اخبار داغ

فاجعه در کمین البرز؛

نشست زمین ۴۰ خانواده در ماهدشت کرج را آواره کرد/ ۷ وزیر کشور پاسخگوی فرونشست ۲۹ سانتیمتری البرز باشند

نشست زمین ۴۰ خانواده در ماهدشت کرج را آواره کرد/  ۷ وزیر کشور پاسخگوی فرونشست ۲۹ سانتیمتری البرز باشند
شامگاه شنبه نشست یک ساختمان در ماهدشت کرج ۴۰ خانوار را آواره کرد و با همراهی هلال احمر البرز ساکنان این مجموعه مسکونی در سالن ورزشی نیکو اسکان یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، هنوز چند روزی از نامه سازمان نقشه‌ برداری به دو معاون رئیس جمهور و 7 وزیر (کشاورزی، کشور، صنعت، نیرو، راه، ارتباطات و نفت) درباره نشست 29 سانتیمتری زمین در استان البرز نگذشته است که شامگاه شنبه نشست یک ساختمان در ماهدشت کرج 40 خانوار را آواره کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
در ادامه این نامه آمده بود محدوده فرونشست به منطقه شهری حسین ‌آباد مهرشهر با نرخ سالانه ١٨ سانتیمتر در سال نیز رسیده است. در محدوده نظرآباد، ماهدشت و کمال‌ شهر نیز این نرخ به ترتیب به چهار، پنج و هشت سانتیمتر در سال نزدیک شده است.
,
 
,
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز درباره جزئیات حادثه شامگاه شنبه ماهدشت در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار تیتریک، گفت: به دلیل نشست ساختمان شهرداری ناچار به تخلیه مردم از این مجتمع مسکونی شد. 
, تیتریک,
 
,
محمد حسین وطنی افزود: با وقوع این حادثه، جلسه ستاد بحران تشکیل شد و مدیران البرز خواستار تقسیم اقلام ضروری توسط هلال احمر بین ساکنان ساختمان شدند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: هلال احمر اقدام به توزیع 40 چادر و 140 پتو در بین خانواده ها کردند و در سالن ورزشی نیکو در ماهدشت کرج اسکان یافتند. 
,
 
,
وطنی تصریح کرد: مدیریت حوادث داخل شهری به شهرداری باز می گردد اما با توجه به خواسته مدیریت بحران استان البرز، هلال احمر اقلام ضروری را در اختیار مردم قرار داد.
,
 
,
وی ساعت پایان اسکان خانواده های این ساختمان را 3 و 5 دقیقه بامداد امروز اعلام کرد و گفت40 خانوار در این مجموعه ساکن بودند و علت اولیه حادثه مذکور نشست ساختمان اعلام شده است.
,
 
,
پیش از این محمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره جزئیات گسل ماهدشت اعلام کرده بود که "این گسل در کنار گسل‌ های ایپک و اشتهارد با بزرگای 7 تا 8 ریشتر واقع شده و احتمال زیادی وجود دارد که آنها را فعال کند.
,
 
,
حداکثر شتابی که دریافت کردیم از ایستگاه مرز آباد کرج با شتاب 196 سانتیمتر بر مجذور ثانیه بوده که نزدیک دو دهم شتاب ثقل را دارد که شتاب نسبتا بزرگی است و چنانچه گسل ایپک و اشتهارد بر اثر گسل ماهدشت فعال شده باشند، خطر جدی تهران و البرز را تهدید می ‌کند." 
,
 
,
 
,
 نمایه تزئینی است
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه