اخبار داغ

نام محله "چاله میدان" از کجا می‌آید؟

نام محله "چاله میدان" از کجا می‌آید؟
محله چاله میدان تهران، محدود به جنوب بازار چهل‌تن و امامزاده سید اسماعیل و میدان مال‌فروش‌ها، میدان امین‌السلطان، گمرک، خانی‌آباد، دروازه غار و میدان اعدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شریف چاله میدانی پهلوانی است که با کشتی‌های موفقیت آمیز و منش پهلوانی در فرهنگ مردم ایران ماندگار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شریف چاله میدانی اولین پهلوانی بود که در دوره قاجار صاحب بازوبند پهلوانی شد و به دلیل موفقیت‌ها و مرام پهلوانی اش در میان مردم تهران پرآوازه شد.
,
 
,
پهلوان شریف چاله میدانی به خاطر کشتی‌های موفقی که داشت زبان زد خاص و عام شد.
,
 
,
مهم‌ترین کشتی پهلوان شریف چاله میدانی، مسابقه او با کشتی گیر معروف فرانسوی بود. این کشتی گیر فرانسوی که در دوره فتحعلی شاه قاجار به تهران سفر کرده بود، در شهر رجز می خواند و حریف می‌طلبید. پهلوان شریف با شنیدن این خبر او را به زورخانه دعوت کرد تا با یکدیگر مسابقه ای دهند. اما کشتی گیر فرانسوی قبول نکرد و گفت: من در هوای آزاد و در مقابل تماشاگران کشتی می‌گیرم.
,
 
,
در روز مسابقه که در حضور انبوه بسیاری از مردم تهران برگزار شد، پهلوان شریف خیلی زود و در همان لحظات اول این زورآزمایی کشتی گیر فرانسوی را نقش زمین کرد و باعث شادی مردم تهران شد.
,
 
,
مرام پهلوانی و مبارزات جانانه پهلوان شریف باعث شد تا نام وی بر روی یکی از محله‌های تهران بماند. محله "چاله میدان " برگرفته از نام این پهلوان پرآوازه ایرانی است.
,
 
,
و اما ادبیات چاله میدانی
,
در سالیان دور، افرادی که در محله چاله‌میدان کار می‌کردند، عموماً با الفاظ رکیک با یکدیگر صحبت و برخورد می‌کردند. از این روی، این طرز صحبت با عنوان «ادبیات چاله‌میدانی»، در میان مردم تهران، جا افتاد.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه