اخبار داغ

دستگاه‌های نظارتی ورود کنند؛

معادن گچ سجزی، منشأ رسوبات ریزدانه اصفهان!

معادن گچ سجزی، منشأ رسوبات ریزدانه اصفهان!
رئیس اداره امور بیابان اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان گفت: زمانی که باد از مسیر معادن عبور می‌کند این ریز گردها را با خود حمل می‌کند و حجم بیشتری از گردوغبار را به سمت اصفهان می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی نریمانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه 65 درصد اقلیم کشور، اقلیم خشک و فرا خشک است و از این اقلیم انتظار طوفان‌های گرد و غبار به‌صورت معقول است، اظهار کرد: اتفاقاتی که در طول هفته‌های گذشته رخ داد به دلیل فعال شدن یک سامانه پُر فشار از جنوب استان سمنان در کویر معلمان و اطراف ریگ جن که باعث هجوم ریز گردها به اصفهان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
رئیس اداره امور بیابان اداره کل محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: بادها در فصول گرم در مناطق گرم و خشک از سمت شمال غربی، شمالی و شمال شرقی می‌وزد که اگر سرعت آن از حدی بیشتر شود ریز گردها را انتقال می‌دهد؛ بر اساس بررسی‌های میدانی که انجام دادیم، یکی از دلایل وجود این‌همه ریزگرد به دلیل بارندگی‌های اول سال است و همچنین سیلاب‌ها باعث شده یک سری کلنی رسوب در این مناطق ایجاد شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: با توجه به خشک شدن رطوبت کلنی رسوب و وزش بادها، این‌ها به سمت اصفهان هجوم می‌آورد، با تصاویر ماهواره‌ای بررسی می‌کنیم که محل این کلنی را تشخص دهیم و بدانیم از کدام ناحیه انجام است.
,
 
,
نریمانی با بیان اینکه معادن گچ در منطقه سجزی اصفهان منشأ رسوبات ریزدانه است، تصریح کرد: زمانی که باد از مسیر معادن عبور می‌کند این ریز گردها را با خود حمل می‌کند و حجم بیشتری از گردوغبار را به سمت اصفهان می‌آورد؛ این معدن کمک می‌کند که ریز گردها بیشتر که قطع‌ها غلظت ریز گردها بیشتر می‌شود.
,
 
,
وی ادامه داد: طبق بخشنامه اقدام ملی برای مقابله با گردوغبار هیئت دولت در سال 95 محیط‌زیست را متولی این کار قرار داده است؛ محیط‌زیست یک سری مطالعات انجام داد که در طول 50 سال گذشت برای موجب به تثبیت شن‌های روان شد.
,
 
,
رئیس اداره امور بیابان اداره کل محیط‌زیست اصفهان خاطرنشان کرد: منشأ آلودگی‌های جدید، ریز گردهاست که این ریز گردها به دلیل خشک هوا پراکنده‌شده است؛ جلساتی برگزار کردیم و قرار است منشأ این ریزگرد ها مشخص شود و عامل‌های کنترل در دنیا دو حالت دارد، کاشت درخت و یا ماچ باشی می‌کند.
,
 
,
به هر حال می بایست با هر عاملی که باعث کاهش کیفیت هوا می شود مقابله کرد و سلامت مردم به هیچ چیز دیگری معاوضه نشود. اهمیت سلامت مردم دادگستری را بر آن داشت تا پا به میدان بگذارد.
,
 
,
همچنین رئیس‌کل دادگستری استان اصفهاندر تشریح برخورد با معادن گچ سجزی اصفهان که موجب افزایش آلایندگی هوا می‌شود، گفت: گزارش‌های محیط‌زیست باید به‌صورت جدی پیگیری شود، جلوگیری از ساخت مراکز تولیدی در اطراف اصفهان، ایجاد معادن گچ و ضررهای وارده بر محیط‌زیست از مواردی است که باید توسط دادگستری اصفهان پیگیری شود.
,
 
,
محمدرضا حبیبی ادامه داد: گزارش‌های که می‌آید به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و دستگاه قضا آماده برخورد با متخلفان است؛ صنعت برای زندگی مردم است و اگر محیط‌زیست اصفهان هم پیرامون معدن گچ چنین ادعایی دارد باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه