایی ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه و مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه با اشاره به اینکه امروز اصلاح طلبان ادعایی بر مبنای ولایتمداری ندارند، به خبرنگار تیتریک، گفت: مجلس می تواند با تصویب یک قانون در راستای رونق تولید گامی اساسی بردارد و اصلاح طلبان و اصولگرایان فارغ از خط و ربط سیاسی به آن رای دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مجتبی اشرافی افزود: اگر نمایندگان مجلس ادعا دارند که در زمینه تولید داخلی با مشکلات مواجه هستیم یا تورم ناشی از افزایش نرخ ارز است باید راهکارهایی برای تقویت معیشت مردم و ازدواج جوانان با اشتغال زایی ارائه دهند.
,
 
,
وی اظهار داشت: آقایانی که در مجلس با اشتباه یک وزیر به جمع آوری امضا می پردازند، آیا نمی توانند از رئیس جمهور سوال کنند چرا دو سال گذشته با ارائه وام خودرو درصدد خالی کردن انبارهای ماشین سازی بودند اما وام ازدواج را بدون بروکراسی اداری به جوانان نمی دهند؟ 
,
 
,
اشرافی تصریح کرد: متاسفانه مسئولینی که در جایگاه قانون گذاری قرار دارند حتی اگر زمینه ای فراهم شود قانونی را به سود مردم تصویب نمی کنند و بعضا شاهد اختلاس، دزدی و رانت هایی هستیم که در برابر آن اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
وی گفت: اگر رانت ها و دزدی هایی که بارها مردم را از مدیران ناامید می کند افترا به برخی از مسئولین است چرا برای برطرف کردن اتهامات، اقدام نمی شود و اگر این افراد اموال نامشروع دارند چرا دادگاهی برای آنها شکل نمی گیرد.
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه شفاف سازی اموال مسئولین مطالبه مردم است، افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس حتی متن برجام را از نزدیک مشاهده نکرده اند اما از ان دفاع می کردند زیرا به زعم خود آن را به سود معیشت مردم می دانستند.
,
 
,
وی اظهار داشت: متاسفانه حتی مخالفین با لوایح نیز راهکار و برنامه جایگزینی برای ارائه ندارند و نظام هزینه دعوای اصولگراها و اصلاح طلبان را پرداخت می کند و در نهایت متهم به انجام برخی مسائل خواهد شد.
,
 
,
اشرافی تصریح کرد: FATF روزنه نفوذ در کشور است تا به غرب این بهانه و اجازه را بدهد که هر زمان مایل بودند حساب های ایران و وضعیت مبادلات ارزی ایران بررسی کنند تا بدانند برای ضربه زدن، کدام کالای اسراتژیک را می توانند از کشورمان بگیرند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه FATF یک تهدید بالقوه برای نظام است و عده ای از روی ناآگاهی از آن دفاع می کنند، گفت: امروز برخی از افراد نیز منافع حزبی و رانتی خود را دخیل می دانند و به دنبال  تصویب قانون جایگزینی برای آن در داخل نیستند.  
,
 
,
اشرافی افزود: برخی از موافقین می دانند که FATF به نظام ضربه می زند و به دنبال آن هستند اما عده ای موافق هستند در حالیکه نمی توانند محتوای آن چیست، عده ای نیز مخالفینی هستند که می دانند این کنوانسیون به نظام ضربه می زند و برای دفاع از نظام مخالفت می کنند و برخی مخالف FATF  هستند چون نانشان آجر می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه باید این 4 طیف از یکدیگر تفکیک شوند خاطر نشان داشت: علاوه بر فرصت سوزی مسئولین، مجری قانون گذاری و مجلس باید خلا قانونی داخلی را پر می کردند اما متاسفانه شاهد این مسئله نبودیم. 
,
 
,
استاد دانشگاه و مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در خاتمه تصریح کرد: امروز  تصویب FATF حتی بودجه امنیتی کشور را نیز زیر سوال می برد و غرب و هم پیمانانش می دانند ایران را زیر یوغ چه عهدنامه هایی ببرند. 
,
 
,
 
,

 
 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه