اخبار داغ

مدیرکل زندان‌های کرمانشاه:

۳۰۰ نفر به دلیل جرایم مالی در زندان هستند/ ارائه آموزش به ۱۶۵۰ زندانی

۳۰۰ نفر به دلیل جرایم مالی در زندان هستند/ ارائه آموزش به ۱۶۵۰ زندانی
مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: ۳۰۰ نفر از محکومان در این استان صرفاً به دلایل مالی در زندان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، منصور بیگلری صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه زندان‌ها اصلاح، تربیت، بازسازی شخصیت و همچنین بازگشت زندانیان به جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده با هدف تقویت مبانی دینی و اخلاقی زندانیان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر روحانی و مبلغ امور دینی در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی استان مشغول فعالیت هستند.

,

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های دینی و فرهنگی در زندان‌های استان با همکاری نهادهای مرتبط خاطر نشان کرد: ۳۸ نماز خانه در سطح زندان‌های استان داریم که ۳ وعده نماز در آنها اقامه می‌شود.

,

وی از احداث و راه اندازی مرکز تخصصی و الکترونیک حفظ قرآن کریم در زندان مرکز کرمانشاه و دیگر برنامه‌های اجرا شده در حال حاضر بیش از ۸۵۰ نفر از زندانیان خانم و آقا موفق به حفظ قرآن کریم از یک جز تا حفظ ۱۴ جزءشده اند.

,

بیگلری بیان داشت: ارتقا سطح آموزه‌های دینی، اخلاقی، غنی سازی فعالیت‌های آموزشی زندانیان و حمایت از خانواده آنها بر کاهش وقوع جرم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

,

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از کارشناسان روانشناس جهت ارتقا مهارت‌های اساسی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: مجتمع آموزشی دانشگاه در این راستا به روز کلاسهای آموزنده‌ای برگزار می‌کنند و شرکت در این کلاس‌ها امتیازاتی از قبیل عفو را در پی دارد.

,

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در زندان‌ها کتابخانه هایی دایر کردیم که ۴۰۰۰ کتاب‌های مختلف اعم از رمان، علمی، تاریخی و … داریم.

,

وی تصریح کرد: یکی از کارهای عمده ما بحث آموزش فنی و است و به این منظور ۲۰ کارگاه آموزشی با مربیان فنی و حرفه‌ای استان راه اندازی کردیم.

,

بیگلری با بیان اینکه در این کارگاه‌ها ۴۰ رشته آموزشی به زندانیان آموزش داده می‌شود، بیان داشت: طی سال گذشته ۱۶۵۰ نفر آموزش فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند که در مجموع ۳۶۰ هزار نفر ساعت می‌شود که در پایان به این افراد گواهی معتبر تعلق می‌گیرند.

,

وی عنوان کرد: این افراد پس از آزاد شدن با این گواهی‌ها و تفاهم نامه‌ای که با صندوق مهر شده می‌توانند وام دریافت کنند و شغل و حرفه‌ای برای خود راه اندازی کنند.

,

به گفته بیگلری، حدود ۴۰ کارگاه شناسایی شده که کسانی که در زندان دوره‌های حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند می‌توانند در این کارگاه‌ها مشغول شوند.

,

وی در ادامه از نظارت دقیق بر بهداشت زندان سخن گفت و بیان داشت: به این منظور در هر زندان یک کارشناس و در زندان مرکزی ۳ کارشناس بهداشت فعالیت می‌کنند و ماهانه کل زندان‌ها به لحاظ رشد حشرات موذی سم پاشی می‌شوند.

,

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل فراوانی عناوین جرم قادر به تفکیک زندانیان نیستیم، خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم افرادی که تحت قرار هستند با مابقی زندانی‌ها در یک جا جمع نشوند و آنها را در قرنطینه جا داده می‌شوند.

,

وی افزود: در کلینیک مثلثی به زندانیانی که بیماری‌های هاص دارند رسیدگی می‌شود و آنها را تحت درمان قرار می‌دهند.

,

بیگلری خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه از پاک‌ترین زندان‌های کشور به لحاظ ورود هر گونه مواد مخدر به درون زندان است.

,

وی تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن زندانیان را ۱۰۰۰ خانواده اعلام و عنوان کرد: تا کنون به خانواده‌های بی بضاعت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شده است.

,

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه بیان داشت: ۳۰۰ نفر از محکومین در زندان‌ها صرفاً به دلایل مالی است و ۷۶ نفر هم به خاطر مهریه در زندان هستند.

,

وی گفت: از سال قبل تا کنون ۱۴۸ نفر از زندانیان ۵ نفر خانم و ۱۴۳ نفر خانم آزاد شده اندکه بدهی آنها حدود ۱۴۸ میلیارد تومان بوده است.

,

بیگلری از گذشت ۶۰۰ میلیون تومانی شاکیان خبر داد و گفت: همچنین حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق منابع ستاد دیه پرداخت شده است.

,

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه بیان داشت: کمک خیرین در جشن گلریزان امسال ۲۴۰ میلیون تومان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه