اخبار داغ

مرگ سالانه ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در پایتخت

مرگ سالانه ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در پایتخت
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان سالانه ۴ تا ۵ هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور گفت: معمولاً همه می‌پرسیم چرا وقتی همه چیز خوب است باید به سمت تغییر برویم در حالی که در زمان بحران منابع کاهش پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
میلانی در خصوص وضعیت بحرانی ترافیک شهر تهران و آلودگی هوای این شهر گفت: مطابق اعلام سازمان های جهانی آلودگی هوا در مرگ و میر انسانها نقش عمده ای دارد.
,
 
,
وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان در تهران بین ۴ تا ۵ هزار مرگ در هر سال به دلیل آلودگی هوا رخ می دهد و تعداد افراد زیاد دیگری هم دچار ناراحتی های قلبی می شوند.
,
 
,
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتشار آلودگی هوا از جانب وسایل متحرک بیش از سایر عوامل است و این وسایل متحرک باعث افزایش ذرات معلق در شهر شده اند.
,
 
,
میلانی خاطرنشان کرد: با هر تغییر در اجزای سیستم حمل و نقل می توانیم تاثیر بسزایی در وضعیت آلودگی شهر تهران داشته باشیم.
,
 
,
وی ادامه داد: البته بررسی متوسط غلظت آلاینده های اصلی شهر تهران بین سالهای ۸۶ تا ۹۷ حکایت از آن دارد که روند غلظت آلاینده ها نزولی شده است‌.
,
 
,
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ به تعداد ۲۰ روز هوای پاک و ۱۳۲ روز هوای سالم تجربه کردیم که در سال ۹۶ این عدد تنها ۵ روز هوای پاک بوده است.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه