اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت لرستان:

9 کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام می‌شود

9 کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام می‌شود
مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: هزار و 350 زائر لرستانی در قالب 9 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، با اشاره به اعزام زائران بیت‌الله الحرام اظهار داشت: امسال هزار و 350 زائر در قالب 9 کاروان از شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت، الشتر، دورود، الیگودرز و بروجرد به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: این کاروان‌ها در قالب هفت کاروان مدینه‌بعد و دو کاروان مدینه‌قبل است؛ اولین کاروان از خرم‌آباد روز19تیرماه اعزام می‌شود و آخرین کاروان از الیگودرز است که روز پنجم محرم به کشور بازمی‌گردد.

,

 

,

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: امسال دو شاخصه ویژه در راستای شعار مقام معظم رهبری که سال رونق تولید است داشتیم، بر این اساس تقریباً سوغات ایرانی را در استان نهادینه کرده‌ایم که با ابزارهای مختلف زائرین ما تشویق می‌شوند که سوغات خود را به‌عنوان یک امر پسندیده و سنت حسنه از ایران تهیه کنند و ارز آن از کشور خارج نشود.

,

 

,

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه ما در امدادرسانی به سیل‌زدگان پل‌دختر و استقبال خوبی که کارگزاران حج و زیارت ما در امدادرسانی داشتند با حمایت زائران، هر کاروان یک امر خیری را به‌عنوان یک الگو مطرح کردند تا با حمایت جمعی کاروان‌ها این مهم را انجام دهند، امیدواریم این فرهنگ را به‌عنوان یک الگو معرفی کنیم و جایگزین سنت‌های قبلی شود.

,

 

,

خسروی گفت: برای کاروان‌های مدینه‌قبل 10 جلسه آموزشی و برای کاروان‌های مدینه‌بعد 12 جلسه آموزشی با سرفصل‌های معین و محتوای آموزشی از قبل تولیدشده که در حال برگزاری است و مدیران کاروان‌ها این آموزش‌ها را بر عهده‌دارند.

,

 

,

وی بابیان اینکه سهمیه زائران ایرانی فعلاً افزایشی نداشته است افزود: دو همایش متمرکز زائرین برگزار شده و مسائل پزشکی، امنیتی و انتظامی و مناسک حج به‌صورت نمادین در شهرهای بروجرد و خرم‌آباد برگزار شد و روز دوشنبه همایش یاوران حجاج در خرم‌آباد با حضور افراد فرهیخته و منتخب حجاج و مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه