اخبار داغ

آسمان ایران انتخاب اول ایرلاین‌های دنیا است/ گزارشی درباره کاهش پروازها نداشتیم

آسمان ایران انتخاب اول ایرلاین‌های دنیا است/ گزارشی درباره کاهش پروازها نداشتیم
مقام مسئول سازمان هواپیمایی گفت: آسمان و فضای ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، برای ایرلاین‌های دنیا صرفه اقتصادی دارد و باور این شرکت‌ها برای استفاده از مسیر ایران از نظر صرفه اقتصادی و امن بودن، باوری ماندگار و غیرقابل خدشه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا جعفرزاده با تأکید بر اینکه آسمان ایران برای پروازها کاملاً امن است، اظهار داشت: پس از موضوع ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکایی در آسمان ایران، آمریکایی‌ها ‌تلاش کردند آسمان ایران را ناامن جلوه دهند و اطلاعیه‌ هوانوردی مبنی بر ناامن بودن فضای ایران و کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران مطرح کردند، در حالی که ساقط شدن این پهپاد جاسوسی، ارتباطی با پروازهای مسافری ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
* فاکتورهای شرکت‌های هواپیمایی برای انتخاب یک مسیر پروازی
,
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی‌ برای انتخاب یک مسیر از یک کشور و منطقه، فاکتورهایی دارند که برای شرکت‌ها مهم است، از جمله این فاکتورها می توان به کوتاهی مسیر، مصرف سوخت کمتر، مدت‌زمان پرواز کوتاه‌تر، ارتقای بهره‌وری، صرفه اقتصادی و مهم‌تر از همه امنیت، اشاره کرد که این موارد ملاک انتخاب فضای کشورها از سوی شرکت‌های هواپیمایی دنیا برای عبور است.
,
 
,
* همه کشورهای دنیا اذعان دارند که فضا و آسمان ایران امن است
,
جعفرزاده ادامه داد: در کنار همه این مواردی که ذکر شد، ‌یکی از مهمترین فاکتورها، امنیت است و همه کشورهای دنیا اذعان دارند که فضا و آسمان ایران امن است؛ ‌برخلاف آمریکایی‌ها که ایرباس مسافری ما را بر فراز خلیج فارس با موشک مورد هدف قرار دادند، ایران همیشه قوانین بین‌المللی را رعایت کرده است و ‌از این جهات آزمون‌های خود را پس داده است‌.
,
 
,
* سرویس‌دهی متفاوت آسمان ایران به پروازهای خارجی
,
وی تأکید کرد: آسمان و فضای ایران به خاطر نوع سرویس‌دهی به پروازهای خارجی، همیشه مورد استقبال شرکت‌های هواپیمایی خارجی است و کشور ایران به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی خود، که در مسیر ترانزیتی شرق به غرب و بلعکس قرار دارد، همیشه مورد انتخاب شرکت‌های هواپیمایی برای عبور بوده است زیرا این مسیر برای آنها صرفه اقتصادی دارد.
,
 
,
* باور امن‌بودن آسمان ایران برای شرکت‌های دنیا غیرقابل خدشه است
,
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه انتخاب آسمان ایران برای پروازهای عبوری همیشه مورد توجه شرکت‌های هواپیمایی خارجی است، گفت: باور شرکت‌های هواپیمایی دنیا برای استفاده از مسیر ایران از نظر صرفه اقتصادی و امن بودن، باوری ماندگار و غیرقابل خدشه است.
,
 
,
جعفرزاده ادامه داد: این به نفع شرکت‌های هواپیمایی خارجی است که با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران، عبور از فضای کشور ما را انتخاب می‌کنند.
,
 
,
* گزارش کاهش پرواز عبوری و تغییر مسیر پروازها نداشته‌ایم
,
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: ما هیچ گزارش تغییر مسیر یا کاهش پروازهای عبوری از سوی شرکت‌های هواپیمایی خارجی نداریم.
,
 
,
* اطلاعیه‌های هوانوردی دائمی نیست
,
وی با تأکید بر اینکه باید به این موضوع هم‌ توجه داشت که اطلاعیه های هوانوردی زمان دارد و دائمی نیست‌، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند با این اطلاعیه هوانوردی به نوعی آسمان ایران را ناامن جلوه دهند که موفق نشدند و حرف‌شان واقعیت ندارد و آسمان ایران کاملاً امن است‌.
,
 
,
میزان پروازهای عبوری از فضای کشورمان روزانه ۹۵۰ تا یک‌هزار پرواز است.
,
 
,
بنابراین گزارش پس از ساقط شدن پهپاد آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران، سازمان هوانوردی آمریکا پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز آب‌های ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز را ممنوع اعلام کرد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه