اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

طرح ترسیب کربن در 27 هزار هکتار از اراضی گالیکش اجرای شد

طرح ترسیب کربن در 27 هزار هکتار از اراضی گالیکش اجرای شد
فرماندار گالیکش گفت: طرح آبخیزداری و همچنین طرح ترسیب کربن، یکی از طرح‌ها و سیاست‌های خوب دولت است که در شهرستان گالیکش مساحتی بالغ‌بر 27 هزار هکتار را پوشش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ پیش از ظهر امروز، جلسه طرح ترسیب کربن در حوزه آبریز اوغان شهرستان گالیکش به ریاست فرماندار و با حضور رئیس منابع طبیعی و جمعی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای هدف در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گالیکش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

فرماندار گالیکش بابیان اینکه اجرای این طرح از فرسایش عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان جلوگیری می‌کند خاطرنشان کرد: گالیکش یکی از شهرستان‌هایی است که از نوع پوشش گیاهی، نگاه ویژه‌ای به آن است.

,

حسین مایلی افزود: طرح آبخیزداری و همچنین طرح ترسیب کربن، یکی از طرح‌ها و سیاست‌های خوب دولت است که در شهرستان گالیکش مساحتی بالغ‌بر 27 هزار هکتار را پوشش می‌دهد.

,

فرماندار گالیکش تصریح کرد: زمانی می‌توان از موفقیت این طرح سخن گفت که مشارکت همه‌جانبه مردم را شاهد باشیم.

,

وی گفت: پدیده ریز گردها از استان‌های هم‌جوار یک تهدید جدی برای استان و شهرستان خواهد بود که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

,

مایلی تأکید کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها نسبت به کاشت نهال در اراضی شیب‌دار جهت انجام هرچه بهتر این طرح اهتمام ورزند.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش نیز گفت: دو پروژه ترسیب کربن در شهرستان‌های آزادشهر و گالیکش برای مقابله با بیابان‌زایی در حال انجام است.

,

صفر سیجانی اظهار کرد: تخریب و کاهش پوشش گیاهی، فرسایش خاک، تغییرات اقلیمی و اکوسیستمی و افزایش گازهای گلخانه‌ای سبب شده تا این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه