اخبار داغ

در نشست مشترک مدیران صنایع قزوین با سفیر کشور ارمنستان مطرح شد؛

صادرات ۵۰۲ کالای ایرانی به اوراسیا با نهایی‌شدن توافقنامه با ارمنستان

صادرات ۵۰۲ کالای ایرانی به اوراسیا با نهایی‌شدن توافقنامه با ارمنستان
در نشست مشترک مدیران صنایع قزوین با سفیر کشور ارمنستان مطرح شد که پس از فعال شدن این توافقنامه ۵۰۲ کالا از ایران به کشورهای اوراسیا صادر و ۳۶۰نوع کالا به ایران وارد خواهد شد و امکانات بسیاری را برای هر دو طرف فراهم می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نشست مشترک مدیران صنایع شهرصنعتی البرز با سفیر کشور ارمنستان عصر امروز(یکشنبه) در ساختمان منابع آب شرکت شهر صنعتی البرز برگزار شد و استفاده از ظرفیت استان و ارمنستان برای همکاری مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
بازدید از 5واحد تولیدی مستقر در شهر صنعتی البرز از دیگر برنامه‌های این روز سفیر ارمنستان در استان قزوین بود.
,
 
,
داریوش یوسفی فخر در ابتدای این نشست اظهار کرد: شهرصنعتی البرز در تولید ناخالص ملی تاثیر داشته و دارای نقاط مثبت و قابلیت‌های بسیاری است. 
,
 
,
مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز افزود: باتوجه به موارد گفته شده ما امادگی داریم مه فرصت‌های سرمایه گذاری در این شهر را مد نظر قرار داده و به ما اعلام کنند.
,
 
,
در ادامه فرماندار البرز اظهار کرد: امیدواریم در راستای بازدیدهای صورت گرفته فرصت تبادل نظر بین صنعتگران دو کشور فراهم شود و همین موارد زمینه تولیدات بیشتر و فعالیت بین المللی را فراهم می‌کند.
,
 
,
شهرصنعتی‌البرز از پتانسیل بالایی برای همکاری با ارمنستان برخوردار است
, شهرصنعتی‌البرز از پتانسیل بالایی برای همکاری با ارمنستان برخوردار است,
 
,
پس از آن آرتاشس تومانیان ابراز کرد: در دوران سفیر بودن خود چهار مرتبه از استان قزوین بازدید داشته و این دیدارها ادامه پیدا می‌کند، امروز نخستین دیدار را از شهرصنعتی البرز داشتم، قابلیت‌های این واحدهای تولیدی مرا جذب کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: ایران بواسطه تحریم‌ها دارای مشکلات اقتصادی است، ما در این شرایط کنار کشور دوست خود هستیم.
,
 
,
سفیر کشور ارمنستان در ایران پس از ارائه اطلاعاتی درباره کشورشان گفت: از حدود 15سال گذشته تورم در ارمنستان 2تا3درصد است و واحد پول این کشور دارای ارزش و ثابت است که در آغاز فعالیت‌های اقتصادی تاثیر گذار است. 
,
 
,
وی افزود: ایران با اتحادیه اوراسیا موافقتنامه‌ای مبنی بر کشور ناظر بودن تنظیم کرده که این موضوع درصورت تایید نهایی یک نقطه مثبت به شمار می‌آید و شاخصه و اطلاعات زیادی را در اختیار هم قرار می‌دهیم.
,
 
,
این مقام مسئول بیان کرد: پس از فعال شدن این توافقنامه 502 کالا از ایران به کشورهای اوراسیا صادر و 360نوع کالا به ایران وارد خواهد شد و امکانات بسیاری را برای هر دو طرف فراهم می‌کند.
,
 
,
وی ادامه داد: دولت جدید قول داده کت تا چند سال آینده راه ایران و ارمنستان به جاده ترانزیت بین المللی تبدیل خواهد شد و هر فردی خواستار سرمایه گذاری باشد، می‌تواند براحتی نسبت به این کار اقدام کند.
,
 
,
تومانیان اذعان کرد: های تکنولوژی و آی تی از مواردی است که در مرتبه پیشرفته‌ای قرار دارد؛ محصولات کشاورزی و فراوری آن، تراش طلا و جواهر، انرژی‌های تجدیدپذیر، کفش و توریسم از جمله زمینه‌های پیشرفته و دارای قابلیت در ارمنستان است. 
,
 
,
تولید مشترک دو کشور زمینه رشد اقتصادی
, تولید مشترک دو کشور زمینه رشد اقتصادی,
 
,
وی افزود: باتوجه به بازدید صورت گرفته ما حتما باهم فعالیت خواهیم کرد و پتانسیل همکاری دو کشور تا پنج برابر است و درواقع لازم است بیشتر هم را بشناسیم و دیدارها به این جلسه محدود نشود.
,
 
,
سفیر کشور ارمنستان در ایران بیان کرد: استان قزوین و تمام ایران و همچنین ارمنستان از پتانسیل بالایی برخوردار است که متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
,
 
,
وی افزود: تعرفه‌های گمرگ به ایران بسیار بالاست و از این رو تجارت با ایران سخت است، ما از ایران گاز دریافت کرده و به شما برق صادر می‌کنیم.
,
 
,
این مقام مسئول اظهار کرد: داشتن تولید مشترک باعث رشد اقتصادی دو کشور و وارد شدن به بازا روسیه خواهد بود، که تشکیل یک هیئت به آغاز این فعالیت‌ها و تبادل نظر کمک می‌کند. 
,
 
,
120میلیون دلار واردات ارمنستان به ایران
,
 
,
در ادامه این نشست عضو اتاق بازرگانی استان عنوان کرد: سال 97نزدیک به 3میلیون دلار و 120میلیون دلار واردات از کشور ارمنستان داشت که باید افزایش یابد. 
,
 
,
وی ادامه داد: گران بودن هزینه‌های فرودگاهی، عدم وجود امکانات مناسب در ایروان، مشکلات حمل و نقل در تجارت زمینی، عوارض گمرکی بالا برای ورود به ارمنستان، بروکراسی شدید اداری، افزایش عوارض برای ورود کامیون‌ها بطور خاص از جمله مشکلات موجود بود.
,
 
,
آهنگریان بیان کرد: تشکیل سازمان مشترم برای رفع موانع و واردات و سادرات، ایجاد منطقه آزاد تجاری میان دو کشور، تولید محسولات ایرانی در ارمنستان و صادرات آن به سایر کشورها و استفاده از تعرفه‌های ترویجی از پیشنتادات و ظرفیت‌های موجود است. 
,
 
,
وی افزود: در نشست پیشین قرار شد نمایشگاه مشترک و فعالیت عملی میان دو کشور و استان قزوین فراهم شود که بصورت محدود در سفارتخانه انجام شد و پس از آن ادامه پیدا نکرد.
,
 
,
علیخانی در ادامه این نشست اظهار کرد: داشتن پتانسیل‌های فراوان و سابقه طولانی در صنعت در قزوین 3هزار و  949واحد صنعتی فعال هستند و در آن‌ها 1290محصول صنعتی تولید می‌شود. 
,
 
,
وی سپس به بیان رتبه محصولات تولید شده استان و قابلیت‌های طبیعی و تاریخی پرداخت و گفت: 60میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تصویب شده که 26میلیون دلار سرمایه خارجی بوده و اکنون7طرح سرمایه گذاری خارجی در استان داریم. 
,
 
,
مدیرکل سرمایه گذاری استان‌ها ابراز کرد: گردشگری، انرژی خورشیدی و بادی از پتاتسیل‌های استان قزوین برای سرمایه گذاری است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه