اخبار داغ

دیده بان حقوق بشر:

کودکان در زندان های مرزی آمریکا در معرض خطر هستند/ کنگره آمریکا باید به شرایط توهین آمیز خاتمه دهد

کودکان در زندان های مرزی آمریکا در معرض خطر هستند/ کنگره آمریکا باید به شرایط توهین آمیز خاتمه دهد
یافته های وکلا و پزشکان دیده بان حقوق بشر درباره شرایط اسف بار کودکان در زندان های مرزی آمریکا باعث ناراحتی شدید آنها شد. مقامات آمریکا به جای تلاش برای مراقبت از کودکان، آنها را هفته ها در سلول های بسیار شلوغ با کف بتونی نگه می دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دو برادر 3 و 11 ساله که ماه گذشته با عموی 18 ساله خود از مرز عبور کرده بودند، با موهای ژولیده، سرفه های شدید، لباس های کثیف و چشم هایی سراسیمه و خسته در قفس گشت مرزی آمریکا به سر می بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تیتریک,

برادر بزرگتر گفت که افسران، ما را از بستگانمان جدا کرده و به ایستگاه گشت مرزی کلینت (Clint) در نزدیکی اِل‌پاسو در تگزاس فرستادند و در مکانی با 250 کودک مهاجرِ تنها و مهجور از خانواده اسکان دادند.

,

 

,

, ,

دیده بان حقوق بشر (hrw) گفت که طی هفته جاری با تیمی از وکلا و پزشکان به نظارت بر شرایط تسهیلات مرزی در کلینت پرداختیم. آنچه متوجه شدیم ما را ویران کرد.

, hrw,

کودکان نباید بیش از چند ساعت در زندان های موقت مرزی باشند. قانون آمریکا آن را به 72 ساعت محدود می کند، اما بسیاری از کودکانی که در کلینت با آنها مصاحبه کردیم، به مدت 3 تا 4 هفته در آنجا بودند.

,

گشت مرزی ادعا می کند که شمار زیادی از مهاجران به دلیل انتظار برای خالی شدن مکان در مراکز نگهداری کودکان و پناهگاه ها که از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اداره می شوند، با این تأخیر مواجه می شوند.

,

 

,

, ,

بر اساس مصاحبه های ما، به نظر می رسد که مقامات به جای تلاش برای مراقبت از کودکان، آنها را هفته ها در سلول های بسیار شلوغ با کف بتونی نگه می دارند. تقریبا تمام کودکانی که با آنها صحبت کردیم، بدون هیچ ارتباطی با والدین خود در سلول ها به سر می برند.

,

در ضمن، بهداشت عمومی در این قفس ها وجود ندارد. آنها اجازه صحبت کردن با کودکانی که به دلیل آنفلوآنزا در قرنطینه ی کلینت بودند را به ما ندادند. پس از دخالت وکلا و پزشکان، چندین نوزاد که در سلول های جنوب تگزاس نگهداری می شدند در بیمارستان بستری شدند.

,

کودکان کلینت به ما گفتند که به طور مرتب دسترسی به حمام و لباس تمیز ندارند. برخی از آنها نیز هفته ها اجازه حمام رفتن و دسترسی به صابون را ندارند.

,

دولت آمریکا در دادگاه اظهار داشت که تعهد وی در مورد تأمین شرایط سالم و بهداشتی مستلزم ارائه اقلام بهداشتی مانند صابون و مسواک به کودکان نیست.

,

 

,

, ,

بسیاری از کودکان مستقر در کلینت، کوچکتر از آن هستند که قادر به شستشو و تغذیه خود باشند، به همین خاطر از بچه های بزرگتر جدا نمی شوند. به گفته کودکان بازداشت شده، نوزادان 6 ماهه ای که در این سلول ها هستند تحت مراقبت کودکان بزرگتری که هیچ نسبتی با آنها ندارند، قرار دارند. به عنوان مثال؛ یک نوجوان 15 ساله از کودک بیمار 2 ساله که از خانواده اش جدا شده بود، مراقبت می کرد.

,

 

,

, ,

دکتر "ایون وانگ" (Ewen Wang) متخصص اطفال که عضو تیم دیده بان حقوق بشر بود، گفت که اینگونه رفتارها نادیده گرفتن حقوق کودکان است. هفته گذشته، مادر نوجوانی که پس از سزارین از ویلچیر استفاده می کرد و نوزاد نارس آسیب پذیر وی در زندان گشت مرزی جنوب تگزاس بودند.

,

شرایط اخیر در بازداشتگاه های گشت مرزی آمریکا در مورد آسیب های تحمیل شده بر کودکان با رشدی صعودی با یافته های قبلی دیده بان حقوق بشر مطابقت دارد. کنگره باید به سرعت تحقیقات و اقداماتی را در این باره انجام دهد و به توهین و تجاوز به کودکان خاتمه دهد.

,

 

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه