اخبار داغ

در نشست خبری رئیس کل دادگستری گلستان عنوان شد؛

انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از صدا و سیمای استان / مسئولین ایستاده در میدان نداریم؛ خیلی ها مدیر جلسه ای اند/ افزایش 25 درصدی توهین به اشخاص در گلستان

انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از صدا و سیمای استان / مسئولین ایستاده در میدان نداریم؛ خیلی ها مدیر جلسه ای اند/ افزایش 25 درصدی توهین به اشخاص در گلستان
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت : سال گذشته 51822 مورد مشاوره رایگان ، 189 وکالت رایگان ، 4300 مورد حکم جایگزین حبس داشتیم که افزایش 49 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان ظهر امروز یکشنبه دوم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد : سال 97 سال پرکاری برای دستگاه قضا در استان بود و ما در آیتم های مختلف شاهد افزایش ورودی پرونده ها بودیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛,

هاشمیان با انتقاد از صدا و سیمای گلستان گفت : صدا و سیمای استان گلستان محدود شده به اخبار روزمره مثلا خبر اسبدوانی را هم پوشش می دهد و مثل آن خبر قوه قضاییه را ، در حالیکه کثرت پرونده ها و حل مشکلات عزم همه جانبه و خیزش استانی می خواهد ، همه باید برای کاهش جرم تلاش کنند .

,

وی با اشاره به اینکه قبلا برنامه سیمای قانون از شبکه گلستان پخش می شد افزود : از سال جدید بارها به صورت شفاهی و مکاتبه ای با مسئولین صدا وسیمای استان ارتباط برقرار کردیم اما هنوز سیمای قانون برقرار نشده است در حالی که خودشان می گفتند پربیننده ترین برنامه صدا و سیما بوده اما ما به این بسنده نکردیم و ارتباط خودمان را با سایر خبرنگاران و شبکه های مردمی و مساجد برای حل مشکلات مردم برقرار کردیم .

,

مدیر کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد : طبق ماده 36 قانون مجازات اسلامی محکومین بالای 100 میلیون تومان باید اطلاع رسانی شود لذا ما پارسال 13 پرونده را برای اولین بار در کشور اطلاع رسانی کردیم و اثرات خوبی هم داشت و امسال هم تاکنون 4 پرونده رای قطعی صادر شده است .

,

هاشمیان با بیان اینکه امسال هم 17 پرونده در جریان است ، گفت : در یکی از این پرونده ها که 19 شاکی دارد آقایان یاسر شیخ و سید حسین شفاهی تنکابنی بالای یک میلیارد تومان انتقال پول و چندین دستگاه آپارتمان بود ، در پرونده دوم شاکی پست بانک و متهم غلام خامسی که به اتهام 14 میلیارد و 700 میلیون تومان 9 سال حبس و رد مال و 2 برابر مبلغ اختلاس نیز جزای نقدی محکوم شد ، در پرونده سوم شاکی بانک مسکن و مشتریان و متهم عبدالله هلاکو با اختلاس 138 میلیون تومان که به 5 سال حبس تعزیزی و انفصال دائم و دو برابر جزای نقدی و پرونده چهارم نیز شاکی بانک سپه و متهم آقای حمیدرضا سجادی به جرم جعل امضا و اختلاس  به مبلغ 180 میلیون تومان که به 7 و نیم سال حبس تعزیزی ، انفصال دائم از خدمت و رد مال و 2 میلیارد جریمه نقدی محکوم شد .

,

وی تاکید کرد : به نسبت سال 96 در سال گذشته 6.7 درصد افزایش جرم داشتیم و نسبت پرونده های حقوقی هم به نسبت مدت مشابه 22.7 درصد افزایش داشت و علت این افزایش را می توان در وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب مردم جستجو کرد .

,

مقام ارشد دستگاه قضایی در گلستان اضافه کرد : اولین جرم استان سرقت تعزیزی است که افزایش 13.9 درصدی را نشان می دهد ، ضرب و جرح عمدی که دومین جرم استان است اما افزایشی را نشان نمی دهد ، سومین جرم استان توهین به اشخاص است که 25 درصد افزایش داشته است ، همچنین تهدید و تخریب نیز در رتبه های بعدی قرار دارند .

,

هاشمیان یادآور شد : به برخی دستگاهها هشدار دادم که در بحث پیشگیری از جرم هیچ عذری پذیرفته نیست ، دستگاه های متولی در میدان نیستند ، خیلی از اینها مدیران جلسه ای هستند ، مسئولین ایستاده در میدان نداریم و تعداد آنها روز به روز کمتر می شود ، اقدامات جهادی مستلزم حضور در میدان است نه جلسات .

,

وی به آمار کمیسیون عفو اشاره کرد و گفت : 212 درخواست در سال گذشته داشتیم که 135 نفر تشکیل پرونده شدند و 62 نفر نیز مورد موافقت قرار گرفتند ، همچنین در چله انقلاب بهمن ماه سال گذشته 2737 نفر مشمول عفو رهبری شدند که 1230 نفر آزاد و 1507 نفر مشمول تخفیف شدند.

,

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد : سال گذشته 51822 مورد مشاوره رایگان ، 189 وکالت رایگان ، 4300 مورد حکم جایگزین حبس داشتیم که افزایش 49 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد .

,

هاشمیان در پایان اظهار داشت : مردم ، نخبگان و فعالان مردمی و رسانه ای می توانند نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود به شماره 210003331800 ارسال نمایند تا بنده مستقیما آنها را بینم همچنین شماره تلفن 09053163878 در بحث حقوق عامه در دادسرای گرگان منتظر اخبار و تصاویر شماست .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه