اخبار داغ

نماینده رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد:

نزدیک 33 هزار معتاد تحت پوشش مراکز درمانی استان یزد قرار دارند

نزدیک 33 هزار معتاد تحت پوشش مراکز درمانی استان یزد قرار دارند
نماینده رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در مجموع 32 هزار و 976 معتاد در سال گذشته در استان تحت نظر و درمان در مراکز سرپایی خصوصی، کلینیک‌های سرپایی اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد حسین زارع در نشست خبری روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: با توجه به اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است  هدف ما، مبارزه با مواد مخدر و طبق برنامه ششم توسعه، کاهش آسیب اعتیاد به زیر 25 درصد است و از این جهت در حوزه درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، در سال گذشته حدود 12 جلسه برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه 145 مرکز سرپایی، اقامتی و کاهش آسیب اعتیاد در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 130 واحد، مرکز پیشگیری و کلینیک‌های سرپایی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی است که پزشکان در آن فعالیت دارند و با درمان دارویی بیماران را درمان می ‌کنند.

,

نماینده رئیس کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: 14 واحد کمپ ترک اعتیاد نیز در استان فعالیت دارند که یکی از آنها متعلق به بانوان و بقیه متعلق به مردان است و پنج مرکز گذری کاهش آسیب اعتیاد نیز در استان فعال هستند.

,

زارع با بیان اینکه در مجموع 32 هزار و 976 معتاد در سال گذشته در استان تحت نظر و درمان بودند، ادامه داد: در مراکز سرپایی خصوصی و کلینیک‌های سرپایی اعتیاد 27 هزار نفر حضور دارند که از این تعداد یک هزار و 600 نفر بانوان هستند و در کمپ‌ها نیز چهار هزار و 973 نفر حضور پیدا کردند که 130 نفر آنها بانوان هستند.

,

وی گفت: معتادان استان با توجه به ورودی و مراجعه مراکز درمانی و کمپ‌ها بیشتر به تریاک معتاد بودند و پس از آن مصرف هروئین، قرص ترامادول، کراک و شیشه در بین معتادان یزدی شیوع دارد و آمار نشان می‌دهد ماده مصرفی غالب در استان تریاک است.

,

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: سطح سواد بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی اعتیاد و کمپ‌ها در استان، متوسطه و سیکل بوده و از 22 سال به بالا سن دارند و بیشترین آمار مراجعه کننده نیز مربوط به شهر یزد است که هم اکنون 71 درصد از جمعیت تحت پوشش یعنی 18 هزار و 500 نفر در کلینیک‌های درمانی اعتیاد یزد حضور دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه