اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا حاضر به جنگ نیابتی با ایران نیست/ راهبرد ایران افزایش هزینه اقدامات آمریکا در منطقه است

آمریکا حاضر به جنگ نیابتی با ایران نیست/ راهبرد ایران افزایش هزینه اقدامات آمریکا در منطقه است
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مهمترین پیام عقب نشینی ترامپ از نزاع با ایران آن این است که دولت و هئیت حاکمه آمریکا حاضر نیست به نیابت از اسرائیل، عربستان سعودی و امارات وارد جنگ با ایران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دو واقعه رخ داده مرتبط با یکدیگر طی روزهای اخیر گفت: شاهد سرنگونی پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک ایالات متحده آمریکا بوده ایم که از این نوع پهباد دو نمونه در ارتش ایالات متحده آمربکا وجود دارد که یکی از آن دو  توسط سامانه هوا و فضای سپاه در حریم هوایی ایران سرنگون شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه این واقعه بسیار مهم است و ابعاد تکنولوژیک و نظامی این موضوع بسیار برجسته تر می باشد، عنوان کرد: شفاف ترین پیام سرنگونی پهباد گلوبال هاوک این است که مرزهای ایران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و پیام دیگری که می توان از آن متصور بود این است که قدرت بازدارندگی آمریکا  در خلیج فارس و در سطح منطقه تضعیف شده است و این مسئله می توان پیامدهای  نظامی، سیاسی و ژئوپلتیک داشته باشد.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه عقب نشینی ترامپ و دولت آمریکا در مواجه نظامی با ایران را واقعه دوم دانست و ابراز کرد: این مسئله اهمیت بسیار زیاد دارد که مهمترین پیام  آن این است که دولت و هئیت حاکمه آمریکا حاضر نیست به نیابت از اسرائیل، عربستان سعودی و امارات وارد جنگ با ایران شود.

,

عرب افزود: این پیام بسیار شفاف، تعیین کننده و راهبردی برای کل منطقه است که رویکرد دولت و کنگره آمریکا کاهش تنش نظامی در خلیج فارس با ایران است و علت آن نیز مشخص است دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که هر گونه مواجه نظامی با ایران با شدیدترین پاسخ  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه مواجه خواهد شد.

,

وی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: آمریکایی ها در صورت اقدام علیه ایران با پاسخ محور مقاومت را در کل منطقه مواجه خواهند شد که کانون توجهات اسرائیل خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه امنیت اسرائیل خط قرمز هئیت حاکمه آمریکا است؛ فلذا این دولت وارد نزاع با ایران نخواهد شد، تصریح کرد: پیام آمریکا که حاضر به جنگ از نیابت عربستان سعودی، امارات و اسرائیل نیست؛ یک پیام راهبردی است که معادلات را به نفع محور مقاومت در منطقه تغییر خواهد داد.

,

عرب با اشاره به اینکه محور مقاومت در منطقه دست بالا را خواهد داشت، اذعان کرد: ترامپ مطمئن است در صورت نزاع با ایران شانس پیروزی در انتخابات پیش رو آمریکا را نخواهد داشت.

,

وی بیان کرد: راهبرد آمریکایی ها بعد از خروج از برجام راهبرد فشار حداکثری بر ایران است و  آنها می خواهند که دامنه تحریم ها را مرتبا افزایش دهند؛ در این راستا شاهد آغاز جنگ اقتصادی علیه کشورمان بودیم و بعد از آن سپاه پاسداران را به عنوان تروریست معرفی کردند و تحریم ها را روز به روز افزایش دادند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه ضمن بیان اینکه ایران و محور مقاومت قرار نیست که در زمین آمریکایی ها بازی کنند، گفت: راهبرد ایران افزایش هزینه اقدامات آمریکایی ها  در سراسر منطقه خواهد بود که این راهبرد همه جانبه است.

,

عرب تصریح کرد: اگر آمریکایی ها خواهان کاهش تنش با ایران هستند باید به برجام برگردند و تحریم های ظالمانه را مرتفع کنند و آن زمان است که به صورت واقعی شاهد کاهش تنش فی مابین ایران و آمریکا خواهیم بود در غیر این صورت مذاکره ای در کار نخواهد بود.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: ایران هیچگاه نگرش نقطه ای به منطقه نداشته و همواره نگرشی محوری به منطقه دارد و مقاومت را محور هدفمند می داند و تمام امکانات خود را در چهار چوب این محور خواهد کرد تا هزینه آمریکایی ها را در کل منطقه افزایش دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه