اخبار داغ

دادستان مرکز استان در نشست خبری مطرح کرد:

صدور کیفرخواست ۷ نفر در ماجرای کارخانه قند یاسوج/خدا نکند در جمعه بازار اتفاقی بیفتد که کوتاه نمی آیم

صدور کیفرخواست ۷ نفر در ماجرای کارخانه قند یاسوج/خدا نکند در جمعه بازار اتفاقی بیفتد که کوتاه نمی آیم
کرمی:رئیس کمیسیون واگذاری آقای استاندار است که در طرف دادخواست خود رییس کمیسیون را نیز نوشته ایم و طرف دعوا قرار داده ایم اداره صنعت معدن و ثبت اسناد را نیز طرف دعوا قرار داده ایم، اگر منحل شود اراضی که واگذار شده است نیز باید برگردانده شود امیدوارم دادگاه خواسته ما را بپذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس پیش از ظهر امروز نشست خبری دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مهرداد کرمی در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: رسانه خیلی می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی کمک کار باشد و این یک‌ واقعیت است.

,


وی افزود: در دادسرا چند موضوع را پیگیری می‌کنیم دادسرا مرجع تعقیب است تحقیقات مقدماتی را انجام می دهد دادستان، بازپرس و دادیار و تعدادی کارمنداست؛ دادیار ها اختیارات قضایی دادستان را دارند، دادستان و دادیار و معاون مرجع تعقیب هستند بازپرس قاضی تحقیق است، جاهایی هست که بازپرس نیز باید نظر دادستان را بپذیرد، وظیفه نهایی دادسرا آماده کردن پرونده نهایی و ارسال به دادگاه برای صدور حکم است.

,
,



کرمی اظهار کرد: وقتی پرونده ای وارد می‌شود باید ثبت شود قبلا همه پرونده ها به مراجع قضایی ارسال می شد و شاید چند ماه طول می کشید که گرفتاری هایی نیز برای مردم ایجاد می‌کرد، دراواخر سال ۹۶و اوایل ۹۷ و ۹۸ پرونده ها از طریق سیستم خدمات الکترونیک ارسال شود و ما ثبت شعبه می کنیم این ثبت متمرکز است که از خیلی از حواشی جلوگیری کرد و استان ما از محدود استان هایی است که این کار را انجام داده است، یکی از مهمترین کارها ثبت متمرکز پرونده ها و جلوگیری از رفت و آمد زیاد بود.

,
,
,

 

,


دادستان مرکز استان مطابق ماده ۲۷ دادسرا های شهرستان ها و دادگاه های بخش نظارت دارد نظارت قضایی است و دادستان استان مکلف است مشکلات قضایی آنها را حل کند نظارت نیز به خوبی در استان انجام شده است، رسیدگی های قضایی حجم عمده کار ماست تا چند سال قبل وظیفه اصلی دادسراها تحقیق بوده است حقوق عامه دو سال است بُلد شده است ماده ۲۲قانون دادسرا در بحث احیای حقوق عامه نیز مکلف است ورود کند.

,
,



کرمی تاکید کرد: وقتی بحث اشتغال حل شود بیکاری کمتر می شود قطعا پرونده ها کمتر است و قطعا راهروهای ما نیز خلوت تر می شود، اگر بیکاری حل شود خیلی از مشکلات حل می شود.

,
,
,


دادستان در خصوص وضعیت بازار گفت: ما در خصوص بحث بازار وظیفه ای نداریم و با صنعت و معدن است که ارتباطی با ما ندارد اما وقتی موضوع در سال ۹۷مهم بوده است دادستان کل کشور دستورالعمل صادر کردند که نظارت کنیم خیلی از موارد را پیشگیری کردیم  کار باید علمی نیز انجام شود، در بحث نظارت بر بازار به طور جدی ورود کردیم کارهای خوبی انجام شد بازدید از بازار داشتیم حتی کشتارگاه هم بازدید داشتیم دادیار ما مامور بر این است که روزانه بر بازار نظارت کند.

,
,


وی افزود: در بحث منابع طبیعی و محیط زیست هم ورود کردیم، هر چند که اعتقاد دارم ادارات متولی خودشان اداراتی طویل هستند با کارمندان زیاد که در کنار آنها و با کمک آنها کارهای موثری را انجام دادیم این ادارات نیز خوشحال هستند که ما کمک شان می کنیم.

,
,

 

,

کرمی ادامه داد: سال گذشته ۱۸هزار و ۹۴۲ متر مربع از اراضی را رفع تصرف کردیم، ۳۳۲هکتار از منابع طبیعی رفع تصرف کردیم علاوه بر رفع تصرف جریمه نیز شده است، بخشی در راستای تبصره ۵۵است برخی مکان ها کاشت هابی انجام می شود درخت نیز رشد کرده است که دیگر خوب نیست آن را قطع کنیم اگر نهالی کاشته می‌شود از سهل انگاری برخی از دستگاه ها بوده است، اگر نهالی کاشته می شود در همان ابتدای کاشت باید کنده شود.

,


دادستان گفت: ۵۸ هکتار از حریم رودخانه ها را در سال گذشته آزاد کردیم این اصلا چیزی نیست و‌ کم است ضرب الاجل برای اب و فاضلاب تعیین کردیم که باید حریم رودخانه ها آزاد شود
اگر در سیل اخیر جایی رفع تصرف شد خود سیل این کار را کرد، 8هزار و ۴۶۴فقره انشعاب غیر مجاز شهری و ۲هزار و ۶۲۹فقره انشعاب غیر مجاز روستایی جمع آوری شد.



کرمی تاکید کرد: کارهایی که در حوزه پیشگیری از آتش سوزی انجام می شود را قبول نداریم،  الان رسم شده است که ای مردم، ای بسیج خودتان را برسانید و منِ رییس در اداره نشسته باشم.

,
,
,
,
,
,
,



وی درباره منطقه حفاظت شده کوه خاییر گفت: این منطقه حفاظت شده است بخشی به استان خوزستان واگذار شده بود که از نظر من تخلف است محیط زیست ما باید دستخوش تغییرات شود، خیلی از اراضی شمال شهر به اسم دولت ثبت شده است .

,
,
,

 

,

کرمی گفت: تشکر ویژه  از نیروی انتظامی استان دارم در بحث  نزاع ها افزایش چهار درصدی در این سه ماهه نسبت به سه ماهه سال گذشته داشتیم اما واقعیت این است در بخش جرایم خشن کارهایی در استان انجام شده است کاهش چشم گیری داشتیم .


دادستان در خصوص کارخانه قند گفت: کارخانه قند از ابتدا برای ما مهم بوده است برخی از مسولان اعتقاد داشتند امکان شروع مجدد آن وجود دارد قول هایی می دادند اما به آن عمل نشد از همان سال ۹۵دستورات قضایی دادیم که ورود کنید تحقیقات آن کمی طولانی شد تا اینکه بحث مبارزه با فساد اقتصادی در کشور مطرح شد اکنون باید گفت تحقیقات کارخانه تکمیل شده است سازمان اطلاعات سپاه کار کرده گزارشات خوبی به ما دادند ۲ هزار صفحه تحقیق انجام شد که به دادگاه ارسال شده است کار کارخانه در دادسرا تمام شده است به دادگاه ارسال شده است که در اسرع وقت قطعا رسیدگی می شود.

,
,
,
,


کرمی گفت: هرکسی که به نحوی با این موضوع مرتبط بوده است تحقیق کردیم هفت نفر متهم در این پرونده داریم که برای آنها کیفر خواست صادر شده است استقلال کارخانه قند را نیز از دادگاه خواستیم.

,
,

 

,

وی در خصوص پتروشیمی گفت: در زمان ثبت پتروشیمی بویراحمد و دنا جعل سند در خصوص یک فیش بانکی انجام شده بود که در آن خصوص حکم صادر و اجرا شد اما در بحث استقلال آن دادخواست دادیم اواخر سال گذشته درخواست خود را تقدیم دادگاه حقوقی کردیم امیدواریم هر چه زودتر حکم صادر شود و به خواسته خود برسیم.



کرمی اظهار کرد: رئیس کمیسیون واگذاری آقای استاندار است که در طرف دادخواست خود رییس کمیسیون را نیز نوشته ایم و طرف دعوا قرار داده ایم اداره صنعت معدن و ثبت اسناد را نیز طرف دعوا قرار داده ایم، اگر منحل شود اراضی که واگذار شده است نیز باید برگردانده شود امیدوارم دادگاه خواسته ما را بپذیرد.

,
,
,
,
,


 

,
,

دادستان در ادامه گفت: بحث همراهی را نیز قانون بیان می‌کند ملاک ما در همراه و عدم همراهی قانون بوده و هست همراه رییس کل بوده ام و هستم آدم زحمت کش هستند و زحماتش قابل تقدیر است وقتی که پرونده جعل تشکیل می شود پرونده باید از دادسرا به دادگاه برود تا دادستان کیفر خواست نخواهد به دادگاه ارسال نمی شود، آن زمان یعنی سال ۹۵آقای مزارعی نیز از دستورات اولیه من اطلاعی هم نداشتند وقتی کیفر خواست صادر می کنم به آن اعتقاد دارم، کیفرخواست پتروشیمی سال ۹۷بوده است آن موقع ما ورود کردیم قبل از خیلی از مسایل ما ورود کردیم .

,

 

,


کرمی تاکید کرد: در عمل ثابت کردیم که مبارزه می کنیم چیزی که مد نظر ما هست آخرتی قانون است در فضای آرام باید کار قانونی انجام شود که انجام نیز شد خود آقای مزارعی می داند من چقدر با وی همراه بودم.

,
,

 

,

وی افزود: هر جایی که سرمایه گذاری مشروع باشد حمایت می کنیم و خواهیم کرد سرمایه گذاری مشروع باید در استان انجام شود ما هیج جایی مانع نشدیم همیشه هم مشوق سرمایه گذاری در استان بودم چراکه به هر حال سرمایه گذاری یعنی ایجاد اشتغال و یعنی ارجاع پرونده های کمتر به دادسرا.

,


کرمی گفت: برای مدیرانی که حکم شلاق صادر شده بود مراحل مقدماتی آن باید طی شود این حکم قطعی شده بود روز قبل از اجرای حکم،  دستور توقف از رئیس قوه قضاییه به اعاده دادرسی دادند باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

,
,


وی افزود: مدیر باید خطر پذیر باشد مدیری که کار می‌کند به مردم خدمت کند ما نیز همراهی اش می کنیم، مدیران کار کنند ما پشت سر آنها هستیم خیلی از جاها ما پشت سر آنها هستیم و ما وادار شان می کنیم کار کنند


کرمی گفت: در خصوص نیروهای بیمارستان گزارشاتی رسیده است که در حال پیگیری است.

,
,
,
,
,



وی در خصوص سرقت طلافروشی فروشی یاسوج گفت: کشف آنها واقعا کار راحتی نبود، وضعیت مطلوبی در بخش امنیت در استان داریم جرایم خشن در استان کاهش داشتیم نیروهای زیادی برای امنیت استان کار می کنند.

,
,
,



کرمی در خصوص جمعه بازار گفت: نظر من در این خصوص ساماندهی این موضوع است و متولیان نیز باید آن را ساماندهی کنند ما دستگاه قضایی نمی گوییم حتما جابجا شود باید وضعیت امنیتی آن مطلوب شود که از این بمب بودن خارج شود، اگر متولیان گفتند باید جابجا شود ما نیز حمایت می کنیم بنابراین ما قائل به ساماندهی هستیم صرف جا به جایی مد نظر نیست
باید ساماندهی شود و خدا نکند تا روزی که من اینجا هستم اتفاقی در این مکان رخ دهد که کوتاه نمی آیم.

,
,
,
,


دادستان در پایان درباره انتخابات گفت: گاهی در استان آنقدر زود انتخابات را شروع می کنند که ما نیز مجبور می شویم اظهار نظر کنیم انتظار دارم رسانه ها به تامین امنیت در انتخابات کمک کنند رسانه ها نقش مهمی در این راستا دارند به برگزاری انتخابات سالم کمک کنیم ما همیشه حامی رسانه ها بودیم هستیم و خواهیم بود.

 

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه