اخبار داغ

فرماندار قوچان:

رکورد بارندگی‌های 35 ساله در قوچان شکست

رکورد بارندگی‌های 35 ساله در قوچان شکست
فرماندار قوچان از بارش 486 میلیمتری و شکستن رکورد 35 ساله بارندگی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، هادی رجائی نیا، فرماندار قوچان صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: رویکرد بسیار منسجمی در شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سه بخش پیشگیری، درمان و بازتوانی و اشتغال به کار وجود دارد اما به طور کلی مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی عموم مردم جامعه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: با ورود دستگاه های اجرایی، قضائی و انتظامی نمیتوان شاهد موفقیت و تحول عظیمی در عرصه مبارزه با مواد مخدر بود زیرا برای دستیابی به اهداف تعیین شده، نیازمند حرکت عمومی جامعه و همراهی همه جانبه رسانه ها و اصحاب رسانه می باشیم.

,

وی با تشریح وضعیت بارندگی ها در این شهرستان خاطر نشان کرد: بارش های سال آبی جاری در قوچان به بیش از 486 میلیمتر رسیده و با این حجم از بارش ها، رکورد بارندگی ها طی 35 سال اخیر در این شهرستان شکسته شد.

,

فرماندار قوچان با بیان اینکه این حجم از بارندگی ها نباید ما را از مشکلات و تنش های آبی غافل کند و تصور کنیم که مشکلات کم آبی حل شده است، افزود: علیرغم بارندگی های بسیار خوب سال جاری، کماکان از شرایط خشکسالی عبور نکرده ایم و از سویی نمیتوانیم پیش بینی کنیم که در سال های آتی نیز شاهد بارش های خوبی همانند بارش های سال جاری باشیم.

,

رجائی نیا با بیان اینکه نباید فریب این حجم از بارندگی ها را بخوریم و می بایست کماکان مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف بهینه را در اولویت قرار داد، تصریح کرد: در حال حاضر میانگین حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای کشور حدود 82 درصد ظرفیت کل است اما این در حالیست که با این حجم از بارندگی ها فقط 30 درصد از حجم سد تبارک قوچان پر شده است.

,

وی با اشاره به افزایش مصرف برق و ضرورت مدیریت مصرف در این بخش نیز گفت: در گذشته پیک مصرف برق از ابتدای غروب تا حدود ساعت 23 شب بود که در حال حاضر این بازه تغییر کرده و بیشترین مصرف انرژی برق بین ساعت 12 ظهر تا 16 عصر می باشد که دلیل اصلی آن گسترس استفاده از سیستم های سرمایشی به ویژه کولرآبی در شهرستان می باشد و این مساله نیز از تغییر اقلیم قوچان حکایت دارد.

,

رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به تنطیم سند توسعه اقتصادی روستاها نیز یادآور شد: در سال گذشته سند توسعه روستاهای دهستان قوچان عتیق و شش روستا از دهستان دولتخانه در بخش باجگیران انجام شد و در سال جاری نیز این طرح  با تغییر محوریت از دهستان به روستا در حال اجرا بوده و معتقدیم مطالعات انجام شده و تنظیم سند توسعه اقتصادی روستاها با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی روستاها این منطقه شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه